• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • Canama

Någon kvar? ÄL+9/10 här! Imorgon ska jag ta test (testa tidigt från RFSU, inte min favorit men den billigaste jag fick tag på :D)

Ligger i sängen nu och har lite mol/mensvärk... Hoppas INTE mensen kommer! Förra cykeln blev jag överraskad när den kom redan på ÄL+10. Haft svagt illamående några dagar. Känner dock ingenting i brösten som var mitt störst symtom vid förra graviditeten......

Så jag vet inte vad man ska tro. vill hoppas men vill ju samtidigt inte bli besviken.... igen..

• Wonderfluff
    Canama skrev 2020-08-30 07:04:16 följande:

Tempar du? Annars är de svårt att säga att ÄL verkligen skedde... Har läst att man kan få -sparsam- mens om ägglossning uteblir, vet dock inte om det stämmer??

Om det var en sparsam mens (som knappt ens krävde trosskydd), varför kom den 5 dagar för tidigt, och varför är mina bröst så ömma? Känslan är helt klart att mensen inte startat ännu. Det fertila sekretet beror på östrogenet som i sin tur får livmoderslemhinnan att växa. Livmoderslemhinnan är det som sen kommer ut med mensen, inte ägget enbart. Tänker att om man får fertilt sekret och lh-stegring + ägglossningssmärtor så är det ändå sannolikt att äl sker, eller i alla fall att man får mens efter.
  • Oktoberr

Hej allihopa ???? äntligen mitt plus igår! Någon som startat en Facebook grupp för BF maj 2021?

• Oktoberr
    Oktoberr skrev 2020-08-30 13:04:09 följande:

Hej allihopa ???? äntligen mitt plus igår! Någon som startat en Facebook grupp för BF maj 2021?

Men gud vad knasigt det blev med all frågetecken. Haha
  • Canama

Negativt test idag på ÄL+10/11... Känns hopplöst :(

Hoppas de bara var för tidigt att testa. Är på BIM-3/4.

• 33villbligravid
    Canama skrev 2020-08-31 06:31:34 följande:

Negativt test idag på ÄL+10/11... Känns hopplöst :(

Hoppas de bara var för tidigt att testa. Är på BIM-3/4.

Nå men äsch! Hoppas bara för tidigt! Ni körde SMEP-metoden denna månad eller hur?
  • Canama
    33villbligravid skrev 2020-08-31 07:52:08 följande:

Nå men äsch! Hoppas bara för tidigt! Ni körde SMEP-metoden denna månad eller hur?

Japp de gjorde vi. Missade dock sista ligget eftersom sambon åkte iväg på jobb på annan ort. Sambon hatar RFSU testen, han tycker jag ska köpa ett annat märke o testa igen. Tur att nån kan hålla hoppet uppe :)
  • 33villbligravid
    Canama skrev 2020-08-31 08:10:42 följande:
    Japp de gjorde vi. Missade dock sista ligget eftersom sambon åkte iväg på jobb på annan ort. Sambon hatar RFSU testen, han tycker jag ska köpa ett annat märke o testa igen. Tur att nån kan hålla hoppet uppe :)
    Ok - jag tror ändå det sista ligget är mest back up ifall ägget sku lossna avsevärt senare än beräknat.

Jag menar om man kör tre dagar på raken vid positivt äl test, sedan har en dag paus och kör igen så är det ju 4 dagar efter positivt test så låter som ganska liten risk/chans att ägget skulle släppa först då :)

• Canama
    33villbligravid skrev 2020-08-31 08:31:34 följande:

Ok - jag tror ändå det sista ligget är mest back up ifall ägget sku lossna avsevärt senare än beräknat.

Jag menar om man kör tre dagar på raken vid positivt äl test, sedan har en dag paus och kör igen så är det ju 4 dagar efter positivt test så låter som ganska liten risk/chans att ägget skulle släppa först då :)

Ja, man borde ju ha säkrat upp ganska ordentligt. Dock hade jag (vad jag tror är) fertilt sekret dagen efter vi hade legat sista gången.... Men då var sambon redan bortrest, annars skulle jag ha hoppat på han direkt ;)

Ska ta ett clear blue early imorgon, sen inväntar jag mensen om det är blankt.
  • 33villbligravid
    Canama skrev 2020-08-31 09:26:53 följande:
    Ja, man borde ju ha säkrat upp ganska ordentligt. Dock hade jag (vad jag tror är) fertilt sekret dagen efter vi hade legat sista gången.... Men då var sambon redan bortrest, annars skulle jag ha hoppat på han direkt ;)

Ska ta ett clear blue early imorgon, sen inväntar jag mensen om det är blankt.
    Ok - än är hoppet inte ute!
Svar på tråden BIM Augusti 2020