toenail skrev 2020-08-10 17:36:14 följande:
Tack att du delade med dig om din sambos oro. Detta ska jag ta upp med honom när vi väl hinner prata. Ställa lite frågor och se om det kanske är något som han också oroar sig för. Han kanske inte riktigt vet vad han specifikt är rädd för. Vi går om varandra med jobbtider så det känns också ganska dåligt att vi knappt hunnit ses sedan det där telefonsamtalet. Så det känns inte som att det är så bra mellan oss just nu, men jag försöker också visa på något sätt att jag ändå blivit sårad och förvånad över hans uttalande.
Han är uppväxt med småsyskon som kom ganska sent, några sladdisar, så han tycker också att barn är jobbiga. Han klagar alltid på barn som skriker osv medan jag kommer från en familj som inte alls var rolig att växa upp i. Så jag har även en längtan till att få skapa min egna lyckliga familj. Det kanske är därför jag känner mig så ledsen också. Hmm. Ska nog fundera lite på det med, varför ÄR jag egentligen ledsen. Det är ju inte så att jag längtar till bebis enbart för att bebisar är söta..
Jag ska ta och lyssna på den podden och kanske lugnas lite av den, eller får hjälp med hur jag ska tänka och hantera allt detta. Tack för tipset!
Är så tacksam över att det finns så fina personer här som kan komma med kloka råd.
Hej igen! Förlåt sent svar. Hoppas det går bra att prata med din kille när ni väl får tid att sitta ner i lugn och ro tillsammans. Även om han kanske inte ens formulerat för sig själv varför det plötsligt tog tvärstopp för honom med barnfrågan, behöver han ju för din och er skull fundera och försöka formulera sina tankar, så att du har en chans att förstå honom. Det kan ju säkert vara bra för dig också att få uttrycka dina känslor och hur du tänker kring barn, hur viktigt det känns för dig. Hoppas att ni kan få tillfälle att prata snart.
Ja, podden är väldigt fin och jag rekommenderar den verkligen. Den behandlar många typer av orsaker till barnlängtan, förvisso inte så mycket om att vara ensam i ett förhållande om att vilja ha barn, men jag tycker ändå att jag fått mycket stöd och tröst av att lyssna på den. Hoppas att den kan hjälpa dig med! <3