Inlägg från: H0nd3ndär |Visa alla inlägg
  • H0nd3ndär

BIM Augusti 2020

Entusiastisk skrev 2020-07-24 07:25:19 följande:

Behöver input från er tempare.

Sover i regel lite oroligt och inte så länge mellan varje uppvak. Men det längsta brukar vara ca 4 h då har jag tempat och det har varit vid kl.4-5. Men inatt vaknade jag vid 3, tempade och fick 35.94. Sen så somnade jag till 30 min innan dottern vaknade vid 4 och ville kissa så pappan satte pottan i sängen och jag lyfte över henne. Sen somnade hon och jag igen vid 4.30 ish. Sen vaknade jag kl 6 igen och tänkte att jag tempar igen för att se.. Då fick jag 36.50. Bör väl använda den kl 3? För oftast brukar jag få sova 3-4h i streck och har tempat då ju men mellan 4-5.15 ish så det bör väl vara mer rätt att räkna det kl 3 då?

Nu är jag ju inte med i denna tråd ÄN men läser ju ändå.

Jag är också en av dem med många uppvak. Temper runt 36,5 före äl brukar jag vara försiktig med att logga. Speciellt där det finns tvivel. Det höjer min coverline och känns som de ger mer skada än nytta. Hade nog loggat den första med notering om att det riktiga värdet säkert är något mitt emellan. Det viktiga är ju ändå att hitta äl och då passar första bättre om någon behöver loggas.
  • H0nd3ndär
    Canama skrev 2020-07-25 12:20:22 följande:

Från 0 till 0,55 på mindre än 24h! Ska ta två test till idag tänkte jag. Förra graviditeten tog jag 1/dag och missade peaken, skulle vara skoj att fånga den lilla rackarn! Egentligen spelar de ingen roll, vi tänker ändå ligga varje dag nu framöver (såg någon som hade fundering om det).

Förra graviditeten så var mitt starkaste ÄL test lika starkt som det jag fick just. Skickar in bilden från dagens 12-test :D Premom kallar det för -Low- men jag tycker de är mer än så. OOOOBBS jag vet att de inte är postivt och att allt annat än postivt är negativt. Men lite mer än low tycker jag allt ;)

Vad är det för märke? Gravidkollen? Om isf upplever jag dem svåra att få höga värden på. Använder ist babyplan. De sticker mycket tydligare och blir mkt starkare. Numera sedan jag bytt tester hittar jag lätt peaken.
  • H0nd3ndär
    Entusiastisk skrev 2020-07-26 11:24:11 följande:

Uppdatering idag: tappen är hög och fortsätter mjukna tycker jag men inte så öppen.. Lite uppblåst i magen.

Inget äggvite-sekret Idag utan mer krämigt^^ konstigt nog. Och i princip helt blankt ältest(0,00 i Premom) nu kl. 11.

Så glad jag tempat iaf för annars hade jag ju trott jag missat peaken. Känns som äl då kommer komma senare då i guess... Men hur säkert är tempningen när man har oregelbunden sömn? Tänker att den bör väl vara så pass pålitlig att den går upp iaf efter äl? Såhär ser min kurva ut iaf..

Vi får väl helt enkelt sexa på varannan dag och sen vid positivt test några extra gånger..

Åh var så peppad för ett positivt test idag, men visst det är klart det kan ju vända snabbt .. Jag ska försöka att inte lägga så mycket värderingar i allting utan bara se saker för vad det är och veta att jag(och mannen) gör det bästa vi kan! Blev bara lite chockad över att ältestet blev blankt.. ^^ men men.. Chansen finns ju iallafall kvar <3 så nu blir det ännu mer var och varannan dag mys, känns dumt att klaga! :D

Inte helt ovanligt att man får lite mer utslag på stickorna ibland för att de sedan sjunker och peakar ett par dagar senare. Vilka stickor använder du?

Jag tycker det går att se bra trots oregelbunden sömn. Här är min kurva denna månad. Visst absolut många värden får man ta med överseende men ändå tydligt före och efter äl.

• H0nd3ndär
    Entusiastisk skrev 2020-07-26 12:39:59 följande:

Använder gravidkollens.. Såg att du skrivit tidigare om att de kanske är lite sämre!? Men de bör ju iaf bli starkare tycker jag för att räknas till positivt.. Får kanske köpa andra till nästa månad i värsta fall.. Men hoppas den bara dippar lite för att snart öka! Ska bli spännande att se iaf :)

Det är mest den tydligheten mellan innan och efter ägglossningen jag är mest intresserad av.. Vill liksom inte gå runt och undra om man missade peaken liksom så det ska bli kul att se hur hela kurvan sen kommer se ut! Tack för svaret det känns betryggande iaf..

