• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • Mylilla86
    Anonym (Hoppas ändå) skrev 2020-08-11 13:31:03 följande:

Någon som testat med Predictor Early?

Är det bäst att vänta tills imorgonbitti.

Eller vågar man ta det efter att ha hållt sig i 3-4h?

Är typ på BIM -3 eller - 4.

Ja predictor early har visat fina streck tidigt (3-4 dagar innan BIM) de gånger jag varit gravid. Kör på det!

Tänkte själv testa med ett sånt imorn (2 dgr innan BIM) men nu percis fick jag lite rosa på pappret när jag var på toa så antar att det blir mens istället :,(
  • josgos

Hej! Är gärna med här! 
    Jag är 31 och vi försöker få ett syskon till sonen som är född 2018. BIM 17/8 - tror jag. =) 

• Anonym (lillasyskon)
    josgos skrev 2020-08-11 14:42:35 följande:

Hej! Är gärna med här! 

Jag är 31 och vi försöker få ett syskon till sonen som är född 2018. BIM 17/8 - tror jag. =) 

Vi har väldigt liknande siffror då.. jag har en son född 2018 och BIM på söndag 16/8.. också 31 år..

Har ni precis börjat försöka eller är ni några månader in?
  • molekyl

Jag var orolig för missfall eftersom att mina teststreck inte ökade i styrka. Det verkar tyvärr som att jag hade rätt. Idag började jag blöda och få mensont (inte haft på många år men det känns bekant). 

Jävla skit. 

Hoppas det går bättre för er andra. 

• toenail
    Stickling skrev 2020-08-11 10:21:13 följande:

Hej igen! Förlåt sent svar. Hoppas det går bra att prata med din kille när ni väl får tid att sitta ner i lugn och ro tillsammans. Även om han kanske inte ens formulerat för sig själv varför det plötsligt tog tvärstopp för honom med barnfrågan, behöver han ju för din och er skull fundera och försöka formulera sina tankar, så att du har en chans att förstå honom. Det kan ju säkert vara bra för dig också att få uttrycka dina känslor och hur du tänker kring barn, hur viktigt det känns för dig. Hoppas att ni kan få tillfälle att prata snart.

Ja, podden är väldigt fin och jag rekommenderar den verkligen. Den behandlar många typer av orsaker till barnlängtan, förvisso inte så mycket om att vara ensam i ett förhållande om att vilja ha barn, men jag tycker ändå att jag fått mycket stöd och tröst av att lyssna på den. Hoppas att den kan hjälpa dig med! <3

Vi hann prata en liten stund och jag fick ut alla mina känslor och tankar. Jag tog upp lite av din sambos tidigare rädslor också, frågade om han kanske var orolig för hur vår relation skulle ändras osv. Han fortsatte ta upp det att han känner världens press på sig nu från mig och ja jag vet inte. Hans svar till allt ang att han sagt att han vill ha barn innan 30 var att - nu är ju innan 30 också - och han tyckte inte att jag behövde veta när han EGENTLIGEN tänkt att vi ska skaffa barn.... Som att han planerat på att det ska hända snart men inte vill säga något till mig.. Jättekonstigt i mina öron.

Frågade om han hellre ville bestämma ett datum, men att jag också inte trodde det skulle hjälpa utan att en risk då skulle vara att när det datumet närmar sig så skulle han bli stressad igen.. (som han blivit nu)

Jag upplever inte att vi riktigt kom fram till något men jag var tydlig med att berätta om mina känslor och att jag inte kommer acceptera att vänta ett år till. Inte ens ett halvår kommer jag vänta. Så nu får han göra vad han vill med den informationen!
  • toenail
    Stickling skrev 2020-08-11 10:29:13 följande:

Hej!

Usch, vad tråkigt, förstår verkligen att du blev ledsen. Jag är BIM-2 och testade också negativt imorse. Känns som att det är kört den här månaden, men försöker komma ihåg att på testet jag tog (Lloyds tidiga graviditetstest) får typ 20% av gravida kvinnor negativt testresultat två dagar före väntad mens. Så hoppet är väl egentligen inte ute, även om jag inte vågar hoppas riktigt... Kan inte motsvarande siffror för testet du tog, men det är säkert inte många test som har helt tillförlitliga resultat så många dagar före BIM. Håller tummarna för positivt för dig om några dagar! <3

20% är ganska mycket så jag skulle inte känna att hoppet är ute redan än. Vänta tills bim och testa då igen! Hur känns det med din mölvärk? Har den fortsatt eller avtagit?

