• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • LillHumlan
    33villbligravid skrev 2020-08-27 20:13:20 följande:

Oj! Ni är så gulliga! Alltså vet att 5 månader inte är mycket men känns ändå som att det börjar ta länge nu. Liksom varför skulle det gå nästa månad när inte funkade nu.

Och samtidigt som det är skönt att ÄL och luteaöfasen verkar ok är det frustrerande att allt verkar som det ska och så funkar det ändå inte!

Nåja - uppdatera hur det går för er jag håller alla tummar! Och om inte lyckas så ses vi i septembertråden!

Jag förstår verkligen vad du menar.. Redan efter 3 försök började jag känna så. Efter 11 försök var jag så uppgiven. Blev gravid på 12e försöket. Den bästa bebisen ligger nog startklar i äggstockarna vilken månad som helst. Fortsätt kämpa, det blir din tur snart <3
  • mandrarinen
    33villbligravid skrev 2020-08-26 13:11:31 följande:

Wow! Grattis! Har ni försökt länge?

Tack!

Gjort insemination i Danmark så inget vi denna gång. Känns ovant men bra men liiite läskigt också.

Såg att då fått mens, hoppas du får plus nästa månad istället. ????
  • Abrakadbra

Och där kom mensen med bravur. Mår både illa och blöder mycket...

Nu har vi varit utan skydd i ett år... försökt aktivt i 8 månader.

Ska ringa barnmorskan nu och se om det kan vara läge för utredning. Vet att det kan ta lång tid men nu börjar jag bli ordentligt otålig :(

Ska unna mig ett glas vin och skriva in mig i septembertråden :)

• Ellilor
    Abrakadbra skrev 2020-08-27 13:12:13 följande:

Hur går det för alla som närmar sig BIM?

Har inte testat på två dagar och har bim imorgon. Har fortfarande bara klassiska pms symptom men de senaste 3 dagarna har jag fått otrolig färg på mitt urin. Nästan neongult och det är däremot helt nytt för mig.

Är medveten om att jag är så sjukt desperat och letar symtom...men kan aldrig riktigt hjälpa det den här tiden i cykeln. Bestämde mig för att vänta med gravtest då jag inte har några hemma. Självdisciplinen försvann så testade med ÄL test. Svagt streck bara... så det är inget jag kan gå på.

Är det någon av er gravida som märkte skillnad på färgen på kisset? :)

Hej,

När jag plussade i april så märkte jag ett par dagar innan att urinen blivit neongult i färgen samt att det luktade speciellt. Tyvärr slutade den graviditeten i tidigt missfall, men när jag sedan hittade ÄL igen i juni så kände jag typ en vecka innan BIM att urinet åter luktade annorlunda och allt eftersom intog urinet den neongula färgen igen. Det var mitt första tecken som sade mig att det kan ha gått vägen, och 11 juli plussade jag igen. Jag tycker att lukten fortfarande håller i sig men färgen lade sig efter v 6-7. Nämnde för min barnmorska att det var mitt första tecken/symptom på graviditet (och typ det enda bortsett från pendlande ömma bröst och molvärk till och från) och hon sade att hon har hört det tidigare, framför allt lukten (det luktar inte illa, utan annorlunda bara) har du registrerat om ditt urin luktar annorlunda?

Håller tummarna för er alla! Kan inte slita mig från trådarna just för att jag vill se hur det går för alla. Hejja er!
    Abrakadbra skrev 2020-08-27 13:12:13 följande:

Hur går det för alla som närmar sig BIM?

Har inte testat på två dagar och har bim imorgon. Har fortfarande bara klassiska pms symptom men de senaste 3 dagarna har jag fått otrolig färg på mitt urin. Nästan neongult och det är däremot helt nytt för mig.

Är medveten om att jag är så sjukt desperat och letar symtom...men kan aldrig riktigt hjälpa det den här tiden i cykeln. Bestämde mig för att vänta med gravtest då jag inte har några hemma. Självdisciplinen försvann så testade med ÄL test. Svagt streck bara... så det är inget jag kan gå på.

Är det någon av er gravida som märkte skillnad på färgen på kisset? :)

• 33villbligravid
    Abrakadbra skrev 2020-08-28 09:17:30 följande:

Och där kom mensen med bravur. Mår både illa och blöder mycket...

Nu har vi varit utan skydd i ett år... försökt aktivt i 8 månader.

Ska ringa barnmorskan nu och se om det kan vara läge för utredning. Vet att det kan ta lång tid men nu börjar jag bli ordentligt otålig :(

Ska unna mig ett glas vin och skriva in mig i septembertråden :)

Nå men äsch! Jag tycker det är bra att ringa bm och kolla vad ni kan göra.

