BIM Augusti 2020
Hej alla! Jag har inte skrivit i tråden än, men läst allt ni skrivit. Jag har hittat tillbaka till FL efter att min sambo och jag bestämt oss för att försöka få en bebis. Han har inga barn sedan tidigare, jag har en son som snart fyller 11 år.
Jag har använt p-ring de senaste sju åren och slutade med den i juni. Fick min lilla (nästan obefintliga) mens den 6 juli och när jag inte satte in en ny ring var det som att kroppen vaknade igen. Jag har inte tänkt att p-ringen påverkat mig men när jag väl plockade ut den var det som en käftsmäll. Vet inte hur jag ska beskriva annat än att kroppen vaknade igen. När jag fick ägglossning kunde jag inte tänka på annat än sex. Det var ingen tvekan om att jag hade ägglossning heller. Det kändes i hela kroppen.
Men jag hade inte jättehöga förväntningar på att det skulle gå fort att bli gravid. Min kille har minskad sexlust pga ångestdämpande medicin, vilket gör det svårt att komma, och när vi kollade hans spermier med ett hemmatest blev det inte godkänt. Vi lyckades få till det en gång i alla fall.
Jag tänkte att det gör inget om det inte blir något den här månaden. Jag har några veckor kvar på mitt vikariat och för att kunna jobba måste jag ta en stark, uppiggande medicin som man inte får ta som gravid. Jag kommer behöva bli sjukskriven vid en eventuell graviditet.
Jag har BIM på lördag, vilket även är vår första förlovningsdag. Vi har sagt att vi ska testa då, men jag kunde inte hålla mig och tog ett test nu på morgonen. Tycker mig se två streck på testet. Vi får väl se vad som händer på lördag...