Håller alla tummar och tår att du ska få ett plus <3
  • Anonym (Hoppas ändå)
    Mylilla86 skrev 2020-08-11 14:30:43 följande:

Ja predictor early har visat fina streck tidigt (3-4 dagar innan BIM) de gånger jag varit gravid. Kör på det!

Tänkte själv testa med ett sånt imorn (2 dgr innan BIM) men nu percis fick jag lite rosa på pappret när jag var på toa så antar att det blir mens istället :,(

Tack för svar!

Höll mig 3 timmar innan ja tog testet alldeles nyss.

Inte en tillstymmelse till streck.

Så CB har nog lurat mig :/
  • Stickling
    toenail skrev 2020-08-11 15:23:14 följande:

Vi hann prata en liten stund och jag fick ut alla mina känslor och tankar. Jag tog upp lite av din sambos tidigare rädslor också, frågade om han kanske var orolig för hur vår relation skulle ändras osv. Han fortsatte ta upp det att han känner världens press på sig nu från mig och ja jag vet inte. Hans svar till allt ang att han sagt att han vill ha barn innan 30 var att - nu är ju innan 30 också - och han tyckte inte att jag behövde veta när han EGENTLIGEN tänkt att vi ska skaffa barn.... Som att han planerat på att det ska hända snart men inte vill säga något till mig.. Jättekonstigt i mina öron.

Frågade om han hellre ville bestämma ett datum, men att jag också inte trodde det skulle hjälpa utan att en risk då skulle vara att när det datumet närmar sig så skulle han bli stressad igen.. (som han blivit nu)

Jag upplever inte att vi riktigt kom fram till något men jag var tydlig med att berätta om mina känslor och att jag inte kommer acceptera att vänta ett år till. Inte ens ett halvår kommer jag vänta. Så nu får han göra vad han vill med den informationen!

Hm, av det du beskriver är det ju svårt att förstå hur han tänker. Han kanske inte vet det själv ens, det verkar lite som att han fick kalla fötter när ? barnskaffandet ? , som han verkar ha föreställt sig nån gång i en avlägsen framtid, plötsligt skulle bli verklighet. Bra att du uttryckt vad du själv känner och tänker. Då får han väl smälta det och fundera på vad han egentligen vill. Hoppas det ordnar sig, förstår ju att det är en jättejobbig situation för dig!
  • Stickling
    toenail skrev 2020-08-11 15:25:51 följande:

20% är ganska mycket så jag skulle inte känna att hoppet är ute redan än. Vänta tills bim och testa då igen! Hur känns det med din mölvärk? Har den fortsatt eller avtagit?

Håller alla tummar och tår att du ska få ett plus <3

Tack snälla! <3 Ja, försöker ha is i magen, men misstänker ju att molvärken (som fortfarande är kvar) bara är den vanliga mensvärken...
  • josgos
    Anonym (lillasyskon) skrev 2020-08-11 14:59:05 följande:
    Vi har väldigt liknande siffror då.. jag har en son född 2018 och BIM på söndag 16/8.. också 31 år..

Har ni precis börjat försöka eller är ni några månader in?
    Kul! Vår son är född i september 18, hur gammalt är er son? 
    Det är första månaden vi försöker. Vi har heller inte direkt "legat i" men tror vi prickade in ägglossningen ganska precis. Med första barnet tog det ju sig direkt men det behöver det ju inte göra den här gången. Vi hade tänkt vänta till hans tvåårsdag men tjuvstartade lite =) Känns som en härlig grej med majbebis men man vet ju inte. 
    Jag kände mig rätt säker med sonen på att jag faktiskt var gravid, har inte samma känsla nu. Men är inte sugen alls på vin, vilket jag alltid är annars :D
    Känner du något?
Svar på tråden BIM Augusti 2020