Eftersom jag är 36 så tänker jag vänta en månad till och blir det inte plus så tar jag kontakt med vården då gränsen väl är 6 månader ifall man är över 35? 

Vi har ju en son sedan tidigare så tror inte vi får hjälp så snabbt men om inte annat tänkte jag gå privat på ett gynbesök för att se om "allt ser ut som det ska" eller om de kan se ngra uppenbara problem!
  • 33villbligravid
    mandrarinen skrev 2020-08-28 09:03:12 följande:
    Tack!

Gjort insemination i Danmark så inget vi denna gång. Känns ovant men bra men liiite läskigt också.

Såg att då fått mens, hoppas du får plus nästa månad istället. ????
    Ååh! Ännu större grattis då! Jag var själv i samma sits för tre år sedan. Försökte bli gravid på egen hand via klinik och lyckades då men insemination på 5:e försöket. Det slutade tyvärr i missfall men då hade jag redan träffat min nuvarande parter (det var en crazy tid i mitt liv) och sedan blev sonen till 2-3 mån efter missfallet. Så så kan det också gå ibland.

Stort lycka till till dig! Att vänta på plus är drygt men ÄNNU mer drygt om det dessutom kostar pengar och innebär resor till Danmark etc. Så grattis och vilken lycka att inseminationen burit frukt!
  • Livetgårvidare

Hej! Ny här, har läst lite i tråden för några dagar sedan. Har BIM idag 29/8 men tog ett test imorse som visade negativt. Har lite mensvärk sedan igår och flytningarna är (förlåt) slime aktiga, varit det hela månaden. Hade en nidblödning strax efter ägglossning. Brukar inte plussa först ganska många dagar efter BIM. Har två barn sedan innan men även fått 3 missfall också. Yngsta är 6 månader och jag fick ett missfall senast när hon var 3-4 månader.. Hoppas inte mensen kommer!!

• Livetgårvidare

Brukar inte plussa först ganska många dagar efter BIM men tog ett imorse bara för att, på BIM dagen. Vad tror ni? Tycker inte jag ser något..

• Wonderfluff
    Jag har försökt i 2 år nu utan nån lycka. Men denna gång är det annorlunda vilket gör mig förbryllad. Ni som varit gravida får gärna ge er input, för jag min mens har aldrig varit sen. Jag fick denna cykel ÄL ca 5 dagar senare än normalt (fertilt sekret, positivt äl-test osv) och hade då sex vid bra tidpunkter. Exakt 10 dagar efter ÄL fick jag plötsligt styva bröstvårtor och mensvärk, kom även lite spottings. Och jag tänkte: nu kommer mensen, konstigt att den kommer så tidigt (har alltid 15 dagars lutealfas). Sen hade jag mensvärk och spottings i 5 dagar, men ingen mens kom. Brösten har under tiden vuxit lite och ömmar mer i hela brösten (precis som innan mens). Jag väntade mig sen att mensen skulle komma på BIM, men icke. Nu har det gått 18 dagar sedan ÄL och både igår och idag har jag fått jättestark mensvärk vid några tidpunkter, och då är jag säker på att det ska starta, känns så i hela kroppen. Men icke. Åter igen lite lite småbruna flytningar, inget annat. Negativt graviditetstest so far. Vad är det som händer?
  • Canama
    Wonderfluff skrev 2020-08-29 14:13:12 följande:

Jag har försökt i 2 år nu utan nån lycka. Men denna gång är det annorlunda vilket gör mig förbryllad. Ni som varit gravida får gärna ge er input, för jag min mens har aldrig varit sen. Jag fick denna cykel ÄL ca 5 dagar senare än normalt (fertilt sekret, positivt äl-test osv) och hade då sex vid bra tidpunkter. Exakt 10 dagar efter ÄL fick jag plötsligt styva bröstvårtor och mensvärk, kom även lite spottings. Och jag tänkte: nu kommer mensen, konstigt att den kommer så tidigt (har alltid 15 dagars lutealfas). Sen hade jag mensvärk och spottings i 5 dagar, men ingen mens kom. Brösten har under tiden vuxit lite och ömmar mer i hela brösten (precis som innan mens). Jag väntade mig sen att mensen skulle komma på BIM, men icke. Nu har det gått 18 dagar sedan ÄL och både igår och idag har jag fått jättestark mensvärk vid några tidpunkter, och då är jag säker på att det ska starta, känns så i hela kroppen. Men icke. Åter igen lite lite småbruna flytningar, inget annat. Negativt graviditetstest so far. Vad är det som händer?

Tempar du? Annars är de svårt att säga att ÄL verkligen skedde... Har läst att man kan få -sparsam- mens om ägglossning uteblir, vet dock inte om det stämmer??
Svar på tråden BIM Augusti 2020