Inlägg från: 33villbligravid |Visa alla inlägg
  • 33villbligravid

BIM Augusti 2020

1/8 Mangon. 29år. Tredje barnet.

1/8 Enlitentrea2020, 30 år, tredje barnet

3/8,My871,33år,femte barnet

3/8 annikandy, 35år, femte barnet

4/8 Alexandra93, 26 år, tredje barnet

5/8 Norrlänning86, 34 år, tredje barnet

7/8, Fruffe, 27 år, första barnet

8/8, Cassus, 32 år, första barnet

8/8 Trean2021, 28 år, tredje barnet

9/8, Odlar mamman, 28 år, tredje barnet

9/8 Amidina, 34 år, första barnet

9/8 Jensan88, 32 år, tredje barnet

9/8 NiMi12, 41 år, andra barnet

10/8 saraama, 30 år, andra barnet

11/8 Entusiastisk, 31 år, andra barnet

11/8 Canama, 31 år, andra barnet

11/8 MsPinnipeds, 29, första barnet

12/8 Msofie, 24 år, första barnet

12/8 mammatilltvå, 3e barnet

14/8 Hoppas ändå, 35 år, 5e barnet

15/8 Link92, 28 år, första barnet

16/8 Ellen94, 26 år, första barnet

16/8 Myran1234, första barnet

16/8 CvKs, tredje barnet

17/8 Danni83, 36 år, fjärde barnet

18/8 PelloBello, 34 år, andra barnet

19/8 Linjana, 28 år, första barnet

19/8 Epidemiya, 27 år, första barnet

21/8 lariz, 24 år, andra barnet

24/8 apoapo 35 år. Tredje barnet.

25/8 Talanda, 31 år, första barnet

26/8 myownworstenemy, 34 år, andra barnet

28/8 33villbligravid, 36 år, andra barnen

28/8 apan95, 24 år, första barnet

28/8 H0nd3ndär, 35 år, tredje barnet

28/8 Jenzia, 36 år, första barnet

28/8 Kinder 32 åe, första barnet

• 33villbligravid

Hej hej!

Har varit inne och läst men inte skrivit. Är nu inne på femte försöket till syskon och tycker detta börjar bli tjatigt. Varför blir jag inte bara på smällen? 
    Har en son som fyller 2 i september och han blev till på tredje försöket efter ett missfall. Är så klart äldre nu o.s.v. men ändå. Testar lite halvhjärtat Rosenrot denna månad och tänkte köpa ÄL-test för säkerhetsskull. Känner av ÄL utan också men vill nu testa så säkert inte missar. 

Heja alla!

• 33villbligravid

Jag tycker jag ser ngt på den övre bilden. Hoppas det är ett riktigt streck som blir starkare!

Vinter16 skrev 2020-08-03 11:40:07 följande:

Har bim om 4 dagar.. tog ett testa tidigt test idag ej morgonurin och fick detta! Är jag gravid eller är det spökstreck?

• 33villbligravid
    Anonym (Kinder) skrev 2020-08-07 00:54:52 följande:

Så kul att det är sån action i den här tråden. Och oj vad många vi är som har samma BIM 28/8 . Kul! Jag är på CD 8 idag, tycker faktiskt att tiden fram till de fertila dagarna rullar på rätt snabbt ändå måste jag säga, vilket känns skönt. Försöker fundera redan nu hur man bäst ska "lägga upp" sexet under den fertila perioden. Jag själv är en person som har hög sexlust och skulle kunna ligga varje dag om det vore så... Men min sambo har inte riktigt samma lust och aldrig haft. 1 gång per vecka är liksom det normala för oss, ibland 2 ggr. Så att få till sex flera Gånger nästa vecka kommer bli en utmaning,.

Hur ska jag tänka? Tar clear blue test som visar de två mest fertila dagarna. Vilket då är dagen innan ägglossning och ägglossningsdagen.

Om jag får glad gubbe när jag tar testet på dagen, då dröjer det ju en himla massa timmar tills vi går och lägger oss (vi har aldrig sex på dagen och lägger oss vid runt kl 00). Missar vi det då?

Jag tar även vanliga ägglossningsstickor och om jag ser att det nästan är positivt, ska vi köra den natten då istället?

Fattar ju att själva ägglossningsdagen är mest fertil men frågan är om man riskerar missa den eftersom vi lägger oss så sent.

Har en känsla av att min sambo reagerar väldigt pressat och blir stressad över hela grejen att vi måste pricka in dag och prestera.

Hej! Ja - vi har samma BIM. Jag fundera ockå på en sexstrategi och tror kör på sö eller må (Cd 9 eller  cd10) och sedan på nytt när det blir positivt på ÄL test och sedan två dagar efter det igen. Är inne på femte försöket men har inte testat med ÄL-test ännu.

Har dcok gjort det förra gången jag blev gravid och då hade jag alltid positivt på stickorna dag 11 eller 12 och min cykeln är lika lång 26-27 dagar fortfarande. Så inte vet jag hur mycket nytta testerna gör, men då gör jag ngt annorlunda denna cykel i alla fall!

