33villbligravid skrev 2020-08-21 14:39:17 följande:
Just det! Kan bra vara amningen som ställer till det för dig då. Jag ammar inte längre (slutade för ett år sedan) så kan inte vara det. Tror mest på aldern. Jag är 36 och min man 42 så vi räknas väl knappast som superfertila mer.
Ja - jag har också alltis vetat vill ha fler barn, men märker börjar tänka att får ändra inställning snart. Men undrar hur man gör i så fall? jag kommer liksom att vara medveten om ÄL och BIM tills är i klimakteriet om inte lyckas bli gravid, känns det som.
Har äldre bekanta kvinnor som pratat om -jakten på det sista ägget-. I den gruppen var det flera som försökt få ett sista barn men inte lyckats. HUJ hoppas aldrig man behöver vara i den situationen. Jag kommer hellre till en punkt i livet där jag känner att familjen är komplett. Tror det skulle kännas som en stor sorg att inte lyckas....
I dagens samhälle så är ju inte 36 särskilt gammalt i dessa sammanhang. Men jag förstår vad du menar. Jag är snart 32 o känner att månaderna rinner iväg..... Har alltid föreställt mig 3 barn. Oavsett så är jag så oerhört tacksam för vår dotter. Hon är perfekt på alla sätt och vis.