• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • Anonym (Hoppas ändå)
    Apoapo skrev 2020-08-13 06:08:05 följande:

Spännande och skitjobbigt! Hoppas du får ett ordentligt plus imorgon!

Solklart negativt idag :/

Såå, bara invänta mensen :)

• MammaMu89

Hur långt efter äl är de rimligt att testa?

Testa nu på morgonen å ser något riktigt riktigt svagt.. Men har 7-8 dagar kvar till bim.

• Apoapo
    MammaMu89 skrev 2020-08-13 07:54:55 följande:

Hur långt efter äl är de rimligt att testa?

Testa nu på morgonen å ser något riktigt riktigt svagt.. Men har 7-8 dagar kvar till bim.

10 dagar efter äl är nog i tidigaste laget. 7 dagar efter äl är nog väl tidigt. Kan äl varit tidigare än du yror.?
  • Apoapo
    Anonym (Hoppas ändå) skrev 2020-08-13 06:59:08 följande:

Solklart negativt idag :/

Såå, bara invänta mensen :)

Tråkigt. :(
  • Apoapo
    H0nd3ndär skrev 2020-08-13 06:18:29 följande:

Vart uppe på 1,5 igår. Så klart positivt. Nu på morgonen är det fortfarande positivt men endast 1,0. Blir förhoppningsvis svagare under dagen. Peaken bör ha varit igår.

Vi försöker på riktigt. Försöker få till det de flesta fetrila dagar. Mannen är lika angelägen som jag vilket känns skönt!

De där var till en annan tjej.

Vi är nog ungefär samma i tiden. Jag har bim 23-25 aug. Du med ungefär va?

Hoppas att minskad amning ger resultat för dig nu! :)
  • MammaMu89
    Apoapo skrev 2020-08-13 08:49:42 följande:

10 dagar efter äl är nog i tidigaste laget. 7 dagar efter äl är nog väl tidigt. Kan äl varit tidigare än du yror.?

Okej, nja har ganska bra koll, testa postivivt 8 dagar efter äl med yngsta sonen. Men jag får hålla ut några dagar till och hålla tummarna sålänge =)
  • Abrakadbra

Vad tror ni? Ägglossningstest tagna tisdag, onsdag och idag torsdag morgon. Strecket Är inte fullt starkt ännu... Ska ta ett till ikväll och då tror Jag stegringen är på topp! Bör vi ligga ikväll eller imorgon för att maxa chanserna? Vad Jag förstått är det väl 24-48h till ägglossning efter återigen visar sig? Vill absolut inte missa denna månaden. Har även testat rosenrot denna månad, bör jag avstå från dom från och med idag?

Kram till er

BIM: 28/8
  • 33villbligravid

Hej! Kör med ÄL-test första gången denna månad och igår var test sträcket lika starkt som kontrollsträcket så vi körde på och hade sex igår. Idag är test sträcket starkare än kontrollstrecket så betyder det peaken ändå är först idag, dvs ÄL imorgon då?

Vi myste också sö och må så tror får bli en paus idag i alla fall. Men kanske bäst mysa på imorgon. Hur mkt sex ska man riktigt behöva ha? Varje dag känns lite mycket i denna ålder och med en 2 åring hemma Skrattande

• 33villbligravid

Hej du!

Jag hade sådant där test igår och tolade det som positivt och hade sex. Men idag var teststrecket ännu starkare. 

Om ni orkar så sku jag ligga både idag och imorgon. Själv tror jag vi måste andas ut lite emellan och hoppas att sex CD 9, 10, 12 och förhoppningsvis imorgon CD 14 räcker ;)

Abrakadbra skrev 2020-08-13 09:21:51 följande:

Vad tror ni? Ägglossningstest tagna tisdag, onsdag och idag torsdag morgon. Strecket Är inte fullt starkt ännu... Ska ta ett till ikväll och då tror Jag stegringen är på topp! Bör vi ligga ikväll eller imorgon för att maxa chanserna? Vad Jag förstått är det väl 24-48h till ägglossning efter återigen visar sig? Vill absolut inte missa denna månaden. Har även testat rosenrot denna månad, bör jag avstå från dom från och med idag?

Kram till er

BIM: 28/8
Svar på tråden BIM Augusti 2020