• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • apan95
    33villbligravid skrev 2020-08-26 11:13:45 följande:

Äsch! Trist - men tror jag snart också hoppar över dit! Har både mensvärk, ont i brösten och är förskräckligt irriterad. PMS med andra ord :/

hmm.. skulle ju även kunna va gravsymtom, håller tummarna iallafall annars ses vi väll i septembertråden!
  • Jenzia
    33villbligravid skrev 2020-08-26 07:11:05 följande:

26/8 myownworstenemy, 34 år, andra barnet26/8 H0nd3ndär, 35 år, tredje barnet28/8 33villbligravid, 36 år, andra barnen28/8 apan95, 24 år, första barnet28/8 Jenzia, 36 år, första barnet28/8 Kinder 32 år, första barnet29/8 Evi82 , 37 år, fjärde barnet31/8 Canama, 31 år, andra barnet

Hej! Hur går det för alla er? BIM närmar sig. Jag har redan mensvärk. vågar inte testa för vill inte bli besviken. Någon som plussat? Berätta gärna :)

Min äl kom senare än beräknat, så min BIM har flyttas till den 31/8. Jag kommer ta ett testa tidigt på fredag, för att slippa fundera i helgen då vi ska på semester till Smögen.

Jag tempar ju, och fick en dipp i måndags, sen gick tempen upp igen. Och idag var den ännu högre, så lite hopp har jag ju om denna cykeln, men vågar inte hoppas för mycket

Ska du bara vänta in mensen/BIM? Molvärk låter ju positivt!
  • Canama
    33villbligravid skrev 2020-08-26 07:11:05 följande:

26/8 myownworstenemy, 34 år, andra barnet26/8 H0nd3ndär, 35 år, tredje barnet28/8 33villbligravid, 36 år, andra barnen28/8 apan95, 24 år, första barnet28/8 Jenzia, 36 år, första barnet28/8 Kinder 32 år, första barnet29/8 Evi82 , 37 år, fjärde barnet31/8 Canama, 31 år, andra barnet

Hej! Hur går det för alla er? BIM närmar sig. Jag har redan mensvärk. vågar inte testa för vill inte bli besviken. Någon som plussat? Berätta gärna :)

ÄL+5 och CD22 idag! BIM har ju egentligen flyttats till 3/9 men hänger kvar här i augustitråden ändå, envis som synden ;)

Igår hade jag mitt mest karakteristiska mens-symtom: obotlig hunger. Så då tappade jag hoppet lite grann. När hungern kommer brukar mensen komma inom 1-2 dagar. Min förra cykel var bara 23 dagar kort så hoppas VERKLIGEN inte att min cykel tänker anamma detta nya påhitt denhär månaden också.........

Men imorse så var jag illamående?! Jag VET att de är för tidigt för grav.symtom och dessutom var jag inte ens illamående i början av förra graviditeten, haha. Men tankarna springer ju iväg!

Synd att du inte testa i måndags, jag hade bråttom in här i måndags morse för att se om du ändrat dig och testat iallafall, men icke ;). När tänker du testa nu? Hoppas på PLUS!! Kram!!
  • 33villbligravid
    Canama skrev 2020-08-26 12:53:43 följande:
    ÄL+5 och CD22 idag! BIM har ju egentligen flyttats till 3/9 men hänger kvar här i augustitråden ändå, envis som synden ;)

Igår hade jag mitt mest karakteristiska mens-symtom: obotlig hunger. Så då tappade jag hoppet lite grann. När hungern kommer brukar mensen komma inom 1-2 dagar. Min förra cykel var bara 23 dagar kort så hoppas VERKLIGEN inte att min cykel tänker anamma detta nya påhitt denhär månaden också.........

Men imorse så var jag illamående?! Jag VET att de är för tidigt för grav.symtom och dessutom var jag inte ens illamående i början av förra graviditeten, haha. Men tankarna springer ju iväg!

Synd att du inte testa i måndags, jag hade bråttom in här i måndags morse för att se om du ändrat dig och testat iallafall, men icke ;). När tänker du testa nu? Hoppas på PLUS!! Kram!!
    Haha! Alltså jag vet att det är lite fånigt och tidigare månader har jag testat hur mycket som helst, men nu tänker jag att hellre blir besviken om får mens än blir besviken för negativt test och besviken igen när mensen kommer.

