• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • Msofie
    Soff skrev 2020-08-15 10:46:41 följande:

Hoppar in här för lite stöd, och att kunna dela med andra som är i samma sits. Jag och min sambo försöker få vårt första barn. Vi är inne på tredje försöket nu. Har BIM imorgon, så det är bara att hoppas nu... Jag brukar vara väldigt punktlig, absolut max +-1 dag i diff. 

Jobbigt då jag varje gång tycker jag har gravidsymptom, så min kropp framkallar nog det för att jag så gärna vill att det ska vara det. Så nu tar jag det inte på allvar om jag känner några, och försöker att inte känna för mycket hopp av det. Denna gången har jag känt mol till och från, det har ilat till en hel del och stramat, mina bröst är väldigt ömma och jag har haft en kort blödning. Alla dessa symptom kan jag dock ha ändå, så det säger egentligen ingenting. Jag kan få lite blödningar innan mensen, och även mol... men men.. vi får se helt enkelt :) 

De två första gångerna så testade jag mig flera dagar innan BIM men besvikelsen blir så stor, och resultatet är ju inte ens definitivt så tidigt, så denna gången kommer jag vänta med att testa. Jag väntar först och ser om mensen blir sen. Hoppas!!.... 

Ja det är ju väldigt olagligt att mens symptom och gravid symptom i princip är desamma! Brukar också tycka att jag känner saker, allt från ömma bröst till smärta i livmodern. Men än så länge har det inte varit några riktiga symptom. Tror som du säger inte att man ska lita på de alls faktiskt. Brukar också testa typ varje dag några dagar innan BIM, men tycker typ det blir värre då så ska försöka vänta in BIM denna månaden och ha koll på tappen och tempen tills dess.

När tänker du testa? : )
  • Soff
    Msofie skrev 2020-08-15 11:22:55 följande:
    Ja det är ju väldigt olagligt att mens symptom och gravid symptom i princip är desamma! Brukar också tycka att jag känner saker, allt från ömma bröst till smärta i livmodern. Men än så länge har det inte varit några riktiga symptom. Tror som du säger inte att man ska lita på de alls faktiskt. Brukar också testa typ varje dag några dagar innan BIM, men tycker typ det blir värre då så ska försöka vänta in BIM denna månaden och ha koll på tappen och tempen tills dess.

När tänker du testa? : )

Verkligen! >< Ja,  men precis, det blir värre tycker jag med. Man slängs ju mellan hopp och förtvivlan liksom..

Jag testar nog BIM+1 om mensen inte satt igång, i.o.m att jag normalt sett är väldigt puntlig. 

• Bäbiiiis
    Msofie skrev 2020-08-15 08:48:31 följande:

Så ledsen att höra det! Vi alla är olika, men varje månad har jag en känsla av att detta är definitivt månaden det händer. Hade nästan föredragit att inte känna sånt hopp, för då hade man kanske inte blivit så besviken.

Har du testat än? Vet ju måånga som testat positivt utan ett enda symptom.

Tack för sympatier. Jag testade negativt i morse. Men även om det känns ganska kört ska jag inte ge upp hoppet helt innan mensen verkligen kommit.
    Msofie skrev 2020-08-15 09:50:33 följande:

Ni som har varit gravida, har ni någon erfarenhet gällande nidblödning? Har ni fått det? Vet att alla inte får det, är på ÄL +7 och hade nog hoppats på något sådant haha.

Jag har aldrig haft nid-blödning på mina 5 graviditeter.
  • stila
    Msofie skrev 2020-08-15 11:19:39 följande:

Har inte haft någon blödning än, hade hoppats på det haha! Så tänkte höra om någon som varit gravid inte haft det. Men bra i veta att du fick på ÄL +10, då kanske de kommer senare.

Ja, precis. Jag hoppas på plus oavsett för din del!
  • H0nd3ndär

Någon som vet om äl inte kan ha varit trots att tempen stack imorse? Äl-smärtorna är helt borta men fick sjukt mkt fertilt sekret nyss. Riktigt vattningt och trådigt. Eller kan det vara så att ägget släppt men "lever" fortfarande? Blev lite förvirrad. Mest rädd för att äl ska utebli helt. Hade positivt på äl-testerna cd15 och cd16. Cd18 idag.
  • Canama
    H0nd3ndär skrev 2020-08-15 16:08:46 följande:

Någon som vet om äl inte kan ha varit trots att tempen stack imorse? Äl-smärtorna är helt borta men fick sjukt mkt fertilt sekret nyss. Riktigt vattningt och trådigt. Eller kan det vara så att ägget släppt men "lever" fortfarande? Blev lite förvirrad. Mest rädd för att äl ska utebli helt. Hade positivt på äl-testerna cd15 och cd16. Cd18 idag.

Nu är de länge sen jag använde NC men min erfarenhet då var att de ibland behövdes några dagar med hög temp innan ÄL bekräftades (sjuk irriterande, typ ÄL var för 3 dagar sen, jo tack tack, hade behövt veta de för 3 dagar sen haha)
  • Canama

CD11 idag har och tiden går lååååångsamt (vad ska det inte göra sen efter ÄL då liksom :D). Förväntar mig ÄL på CD13/14. Premom tycker jag skulle haft ÄL igår pga extremt kort cykel förra månaden. Men det stämmer inte..

• Canama
    Bäbiiiis skrev 2020-08-15 12:49:08 följande:

Tack för sympatier. Jag testade negativt i morse. Men även om det känns ganska kört ska jag inte ge upp hoppet helt innan mensen verkligen kommit.Jag har aldrig haft nid-blödning på mina 5 graviditeter.

Ååh vad tråkigt :,(

Hoppet är inte ute förens mensen kommer även fast de känns kört! Hade inte du test postivt redan? Använde du ÄL tester?
  • Bäbiiiis
    Canama skrev 2020-08-15 16:48:37 följande:

Ååh vad tråkigt :,(

Hoppet är inte ute förens mensen kommer även fast de känns kört! Hade inte du test postivt redan? Använde du ÄL tester?

Ja jag använde äl-tester och hade äl på cd 18. Är som sagt på äl+10 idag och har bim imorgon.

Jag har inte testat positivt innan, bara möjligtvis inbillat mig att jag sett en skugga på ett tidigt test men det var nog mest önsketänkande. Men jag har haft mycket symptom och känt mig övertygad om att jag varit gravid men nu när symptomen försvunnit är jag inte lika hoppfull längre. Men som sagt, ingen mens ännu så helt kört är det ju inte. Imorgon blir en spännande dag.
  • Canama
    Bäbiiiis skrev 2020-08-15 19:10:35 följande:

Ja jag använde äl-tester och hade äl på cd 18. Är som sagt på äl+10 idag och har bim imorgon.

Jag har inte testat positivt innan, bara möjligtvis inbillat mig att jag sett en skugga på ett tidigt test men det var nog mest önsketänkande. Men jag har haft mycket symptom och känt mig övertygad om att jag varit gravid men nu när symptomen försvunnit är jag inte lika hoppfull längre. Men som sagt, ingen mens ännu så helt kört är det ju inte. Imorgon blir en spännande dag.

Hoppas! Du testar med testa-tidigt-test imorgon bitti antar jag? Sååå jobbigt att gå och ha massa symtom och inte vara gravid.. Ett par månader har jag varit så övertygad att jag varit gravid så jag har inte ens tagit test. DÅ blir man besviken när mensen sen dyker upp mitt i allt... Jäklar vad kroppen kan ställa till med saker!
Svar på tråden BIM Augusti 2020