Wonderfluff skrev 2020-08-29 14:13:12 följande:
Jag har försökt i 2 år nu utan nån lycka. Men denna gång är det annorlunda vilket gör mig förbryllad. Ni som varit gravida får gärna ge er input, för jag min mens har aldrig varit sen. Jag fick denna cykel ÄL ca 5 dagar senare än normalt (fertilt sekret, positivt äl-test osv) och hade då sex vid bra tidpunkter. Exakt 10 dagar efter ÄL fick jag plötsligt styva bröstvårtor och mensvärk, kom även lite spottings. Och jag tänkte: nu kommer mensen, konstigt att den kommer så tidigt (har alltid 15 dagars lutealfas). Sen hade jag mensvärk och spottings i 5 dagar, men ingen mens kom. Brösten har under tiden vuxit lite och ömmar mer i hela brösten (precis som innan mens). Jag väntade mig sen att mensen skulle komma på BIM, men icke. Nu har det gått 18 dagar sedan ÄL och både igår och idag har jag fått jättestark mensvärk vid några tidpunkter, och då är jag säker på att det ska starta, känns så i hela kroppen. Men icke. Åter igen lite lite småbruna flytningar, inget annat. Negativt graviditetstest so far. Vad är det som händer?
Hej! Fick inget direkt svar på mitt inlägg men ska tillägga att mensen fortfarande håller sig borta. Är nu på BIM +6. Neg test igår. Det som tillkommit är väldigt oskön, ihållande huvudvärk. Känner mig varm, täppt i näsan och brösten är större än de brukar samt lite ömma. Om detta e graviditet e det inget skönt tillstånd.