• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • Apoapo
    MammaMu89 skrev 2020-08-13 09:08:11 följande:

Okej, nja har ganska bra koll, testa postivivt 8 dagar efter äl med yngsta sonen. Men jag får hålla ut några dagar till och hålla tummarna sålänge =)

Ja då är de bara att hålla tummarna då! Jag hade testat varje dag nu, hade inte kunnat hålla mig! Lycka till!
  • Apoapo
    Abrakadbra skrev 2020-08-13 09:23:39 följande:

Oj, blev både dubbla bilder och stavfel. Hoppas ni förstår ändå

Jag hade legat både idag och imorgon. Säkert är det bättre kvalité på spermierna om man ligger varannan dag. Men tänk om ägget ändå har hunnit släppa. Jag hade inte vågat chansa tror jag. Vi ligger typ varje eller varannan dag runt äl.
  • Ssandra

Jag har startat en ny grupp för oss som försöker bli gravida, det är givetvis en privat grupp som bara ses av dom jag bjudit in!

Skriv till mig i pm, beskriv din profilbild på Facebook och namn och efternamn om du vill vara med :)

Med vänlig hälsning, sandra

• Apoapo
    33villbligravid skrev 2020-08-13 09:52:42 följande:

Hej! Kör med ÄL-test första gången denna månad och igår var test sträcket lika starkt som kontrollsträcket så vi körde på och hade sex igår. Idag är test sträcket starkare än kontrollstrecket så betyder det peaken ändå är först idag, dvs ÄL imorgon då?

Vi myste också sö och må så tror får bli en paus idag i alla fall. Men kanske bäst mysa på imorgon. Hur mkt sex ska man riktigt behöva ha? Varje dag känns lite mycket i denna ålder och med en 2 åring hemma 

Kan de bli för mycket tänker du? Haha

Jag testar inte denna månaden just för detta. Tyckte de blev jobbigt förra månaden när man tror man fixat ett ligg i rätt tid och så blir de starkare ändå. Blir mycket stress. Fast nu känns det väldigt jobbigt att jag inte vet när äl var.

Vi har ändå legat varje eller varannan dag nu så missat de har vi inte. Men ändå.

Vissa säger att man ska gå på de första positiva och sen inte testa mer. Men jag vet inte. Ingen kan veta. Ligga varannan dag ska ju räcka sägs de. Ligg idag om lusten faller på. Annars imorgon.
  • H0nd3ndär
    33villbligravid skrev 2020-08-13 09:52:42 följande:

Hej! Kör med ÄL-test första gången denna månad och igår var test sträcket lika starkt som kontrollsträcket så vi körde på och hade sex igår. Idag är test sträcket starkare än kontrollstrecket så betyder det peaken ändå är först idag, dvs ÄL imorgon då?

Vi myste också sö och må så tror får bli en paus idag i alla fall. Men kanske bäst mysa på imorgon. Hur mkt sex ska man riktigt behöva ha? Varje dag känns lite mycket i denna ålder och med en 2 åring hemma 

Vissa test blir lätt starkare än kontrollstrecket, andra inte. Är det starkare idag skulle jag nog tro att peaken är idag och äl troligtvis imorgon.

Gissar att det är viktigast att ni får till det en av dessa dagar så imorgon räcker säkert.
  • MammaMu89
    Apoapo skrev 2020-08-13 11:05:37 följande:

Ja då är de bara att hålla tummarna då! Jag hade testat varje dag nu, hade inte kunnat hålla mig! Lycka till!

Ja <3 ja de lär jag göra, tur mn köpte hem ett storpack tester hehe. Tack
  • 33villbligravid
    H0nd3ndär skrev 2020-08-13 11:23:46 följande:
    Vissa test blir lätt starkare än kontrollstrecket, andra inte. Är det starkare idag skulle jag nog tro att peaken är idag och äl troligtvis imorgon.

Gissar att det är viktigast att ni får till det en av dessa dagar så imorgon räcker säkert.
    Ja, man blir ju helt prillig av detta! Jag är nog egentligen för otålig för att vänta tills imorgon. Men om vi har sex idag är risken större det inte blir imorgon. Och då tänker jag ons + fre är bättre än on + to Flört
  • 33villbligravid
    Apoapo skrev 2020-08-13 11:13:06 följande:
    Kan de bli för mycket tänker du? Haha

Jag testar inte denna månaden just för detta. Tyckte de blev jobbigt förra månaden när man tror man fixat ett ligg i rätt tid och så blir de starkare ändå. Blir mycket stress. Fast nu känns det väldigt jobbigt att jag inte vet när äl var.

Vi har ändå legat varje eller varannan dag nu så missat de har vi inte. Men ändå.

Vissa säger att man ska gå på de första positiva och sen inte testa mer. Men jag vet inte. Ingen kan veta. Ligga varannan dag ska ju räcka sägs de. Ligg idag om lusten faller på. Annars imorgon.
    Ja - jag ville testa ÄL-test denna månad för att göra ngt annorlunda och för att säkerställa jag har ÄL. Men egentligen så hjälpte detta inte så mkt då har väldigt regelbunden cykel och känner av ÄL så jag visste redan i princip att den var nu. Men nu blir jag ändå nojig över att vi borde ha ÄNNU mer sex. Håhhå!

Nästa cykel tror jag att jag skippar äl-testen igen så kan ta det lite lugnare Glad
  • Anonym (Hej124)

Hej, på äl+12 hade jag väldigt mycket mensvärk i magen under hela morgonen, var säker på att mensen skulle komma men den kom inte. Dagen efter kände jag ingeting utom typ träningsvärk längst nere i magen och illamående men det kan lika gärna bero på värmen? Nu idag på BIM-1 har jag fått beiga flytningar? har aldrig haft det tidigare? Även illamående känsla väldigt svagt dock. Tog ett gravtest nu vid lunch som var negativt, tror ni man kan plussa senare eller är det kört?

• Msofie
    Anonym (Hej124) skrev 2020-08-13 13:06:58 följande:

Hej, på äl+12 hade jag väldigt mycket mensvärk i magen under hela morgonen, var säker på att mensen skulle komma men den kom inte. Dagen efter kände jag ingeting utom typ träningsvärk längst nere i magen och illamående men det kan lika gärna bero på värmen? Nu idag på BIM-1 har jag fått beiga flytningar? har aldrig haft det tidigare? Även illamående känsla väldigt svagt dock. Tog ett gravtest nu vid lunch som var negativt, tror ni man kan plussa senare eller är det kört?

Om det verkligen är BIM-1 borde du ha sett något streck, men helt kört är det kanske inte. Hade väntat 2 dagar och om du inte fått någon mens då, testa igen : )
Svar på tråden BIM Augusti 2020