Ännu om glad gubbe - det går alldels utmärkt att ha sex på kvällen med glad gubbe samma morgon. En fertlitetsläkare sade en gång att bästa chansen är att sex dagen efter glad gubbe (för ägget lever ju också 12-24 timmar efter att det släppt). 

Hoppas på många plus i tråden! Själv håller jag på att ge upp!
  • 33villbligravid

Hej! Kör med ÄL-test första gången denna månad och igår var test sträcket lika starkt som kontrollsträcket så vi körde på och hade sex igår. Idag är test sträcket starkare än kontrollstrecket så betyder det peaken ändå är först idag, dvs ÄL imorgon då?

Vi myste också sö och må så tror får bli en paus idag i alla fall. Men kanske bäst mysa på imorgon. Hur mkt sex ska man riktigt behöva ha? Varje dag känns lite mycket i denna ålder och med en 2 åring hemma Skrattande

• 33villbligravid

Hej du!

Jag hade sådant där test igår och tolade det som positivt och hade sex. Men idag var teststrecket ännu starkare. 

Om ni orkar så sku jag ligga både idag och imorgon. Själv tror jag vi måste andas ut lite emellan och hoppas att sex CD 9, 10, 12 och förhoppningsvis imorgon CD 14 räcker ;)

Abrakadbra skrev 2020-08-13 09:21:51 följande:

Vad tror ni? Ägglossningstest tagna tisdag, onsdag och idag torsdag morgon. Strecket Är inte fullt starkt ännu... Ska ta ett till ikväll och då tror Jag stegringen är på topp! Bör vi ligga ikväll eller imorgon för att maxa chanserna? Vad Jag förstått är det väl 24-48h till ägglossning efter återigen visar sig? Vill absolut inte missa denna månaden. Har även testat rosenrot denna månad, bör jag avstå från dom från och med idag?

Kram till er

BIM: 28/8
  • 33villbligravid
    H0nd3ndär skrev 2020-08-13 11:23:46 följande:
    Vissa test blir lätt starkare än kontrollstrecket, andra inte. Är det starkare idag skulle jag nog tro att peaken är idag och äl troligtvis imorgon.

Gissar att det är viktigast att ni får till det en av dessa dagar så imorgon räcker säkert.
    Ja, man blir ju helt prillig av detta! Jag är nog egentligen för otålig för att vänta tills imorgon. Men om vi har sex idag är risken större det inte blir imorgon. Och då tänker jag ons + fre är bättre än on + to Flört
  • 33villbligravid
    Apoapo skrev 2020-08-13 11:13:06 följande:
    Kan de bli för mycket tänker du? Haha

Jag testar inte denna månaden just för detta. Tyckte de blev jobbigt förra månaden när man tror man fixat ett ligg i rätt tid och så blir de starkare ändå. Blir mycket stress. Fast nu känns det väldigt jobbigt att jag inte vet när äl var.

Vi har ändå legat varje eller varannan dag nu så missat de har vi inte. Men ändå.

Vissa säger att man ska gå på de första positiva och sen inte testa mer. Men jag vet inte. Ingen kan veta. Ligga varannan dag ska ju räcka sägs de. Ligg idag om lusten faller på. Annars imorgon.
    Ja - jag ville testa ÄL-test denna månad för att göra ngt annorlunda och för att säkerställa jag har ÄL. Men egentligen så hjälpte detta inte så mkt då har väldigt regelbunden cykel och känner av ÄL så jag visste redan i princip att den var nu. Men nu blir jag ändå nojig över att vi borde ha ÄNNU mer sex. Håhhå!

Nästa cykel tror jag att jag skippar äl-testen igen så kan ta det lite lugnare Glad
  • 33villbligravid

Oj vad kul med många som plussat! Jag är bara på ÄL + 5 ännu så lång väntan kvar tills slutet av nästa vecka då väntar mig BIM. Eller egentligen är jag rätt säker på blir mens. Vi fick till liggandet rätt bra på CD 9,10, 12 och 14. Hade positivt ÄL test på CD 13. 

Sedan dess har det varit paus - vi blev väl lite trötta på allt liggande :D 

Nu känner jag mig bakis hela tiden. undrar om håller på bli sjuk eller vad det är. Knappast ett graviditetstecken ändå? Hur mår ni andra som har BIM mot slutet av månaden?

• 33villbligravid

Jadå! Jag skulle tolka det som positivt/snart positivt!

Canama skrev 2020-08-19 13:20:41 följande:

Hjäälp! CD15 idag. Hade väntat LHpeak i förrgår eller igår. Liite stegring igår. Och idag så blir testet felaktigt?! Kan jag lita på detta ändå? Kontrollstrecket är inte jämt och de är en lila linje längst ner. Doppa de två ggr i urinen för de börja inte fylla sig första gången, så de beror väl antagligen på de :(. Dumt nog slängde jag bort urinen innan testet var klart!

Tänkte ta ett nytt men måste hålla mig några timmar först. Tycker ni jag ska tolka testet som positivt/snart positivt?

Svar på tråden BIM Augusti 2020