Stickling skrev 2020-08-11 10:21:13 följande:
Hej igen! Förlåt sent svar. Hoppas det går bra att prata med din kille när ni väl får tid att sitta ner i lugn och ro tillsammans. Även om han kanske inte ens formulerat för sig själv varför det plötsligt tog tvärstopp för honom med barnfrågan, behöver han ju för din och er skull fundera och försöka formulera sina tankar, så att du har en chans att förstå honom. Det kan ju säkert vara bra för dig också att få uttrycka dina känslor och hur du tänker kring barn, hur viktigt det känns för dig. Hoppas att ni kan få tillfälle att prata snart.
Ja, podden är väldigt fin och jag rekommenderar den verkligen. Den behandlar många typer av orsaker till barnlängtan, förvisso inte så mycket om att vara ensam i ett förhållande om att vilja ha barn, men jag tycker ändå att jag fått mycket stöd och tröst av att lyssna på den. Hoppas att den kan hjälpa dig med! <3
Vi hann prata en liten stund och jag fick ut alla mina känslor och tankar. Jag tog upp lite av din sambos tidigare rädslor också, frågade om han kanske var orolig för hur vår relation skulle ändras osv. Han fortsatte ta upp det att han känner världens press på sig nu från mig och ja jag vet inte. Hans svar till allt ang att han sagt att han vill ha barn innan 30 var att - nu är ju innan 30 också - och han tyckte inte att jag behövde veta när han EGENTLIGEN tänkt att vi ska skaffa barn.... Som att han planerat på att det ska hända snart men inte vill säga något till mig.. Jättekonstigt i mina öron.
Frågade om han hellre ville bestämma ett datum, men att jag också inte trodde det skulle hjälpa utan att en risk då skulle vara att när det datumet närmar sig så skulle han bli stressad igen.. (som han blivit nu)
Jag upplever inte att vi riktigt kom fram till något men jag var tydlig med att berätta om mina känslor och att jag inte kommer acceptera att vänta ett år till. Inte ens ett halvår kommer jag vänta. Så nu får han göra vad han vill med den informationen!