• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • Ehlda
    33villbligravid skrev 2020-08-19 10:59:07 följande:

Oj vad kul med många som plussat! Jag är bara på ÄL + 5 ännu så lång väntan kvar tills slutet av nästa vecka då väntar mig BIM. Eller egentligen är jag rätt säker på blir mens. Vi fick till liggandet rätt bra på CD 9,10, 12 och 14. Hade positivt ÄL test på CD 13. 

Sedan dess har det varit paus - vi blev väl lite trötta på allt liggande :D 

Nu känner jag mig bakis hela tiden. undrar om håller på bli sjuk eller vad det är. Knappast ett graviditetstecken ändå? Hur mår ni andra som har BIM mot slutet av månaden?

Nej inte känt mig sjuk men skum känsla i magen samt väldigt ont i svanken i en vecka. Sen har jag kollat tempen och den har varit ca en halv grad högre än vanligt i några dagar..
  • Canama

Hjäälp! CD15 idag. Hade väntat LHpeak i förrgår eller igår. Liite stegring igår. Och idag så blir testet felaktigt?! Kan jag lita på detta ändå? Kontrollstrecket är inte jämt och de är en lila linje längst ner. Doppa de två ggr i urinen för de börja inte fylla sig första gången, så de beror väl antagligen på de :(. Dumt nog slängde jag bort urinen innan testet var klart!

Tänkte ta ett nytt men måste hålla mig några timmar först. Tycker ni jag ska tolka testet som positivt/snart positivt?

• 33villbligravid

Jadå! Jag skulle tolka det som positivt/snart positivt!

Canama skrev 2020-08-19 13:20:41 följande:

Hjäälp! CD15 idag. Hade väntat LHpeak i förrgår eller igår. Liite stegring igår. Och idag så blir testet felaktigt?! Kan jag lita på detta ändå? Kontrollstrecket är inte jämt och de är en lila linje längst ner. Doppa de två ggr i urinen för de börja inte fylla sig första gången, så de beror väl antagligen på de :(. Dumt nog slängde jag bort urinen innan testet var klart!

Tänkte ta ett nytt men måste hålla mig några timmar först. Tycker ni jag ska tolka testet som positivt/snart positivt?

• Canama
    33villbligravid skrev 2020-08-19 13:36:42 följande:

Jadå! Jag skulle tolka det som positivt/snart positivt!

Tack för svar! Då kör vi på då med andra ord :D

Informerade precis sambon om att de blir ligga idag, imorgon och i övermorgon. Han suckade ironiskt, stackars karlar vad vi utsätter dom för hemskheter ;)

Vi har haft sex CD7, CD9, CD11, CD13. Och planen blir nu då CD15, CD16, CD17 och sist och slutligen CD 19. Gör Sperm meets egg metoden.

Om ÄL beräknas till imorgon så flyttas egentligen min BIM in i september men kör kvar här i tråden iallafall. Då blir 31/8 ÄL+11 så kanske man ser ett plus då :D
  • 33villbligravid

Wow! Jag är lite sugen på att testa - men tror det blir för mycket för oss! Hade nu sex CD 9,10, 12 och 14 och hade aldrig klarat av också 13 15 och 17 vilket det betytt för oss. Men hoppas hoppas metoden funkar! Ska bli spännande att följa med :) 

Nästa cykel tänker jag försöka köra 3 dar i rad då får positivt på ÄL i alla fall!

Canama skrev 2020-08-19 13:49:56 följande:
    Tack för svar! Då kör vi på då med andra ord :D

Informerade precis sambon om att de blir ligga idag, imorgon och i övermorgon. Han suckade ironiskt, stackars karlar vad vi utsätter dom för hemskheter ;)

Vi har haft sex CD7, CD9, CD11, CD13. Och planen blir nu då CD15, CD16, CD17 och sist och slutligen CD 19. Gör Sperm meets egg metoden.

Om ÄL beräknas till imorgon så flyttas egentligen min BIM in i september men kör kvar här i tråden iallafall. Då blir 31/8 ÄL+11 så kanske man ser ett plus då :D
  • Abrakadbra

Nu 5-6 dagar efter äl har jag fått förändrad flygning. Brukar sällan ha flytningar men nu kom det en tjock lotionsflytning. Kanske jag överanalyserar som man brukar göra såhär mellan ÄL och BIM.

Är det någon av er som plussat tidigare som fått förändrade flytningar? :)

• 33villbligravid
    Abrakadbra skrev 2020-08-19 14:27:03 följande:

Nu 5-6 dagar efter äl har jag fått förändrad flygning. Brukar sällan ha flytningar men nu kom det en tjock lotionsflytning. Kanske jag överanalyserar som man brukar göra såhär mellan ÄL och BIM.

Är det någon av er som plussat tidigare som fått förändrade flytningar? :)

Jag har också fått lotionflytning - men å andra sidan vet jag att fått det tidigare utan att vara gravid. Och minns tyvärr inte alls om flytningarna ändrades då var gravid med sonen. Men om det är ovanligt för dig så låter det ju bra :)
  • Mamamamamama

Jag har haft massor av lotion flytningar. Har aldrig det annars. Mina test ligger längre upp. Kan det va pluss?

• Ellen94
    Mamamamamama skrev 2020-08-19 14:45:16 följande:

Jag har haft massor av lotion flytningar. Har aldrig det annars. Mina test ligger längre upp. Kan det va pluss?

tror det är pluss!
  • Msofie

Grattis till er alla som plussat!

Nu när man är tillbaka till jobb kan man bara läsa familjeliv på kvällen hehe. Är på ÄL + 11, sjukt imponerad av mig själv att jag ej testat än haha.

Svar på tråden BIM Augusti 2020