• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • ths92

Är det någon som är bra på att läsa av test? Tog dessa igår (äl+9) och idag (äl+10) och anar något men misstänker spökstreck, digitalt visar nämligen negativt och förra graviditeten plussade jag på äl+9..

• apan95

Jag är också kvar och är på äl+10 och tempen är fortsatt hög men såklart inga symtom som vanligt... Så antagligen ingenting denna månaden heller. Har slutat testa sen några månader tillbaka eftersom det kändes som slöseri samt att jag kan förutspå lite på både mensvärk och tempgrafen i NC...

BIM nu på tisdag 25/8..

• Anonym (På't igen)

Nästan en vecka kvar till bim men om jag inte visste bättre skulle jag tro att det är på gång nu. Liiite brunt i flytningarna igår och imorse, ömma bröst sedan ett par dagar och hade lite migrän igår, som brukar vara ett säkert tecken på att det kommer snart. Det känns som för tidigt för graviditetssymptom, eller hur?

• stila
    Jsundberg skrev 2020-08-21 14:01:09 följande:

Finns det någon facebookgrupp för oss som plussat?

Ja! Skicka pm till mig med ditt namn så blir jag vän med dig och kan bjuda in dig till gruppen :) sedan kan du ta bort mig igen.
  • Canama
    33villbligravid skrev 2020-08-21 14:39:17 följande:

Just det! Kan bra vara amningen som ställer till det för dig då. Jag ammar inte längre (slutade för ett år sedan) så kan inte vara det. Tror mest på aldern. Jag är 36 och min man 42 så vi räknas väl knappast som superfertila mer.

Ja - jag har också alltis vetat vill ha fler barn, men märker börjar tänka att får ändra inställning snart. Men undrar hur man gör i så fall? jag kommer liksom att vara medveten om ÄL och BIM tills är i klimakteriet om inte lyckas bli gravid, känns det som.

Har äldre bekanta kvinnor som pratat om -jakten på det sista ägget-. I den gruppen var det flera som försökt få ett sista barn men inte lyckats. HUJ hoppas aldrig man behöver vara i den situationen. Jag kommer hellre till en punkt i livet där jag känner att familjen är komplett. Tror det skulle kännas som en stor sorg att inte lyckas....

I dagens samhälle så är ju inte 36 särskilt gammalt i dessa sammanhang. Men jag förstår vad du menar. Jag är snart 32 o känner att månaderna rinner iväg..... Har alltid föreställt mig 3 barn. Oavsett så är jag så oerhört tacksam för vår dotter. Hon är perfekt på alla sätt och vis.
  • Abrakadbra

Nog är man väl korkad som tar ett gravtest på äl+8? Slår mig varje gång att det är så dumt att testa tidigt än om det gör att jag inte blir lika besviken då mensen kommer på BIM just för att jag blir inställd på att inte vara preggo.

Ska testa på mån på min sambos födelsedag och är då på äl+10. Är det någon som har erfarenhet att testa för tidigt och sedan plussa? Vet att detta kan vara en uttjatade fråga haha.

Mina symptom:

Sjukt varm (legat på 37 grader i två dagar nu, feber?)

Trött

Mycket flytningar

• Abrakadbra
    Mamamamamama skrev 2020-08-21 08:27:19 följande:

Lite mensvärk. Mer flytningar. Nu lite ömma bröstvårtor. Inget annat. Men gjorde ett clearblue testa tidigt idag. Nu känns allt hopp borta igen. Så besviken!

Mensen har fortfarande inte kommit så än finns det hopp :) kanske lilla rackarn tagit tid på sig att hitta en plats att fästa sig vid? Jag håller fortsatt tummarna för dig. Alla testar väl inte pos innan mens? Mvh en till dom testat neg, dock på äl+8
  • H0nd3ndär
    Abrakadbra skrev 2020-08-22 08:48:19 följande:

Nog är man väl korkad som tar ett gravtest på äl+8? Slår mig varje gång att det är så dumt att testa tidigt än om det gör att jag inte blir lika besviken då mensen kommer på BIM just för att jag blir inställd på att inte vara preggo.

Ska testa på mån på min sambos födelsedag och är då på äl+10. Är det någon som har erfarenhet att testa för tidigt och sedan plussa? Vet att detta kan vara en uttjatade fråga haha.

Mina symptom:

Trött

Mycket flytningar

Jag är också mycket varmare än jag brukar denna lutealfasen. Ligger 1-2 tiondelar högre än normalt och har gjort så sedan äl+ 5-6. Ligger inte över 37 men idag vart det exvis 36.91. Är på äl+ 8-9. Hoppas med det är ett bra tecken! Fast vågar inte hoppas förmycket.
  • jowald
    Abrakadbra skrev 2020-08-22 08:48:19 följande:

Mina symptom:

Trött

Mycket flytningar

Med barn nr 2 testade jag på ÄL+12 och fick negativt. Testade 7 dagar senare och fick positivt:)
  • Abrakadbra
    H0nd3ndär skrev 2020-08-22 09:44:13 följande:

Jag är också mycket varmare än jag brukar denna lutealfasen. Ligger 1-2 tiondelar högre än normalt och har gjort så sedan äl+ 5-6. Ligger inte över 37 men idag vart det exvis 36.91. Är på äl+ 8-9. Hoppas med det är ett bra tecken! Fast vågar inte hoppas förmycket.

Så spännande. Hoppas vi båda får ett plus! Ska du testa imorgon? :)
Svar på tråden BIM Augusti 2020