Canama skrev 2020-08-21 09:20:01 följande:
Just de, de va ju du! Minns att jag läst nyligen om någon annan som först hade positivt och sedan ännu starkare. Men jag läser så många trådar här på FL så helt omöjligt att komma ihåg var det var, hehe.
Kommer ta ett till test i eftermiddag. Jag tolkar det nog som positivt igår och ÄL idag eller övermorgon då. Vi har ju haft sex varannan dag hela cykeln i princip :D. Men nu har vi varje dag för säkerhetsskull. Sambon åker bort på söndag. Så har väl sex varje dag fram tills dess om inget oväntat inträffar!
När tänker du testa? Väntar du till BIM? Jag hade tänkt testa 31/8. Men nu är ju de kanske typ ÄL+10 (eventuellt) och tror det är för tidigt att testa... fick ytterst svagt positivt förra graviditeten på ÄL+11.
Ja, för oss spelar det inte så stor roll när exakt ÄL var heller eftersom vi hade sex varje/varannan dag då oavsett. Men men ... jag rukar göra så att testar typ ÄL + 10 vilket för mig blir på måndag och sedan om det är blankt, väntar jag in BIM/mens.
Jag är ganska säker på det inte funkat denna cykel trots ÄL och bra tajming med liggandet. Börjar få en tung känsla i brösten vilket jag alltid får ca 1 vecka innan mens, så det tyder ju på allt är som vanligt och mensen kommer som en klocka ... :/