• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • saraama
    Canama skrev 2020-08-20 19:41:45 följande:

Hade positivt LH test idag också! ÄNNU starkare än igår, starkare än kontrollstrecket. Så ska man anta att ÄL är imorgon då? Eller hur fungerar LH riktigt? Sjunker de direkt när kroppen lyckas med ÄL eller?

Nån kvar här med BIM senare i månaden? Eller har alla stuckit till septembertråden? Om ÄL blir imorgon så är ju egentligen min BIM 4/9...

Du ska utgå från första positiva testet. 24-48 h efter första positiva. LH behöver inte sjunka direkt heller. Det verkar väldigt individuellt (nyligen lärt mig detta, hehe)
  • Link92
    saraama skrev 2020-08-20 21:25:37 följande:

Du ska utgå från första positiva testet. 24-48 h efter första positiva. LH behöver inte sjunka direkt heller. Det verkar väldigt individuellt (nyligen lärt mig detta, hehe)

Nej detta är inte sant. Kroppen kan försöka ägglossa och sända ut LH-hormon så att du ser peak på tester men det betyder inte att du faktiskt lossar ett ägg. Du kan bekräfta ägglossning med den temphöjning som sker när ägget släppts. Kommer ingen temphöjning så kommer kroppen skicka signaler för ägglossning med LH-hormon igen och du kan därför se en ny peak :) Går att läsa mer om detta på vulverinekoos Instagram!
  • Canama
    saraama skrev 2020-08-20 21:25:37 följande:

Link92 skrev 2020-08-20 21:40:06 följande:

Nej detta är inte sant. Kroppen kan försöka ägglossa och sända ut LH-hormon så att du ser peak på tester men det betyder inte att du faktiskt lossar ett ägg. Du kan bekräfta ägglossning med den temphöjning som sker när ägget släppts. Kommer ingen temphöjning så kommer kroppen skicka signaler för ägglossning med LH-hormon igen och du kan därför se en ny peak :) Går att läsa mer om detta på vulverinekoos Instagram!

Hehe, kan inte påstå att jag blev så mycket klokare ;). Jag vet att LH inte bekräftar ÄL utan att endast temp kan göra det (eller UL då möjligen). Tyvärr är det inte möjligt för mig att tempa pga störd nattsömn.

Jag har ingen ny peak utan det är fortsatt positivt (inte blivit neg emellan). Men egentligen borde ju inte ÄL skett ännu om LH fortfarande är förhöjt? Om de sjunker så fort ÄL skett? Vi ligger på imorn och övermorgon också, sen reser sambon bort. Så vi får hoppas att kroppen lyckats ägglossa..
  • saraama
    Link92 skrev 2020-08-20 21:40:06 följande:

Nej jag menar inte att utslag på test betyder ägglossning. Men om man ska gissa vilken dag ägget släpper utan att mäta temp så är det väl från första positiva test? För att bekräfta ägglossning ska en temperaturhöjning ske absolut
  • Abrakadbra
    Mamamamamama skrev 2020-08-20 16:36:54 följande:

Åå! Såå himla spännande! Jag med. Detta är inte ett testa tidigt. Ska göra ett sånt imorgon. Min sambo fyller år på måndag. Önskar så att jag kan ge honom ett digitalt i present då..

Så roligt. Min sambo fyller också år på måndag så ska hålla tummarna för att ett test kan visa något redan då. Kommer då våra på ÄL+10. Ca 4 dagar innan mens... Hur många dagar efter äl är du idag då du pussat?
  • Mamamamamama
    Abrakadbra skrev 2020-08-20 22:45:23 följande:

Så roligt. Min sambo fyller också år på måndag så ska hålla tummarna för att ett test kan visa något redan då. Kommer då våra på ÄL+10. Ca 4 dagar innan mens... Hur många dagar efter äl är du idag då du pussat?

Jag hoppas din sambo får samma present då som min. :) Jag fick glad gubbe på ål-test den 9e. Hade sex den 9,10 och 12. Så är +10 eller 11.. Bim är 25e.
  • Abrakadbra
    Mamamamamama skrev 2020-08-21 03:54:16 följande:

Jag hoppas din sambo får samma present då som min. :) Jag fick glad gubbe på ål-test den 9e. Hade sex den 9,10 och 12. Så är +10 eller 11.. Bim är 25e.

Så spännande! Har du haft några symptom dessa dagar? :)
  • Mamamamamama

Lite mensvärk. Mer flytningar. Nu lite ömma bröstvårtor. Inget annat. Men gjorde ett clearblue testa tidigt idag. Nu känns allt hopp borta igen. Så besviken!

• 33villbligravid
    Canama skrev 2020-08-20 19:41:45 följande:

Hade positivt LH test idag också! ÄNNU starkare än igår, starkare än kontrollstrecket. Så ska man anta att ÄL är imorgon då? Eller hur fungerar LH riktigt? Sjunker de direkt när kroppen lyckas med ÄL eller?

Nån kvar här med BIM senare i månaden? Eller har alla stuckit till septembertråden? Om ÄL blir imorgon så är ju egentligen min BIM 4/9...

Jag hade precis så där denna cykel. Fick positivt test på ons och ännu starkare på to. Jag tror bara vi alla är olika och vissa peakar med högre ÖH än andra och kan därför få positivt redan före peaken. Men jag räknade nu kallt med att ÄL är efter peaken i mitt fall och inte efter första positiva testet. 

Från min förra graviditet minns jag att jag lärde mig att jag tydligen ofta hade sex för tidigt. Dvs de gånger hade sex direkt samma dag som glad gubbe blev det inget, men tog sig då vi hade sex dagen efter glad gubbe. Men kan ju varit slumpen också :) Spermier ska ju kunna leva flera dagar också.

Jag har BIM typ 27-28/8 så hänger kvar i tråden :)  
  • 33villbligravid

Högre LH så klart ;) 

33villbligravid skrev 2020-08-21 09:00:43 följande:
    Jag hade precis så där denna cykel. Fick positivt test på ons och ännu starkare på to. Jag tror bara vi alla är olika och vissa peakar med högre ÖH än andra och kan därför få positivt redan före peaken. Men jag räknade nu kallt med att ÄL är efter peaken i mitt fall och inte efter första positiva testet. 

Från min förra graviditet minns jag att jag lärde mig att jag tydligen ofta hade sex för tidigt. Dvs de gånger hade sex direkt samma dag som glad gubbe blev det inget, men tog sig då vi hade sex dagen efter glad gubbe. Men kan ju varit slumpen också :) Spermier ska ju kunna leva flera dagar också.

Jag har BIM typ 27-28/8 så hänger kvar i tråden :)  
Svar på tråden BIM Augusti 2020