• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • Ehlda

BIM runt 19, äl-utslag 6-7. Testade idag, negativt. För tidigt ändå, jag vet men kunde inte låta bli. Hade ett Early test men tappade hela stickan i urin så inte ens kontrollstrecket kom fram. Haha... Fick ta ett vanligt och negativt. Har så ont i svanken hela tiden men vet inte om det är början på mensvärk eller inte. Så jobbigt att vänta till fredag. Hoppas mest att mensen kommer nu snart när jag testat neg, brukar funka på mig.

Tempat lite och det ser ut såhär. Glömde dock ta igår.. och har läst att temp stiger vid graviditet och håller sig sen så typ.. men jag vet inte..
  • Bäbiiiis
    Plingiz skrev 2020-08-17 07:09:26 följande:

Hittade ett digitalt så tog det och fick svaret.

En liten aprilbebis om allt går som det ska.

Wow, grattis!
  • Bäbiiiis
    Ellen94 skrev 2020-08-17 08:12:34 följande:

Tack snälla för svar!! Tycker också lite det men känns som man blir dum i huvudet när man stirrar och vinklar testet som en galning haha! Kunde inte låta bli o redigera bilden med...

Men får ju ta om igen om några dagar för detta litar jag inte på haha

Jag ser det också :)
  • Bäbiiiis

Själv tog jag ett cb testa tidigt i morse på Bim +1 = äl+12 Och blev såå bbesviken när jag inte kunde se något streck. Men mensen har inte kommit och nu några timmar senare ser jag faktiskt ett svagt streck på testet. Vet att man inte ska läsa av efter 10 min men det gav mig lite nytt hopp i alla fall. Men det är så svagt så jag tror inte jag kan fånga det på bild. Lägger med en ändå :)

• Canama
    Bäbiiiis skrev 2020-08-17 09:16:09 följande:

Själv tog jag ett cb testa tidigt i morse på Bim +1 = äl+12 Och blev såå bbesviken när jag inte kunde se något streck. Men mensen har inte kommit och nu några timmar senare ser jag faktiskt ett svagt streck på testet. Vet att man inte ska läsa av efter 10 min men det gav mig lite nytt hopp i alla fall. Men det är så svagt så jag tror inte jag kan fånga det på bild. Lägger med en ändå :)

Ser tyvärr inget men kan tillägga att när jag plussade på ÄL+11 så var det likadant, kanske man såg liiite liiite innan tiden gått ut men sen såg man det definitivt när tiden hade gått (och jag skulle slänga det, klassiker). Hoppas det bara ännu är för tidigt för dig att testa!

Själv hoppas man på LH stegring idag eller imorgon (CD13 idag) LH stickan toknegativ igår dock. Fast samtidigt brukar jag ha snabb stegring. Tar på eftermiddagen så blir att vänta några timmar än!
  • Msofie
    Ehlda skrev 2020-08-17 09:08:08 följande:

BIM runt 19, äl-utslag 6-7. Testade idag, negativt. För tidigt ändå, jag vet men kunde inte låta bli. Hade ett Early test men tappade hela stickan i urin så inte ens kontrollstrecket kom fram. Haha... Fick ta ett vanligt och negativt. Har så ont i svanken hela tiden men vet inte om det är början på mensvärk eller inte. Så jobbigt att vänta till fredag. Hoppas mest att mensen kommer nu snart när jag testat neg, brukar funka på mig.

Tempat lite och det ser ut såhär. Glömde dock ta igår.. och har läst att temp stiger vid graviditet och håller sig sen så typ.. men jag vet inte..

Min temp innan ÄL ligger mellan 36,2 - 36,4. Efter ÄL gick den upp till 36,7 - 36,8, det är så jag vet när jag hade min ÄL. 7 dagar efter ÄL sjönk den dock en dag till 36,6, hoppas de kan va inplantationsdipp haha. Men det stämmer som du säger. Skulle min temp sjunka 14 dagar efter Äl till 36,4 kommer sannolikt mensen komma.
  • Ehlda
    Msofie skrev 2020-08-17 09:41:25 följande:

Min temp innan ÄL ligger mellan 36,2 - 36,4. Efter ÄL gick den upp till 36,7 - 36,8, det är så jag vet när jag hade min ÄL. 7 dagar efter ÄL sjönk den dock en dag till 36,6, hoppas de kan va inplantationsdipp haha. Men det stämmer som du säger. Skulle min temp sjunka 14 dagar efter Äl till 36,4 kommer sannolikt mensen komma.

Aha! Jag har inte tempat vid äl så vet ej vad jag hade då, hade sticka med smiley. Men kommer mensen nu ska jag försöka tempa varje dag och se hur nästa månad ser ut. För jag tror mensen kommer pga värken i svanken men att det är kanske.på fre.
  • Soff
    Plingiz skrev 2020-08-17 06:13:06 följande:

Hej!

Jag har kort lutealfas på 10 dagar vilket innebär att min mens redan är sen.

Jag är på äl+12.

Vad tror ni om det här testet?

Tycker mig se ett svagt streck! 
  • H0nd3ndär
    Plingiz skrev 2020-08-17 07:09:26 följande:

Hittade ett digitalt så tog det och fick svaret.

En liten aprilbebis om allt går som det ska.

Grattis!
  • Bäbiiiis
    Canama skrev 2020-08-17 09:31:08 följande:

Ser tyvärr inget men kan tillägga att när jag plussade på ÄL+11 så var det likadant, kanske man såg liiite liiite innan tiden gått ut men sen såg man det definitivt när tiden hade gått (och jag skulle slänga det, klassiker). Hoppas det bara ännu är för tidigt för dig att testa!

Själv hoppas man på LH stegring idag eller imorgon (CD13 idag) LH stickan toknegativ igår dock. Fast samtidigt brukar jag ha snabb stegring. Tar på eftermiddagen så blir att vänta några timmar än!

Håller tummarna för en tydlig LH-stegring. Alltid skönt att få det svart på vitt även om man kanske ändå har skaplig koll på sin äl.
Svar på tråden BIM Augusti 2020