Kram <3

Har man tydlig peak går det säkert bra att använda. Och när man har lärt sig hur de funkar med sin egen kropp är de med säker ok. Jag har bara gått positivt på dem en gång och det vart denna cykeln. Fick då 1,24 men de andra jag använder babyplans gav med samma 1,72. Så lite olika. Övriga gånger får jag alltid max low med dem, runt 0,7-0,8 trots att jag får över 1 med babyplans.
  • H0nd3ndär
    Cassus skrev 2020-07-26 17:50:40 följande:

Min äl spelar mig spratt denna månad! Första gången jag testade stickor från gravidkollen istället för cb digitala och tyckte aldrig att de blev något supertydligt sträck :/ Med cb brukade jag få fast smiley.

Hade dock känningar av äl men IOM testerna blev jag osäker om jag ens hade någon denna månad! Fler som använt dessa och inte brukar få så starka streck? Nu är det väl bara att vänta 2 veckor och se om det blev nåt denna månad.

Jag upplever de stickorna svåra! Har bara fått positivt på dem en gång och de denna cykeln. När jag använt dem tillsammsns med babyplans får jag starkare än kontrollsträcket med babyplans och inte ens positivt med gravidkollens.
  • H0nd3ndär
    Entusiastisk skrev 2020-07-26 19:31:56 följande:

Ni som skriver att ni fick en ökning/stegring men inget positivt.. Har ni bild på det? Eller om ni kollar min bild.. Det är ju en ökning men verkligen superlångt ifrån positivt!! Antar att ni iaf får starkare än så då va?

Från förra cykeln. Gravidkollens vart här runt 0,8 tror jag. Båda tagna samtidigt.

• H0nd3ndär

Idag sjönk tempen och jag har sakta börjat blöda. Än är det på nivån att trosskydd räcker men jag gissar att störtblödningen börjar snart. Aldrig roligt att få börja om på CD1. Detta blir vårt 5e försök men 2a vettiga iom att lutealfasen vart alldeles för kort när jag friammade. Men trots det tråkiga med mensen är jag ändå glad och tacksam att lutealfasen denna gång blev 11 dagar. Känns som att vi äntligen har en ärlig chans! 2-3 dagar längre än under friamningen.

• H0nd3ndär

31/7 -1/8 Kinder 32 år. första barnet

Mangon. 29år. Tredje barnet.

1/8 Enlitentrea2020, 30 år, tredje barnet

2/8 Jenzia, 36 år, första barnet

3/8,My871,33år,femte barnet

4/8 Alexandra93, 26 år, tredje barnet

5/8 Norrlänning86, 34 år, tredje barnet

7/8, Fruffe, 27 år, första barnet

8/8, Cassus, 32 år, första barnet

8/8 Trean2021, 28 år, tredje barnet

9/8, Odlar mamman, 28 år, tredje barnet

9/8 Amidina, 34 år, första barnet

9/8 Jensan88, 32 år, tredje barnet

9/8 NiMi12, 41 år, andra barnet

10/8 saraama, 30 år, andra barnet

11/8 Entusiastisk, 31 år, andra barnet

11/8 Canama, 31 år, andra barnet

11/8 MsPinnipeds, 29, första barnet

12/8 Msofie, 24 år, första barnet

12/8 mammatilltvå, 3e barnet

15/8 Link92, 28 år, första barnet

16/8 Ellen94, 26 år, första barnet

16/8 Myran1234, första barnet

17/8 Danni83, 36 år, fjärde barnet

18/8 PelloBello, 34 år, andra barnet

19/8 Linjana, 28 år, första barnet

19/8 Epidemiya, 27 år, första barnet

21/8 lariz, 24 år, andra barnet

25/8 Talanda, 31 år, första barnet

26/8 myownworstenemy, 34 år, andra barnet

28/8 apan95, 24 år, första barnet

28/8 H0nd3ndär, 35 år, tredje barnet

• H0nd3ndär
    Norrlänning86 skrev 2020-07-30 21:29:09 följande:

Min lutealfas är 11 dagar och har två barn :) tror om lutealfas är kortare än 10 dagar som det kan vara svårt för ägget att hinna fästa. Så håller tummarna för dig nu i augusti :)

Jag har hört samma så tänker att den är helt ok nu även att den gärna får öka ytterligare någon dag.

Har med 2 barn, varav 1 med min nuvarande make, så tänker att vi borde kunna få en till även att det aldrig finns några garantier.
  • H0nd3ndär

Igår hade jag bara väldigt lätt mens hela dagen. Skumt då den brukar/brukade bli kraftig snabbt. Och idag kom floden. Igår vart deppigt. CD1. Avskyr den dagen. Idag med flod och CD2 känns det ändå bättre.

Idag kan jag ändå glädjas åt den längre lutalfasen trots att jag naturligtvis hellre hade sett ett plus.

Det har också varit full rulle här hemma idag. Gäster och röjning utomhus plus den som alltid helvilda 1,5-åringen. Det har hållt en sysselsatt.

Svar på tråden BIM Augusti 2020