Dock börjar jag leka med tanken på att testa imorgon för då är det ÄL+13.

Känns annorlunda nu då testat med ÄL stickor och vet ÄL var to/fre för två veckor sedan. Då inte haft lika koll på ÄL har man ju kunnat intalat sig att ÄL kanske ver senare och dörför plussar man inte ännu ;)

Hoppas hoppas på plus för dig och att din cykel inte blir för kort!! 
  • 33villbligravid
    Jenzia skrev 2020-08-26 11:53:25 följande:
    Min äl kom senare än beräknat, så min BIM har flyttas till den 31/8. Jag kommer ta ett testa tidigt på fredag, för att slippa fundera i helgen då vi ska på semester till Smögen.

Jag tempar ju, och fick en dipp i måndags, sen gick tempen upp igen. Och idag var den ännu högre, så lite hopp har jag ju om denna cykeln, men vågar inte hoppas för mycket

Ska du bara vänta in mensen/BIM? Molvärk låter ju positivt!
    Alltså jag har en bra känsla gällande dig denna cykel! Håller tummar :)

Ja, molvärk kan ju låta bra, men tyvärr har jag det varje månad innan mens så det är inget bra tecken här. Hade iofs molvärk då var gravid också. 

Ja - ja vi får hålla tummarna för alla!
  • 33villbligravid

Wow! Grattis! Har ni försökt länge?

mandrarinen skrev 2020-08-26 11:55:37 följande:

Kasst tålamod så åkte och köpte 2 andra sorters test. Klart värt! Wiiie!

• Abrakadbra

Vad roligt med så många plus! Grattis allihopa, är så himla avundsjuk! Jag har testat slut på mina sista 3 gravtest som jag köpt i ett multipack. Testade BIM -6 BIM-4 och BIM-3 (igår). Ska inte köpa fler test innan mensen är beräknad. Har klassiska pms symptom. Irriterad, ömma bröst, molvärk och trött. Inget annorlunda just nu:) ska bli spännande att se hur det går för er som inte passerat BIM än! Wei

• Jenzia
    33villbligravid skrev 2020-08-26 13:07:55 följande:

Alltså jag har en bra känsla gällande dig denna cykel! Håller tummar :)

Ja, molvärk kan ju låta bra, men tyvärr har jag det varje månad innan mens så det är inget bra tecken här. Hade iofs molvärk då var gravid också. 

Ja - ja vi får hålla tummarna för alla!

Naaaw, vad söt du är! Tycker bara det är så läskigt med hopp! Känns som om det blir jobbigare om mensen kommer då :-/

Är du på äl+13 idag? BIM imorgon eller? Åhh jag hade nog inte kunnat hålla mig från att testa om jag hade haft molvärk!!! Känner inte så mycket alls och har ju inte gjort det tidigare cykler och då har ju mensen kommit också Åttonde försöker nu! Åhh vad jag ändå hoppas! Både för dig och mig!!
  • 33villbligravid
    Jenzia skrev 2020-08-26 18:33:17 följande:
    Naaaw, vad söt du är! Tycker bara det är så läskigt med hopp! Känns som om det blir jobbigare om mensen kommer då :-/

Är du på äl+13 idag? BIM imorgon eller? Åhh jag hade nog inte kunnat hålla mig från att testa om jag hade haft molvärk!!! Känner inte så mycket alls och har ju inte gjort det tidigare cykler och då har ju mensen kommit också Åttonde försöker nu! Åhh vad jag ändå hoppas! Både för dig och mig!!
    Jag tror är på ÄL + 12 eller 13 idag. Beräknad mens imorgon eller fre. Alltså jag vågar ju inte testa nu mera så nära BIM! För det värsta är just hoppet och om det är blankt eller ännu värre så som mina stickor brukar bli att jag kan inbilla mig streck om kisar och vänder och vrider på dem så väntar jag ändå på ett mirakel och blir besviken igen då mensen kommer.

Jag tror det är bra att inte känna ngt! Men allt är ju så individuellt. Hoppas verkligen det är er tur nu. Det är tufft när man får försöka länge. Har en son som snart blir två och tänker dagligen på att det ändå är lättare att kämpa när man redan har ett barn. Så unnar verkligen alla (speciellt de som försökt länge och med första) ett plus!
Svar på tråden BIM Augusti 2020