• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • Canama
    33villbligravid skrev 2020-08-19 14:01:03 följande:

Wow! Jag är lite sugen på att testa - men tror det blir för mycket för oss! Hade nu sex CD 9,10, 12 och 14 och hade aldrig klarat av också 13 15 och 17 vilket det betytt för oss. Men hoppas hoppas metoden funkar! Ska bli spännande att följa med :) 

Nästa cykel tänker jag försöka köra 3 dar i rad då får positivt på ÄL i alla fall!

Fick starkt streck nu 3 h senare också :D tjoho! Fast även de testet hade lila strimmor kvar efter tiden gått ut... Premom tyckte det testet var -High- iallafall (0,81). Blir intressant att se om det sjunkit imorgon!

Metoden har fungerat för oss förut så har verkligen stora förhoppningar nu :D. Schema-sex fungerar oförskämt bra för oss. Antagligen skulle de aldrig bli av annars haha!

• Anonym (Diabetesqvinnan)

Hoppar in här då... Beräknad BIM enligt appen Flo är 22 aug. Har varit skengravid flera gånger så vågar inte tro att det skulle vara nåt nu, samtidigt som jag reagerar på saker som händer i kroppen. Jag har diabetes typ 1 ska tilläggas! De symtom jag känner är:

Lågt blodsocker flera dagar (kan vara ett tecken på graviditet men kan också vara ett tecken på att mens är på väg. Har varit gravid en gång för länge sen men gjorde abort. Då minns jag att blodsockret var lågt. Men minns inte när i cykeln det var och hur länge.)

Känne rmig typ orkeslös sen någon dag tillbaka (men kan vara relaterat till det låga blodsockret... )

Hungrig, vilket jag inte brukar vara på det här sättet. Magen kurrar HÖGT typ hela dagarna (den brukar vara rätt tyst)

Ömma bröst (säger ju ingenting egentligen haha)

"känner" typ rörelser vid äggstockarna (men är högst troligt inbillning eller rentav normalt men att jag är mer uppmärksam nu)

Täppt näsa (men kan återigen vara nåt helt naturligt ju)

Gaaahhh vad detta gör en galen!

Testade mig idag med billigt test från testlagret men det var negativt. Eftersom BIM är om 3 dagar så kan det ju hända att det var för tidigt.

Vad tror ni? Nån annan med diabetes som känner igen symtom?

• Abrakadbra
    Mamamamamama skrev 2020-08-19 14:45:16 följande:

Jag har haft massor av lotion flytningar. Har aldrig det annars. Mina test ligger längre upp. Kan det va pluss?

Åå jag ser också! Lägg gärna upp ditt nästa test också så jag får säga ett ordentligt grattis !
  • Mamamamamama
    Abrakadbra skrev 2020-08-19 18:18:20 följande:

Åå jag ser också! Lägg gärna upp ditt nästa test också så jag får säga ett ordentligt grattis !

Det ska jag absolut göra! Jag bara tror att det är inbillning. Ska jobba inatt. Testar då.. Tack!
  • Msofie

Tog precis ett ÄL test som i princip gav de ljusaste utslaget jag har sett haha, är på ÄL +11. Då kan man väl i princip anta att man inte är gravid va? Någon som har någon erfarenhet?

• Abrakadbra
    Msofie skrev 2020-08-19 19:42:46 följande:

Tog precis ett ÄL test som i princip gav de ljusaste utslaget jag har sett haha, är på ÄL +11. Då kan man väl i princip anta att man inte är gravid va? Någon som har någon erfarenhet?

Det gav ett utslag ändå?:) tror det kan visa på graviditet samt att mens är påväg... ska du ta ett gravtest?
  • Abrakadbra
    Msofie skrev 2020-08-19 19:42:46 följande:

Det gav ett utslag ändå?:) tror det kan visa på graviditet samt att mens är påväg... ska du ta ett gravtest?
    Mamamamamama skrev 2020-08-19 18:34:40 följande:

Det ska jag absolut göra! Jag bara tror att det är inbillning. Ska jobba inatt. Testar då.. Tack!

Så spännande!
  • Msofie
    Abrakadbra skrev 2020-08-19 20:13:33 följande:

Jaa jag tänkte att jag kommer testa på BIM. Vet inte varför jag får för mig att ta ÄL test, dumt haha, men man blir lite galen i väntan xD
  • Msofie

Ni som har koll på tappen, hur långt innan mens brukar er tapp ändra sig?

Svar på tråden BIM Augusti 2020