saraama skrev 2020-08-20 21:25:37 följande:
Du ska utgå från första positiva testet. 24-48 h efter första positiva. LH behöver inte sjunka direkt heller. Det verkar väldigt individuellt (nyligen lärt mig detta, hehe)
Link92 skrev 2020-08-20 21:40:06 följande:
Nej detta är inte sant. Kroppen kan försöka ägglossa och sända ut LH-hormon så att du ser peak på tester men det betyder inte att du faktiskt lossar ett ägg. Du kan bekräfta ägglossning med den temphöjning som sker när ägget släppts. Kommer ingen temphöjning så kommer kroppen skicka signaler för ägglossning med LH-hormon igen och du kan därför se en ny peak :) Går att läsa mer om detta på vulverinekoos Instagram!
Hehe, kan inte påstå att jag blev så mycket klokare ;). Jag vet att LH inte bekräftar ÄL utan att endast temp kan göra det (eller UL då möjligen). Tyvärr är det inte möjligt för mig att tempa pga störd nattsömn.
Jag har ingen ny peak utan det är fortsatt positivt (inte blivit neg emellan). Men egentligen borde ju inte ÄL skett ännu om LH fortfarande är förhöjt? Om de sjunker så fort ÄL skett? Vi ligger på imorn och övermorgon också, sen reser sambon bort. Så vi får hoppas att kroppen lyckats ägglossa..