• Mylilla86

BIM Augusti 2020

Hejhej allihopa! tänkte också hoppa in här. Försöker med barn nr 2 (fick första i dec 2018).

Vart gravid i april men tyvärr hade jag ett MA i juni, skulle precis gå in i vecka 12... (men det ska ha avstannat redan i v 8 enligt de VUL som gjordes då). Så nu är det nya tag. Har hunnit haft en mens, och nu är det ÄL på g här hehe så vi kör hårt! Om jag känner min cykel rätt borde BIM vara typ 13/8 ungefär.

Sen vill jag tipsa alla om inositol! Samma månad som jag började med det 2018 blev jag gravid med sonen och sen när vi skulle börja försöka nu igen började jag med dom igen. Blev gravid på första försöket. Nu blev det ju förvisso MA av det men det är ju en annan historia. Vet inte om det är slump men har läst mycket om inositol på utländska forum bland annat.

Tog detta ÄL test nu hihi så det är väl bara att köra :P

Legat igår kväll och i förrgår men blir väl idag igen och imorrn för att försäkra sig om att inte missa ägget xD

• Mylilla86
    annikandy skrev 2020-07-31 22:16:29 följande:

Åh så kul, jag har en dotter som oxå är född december-18. :)

Jag håller alla tummar att det snart blir syskon för våra små.

Ja vad kul :) Mannen ville gärna att det skulle bli max 2 år mellan men nu blir det ju lite mera, men det gör inte mig så jättemycket i alla fall.

Håller tummarna åt alla här inne jag med!
  • Mylilla86
    Vinter16 skrev 2020-08-03 11:40:07 följande:

Har bim om 4 dagar.. tog ett testa tidigt test idag ej morgonurin och fick detta! Är jag gravid eller är det spökstreck?

Ååå, nog ser det där positivt ut! Testa igen med ett sånt predictor early, dom brukar visa tydligt tidigt om det är positivt! :D håller tummarna!

Jenzia,

du kan ju alltid tipsa din man att läsa lite studier om spermakvalitet etc, min var inte så intresserad av att förbättra sin livsstil tills han hittade några studier där män lämnat spermaprover och sedan fått äta lite hälsosammare och framför allt mer grönsaker, tydligen förbättrades kvaliten rätt mycket på detta. Då jädrar fick han nåt ryck och började äta mer grönsaker och sen även zinktabletter. Vet iof inte om det gjorde nån skillnad för oss men. Nåt var det för vi höll på i 4 år innan det blev nåt, hade gått igenom fertilitetsutredning och allting och fick råd att gå hem och fundera om vi ville sätta igång med ivf. Väntade bara ut den cykeln, men så vart jag gravid den cykeln (2018 med första barnet) :D Den andra grav nu som blev missfall blev av sig självt också, från att haft jättesvårt innan. Men dom hittade iof sköldkörtelsproblem jag fick medicin för där i början av fertilitetsutredningen så det spelar väl också in.

Oj nu blev det lite novell här med hehe
  • Mylilla86
    Jenzia skrev 2020-08-03 15:50:27 följande:

Jag ska föreslå att han i a f hoppar alkoholen under min fertila period. Stackarn är annars lite deppig just nu, han slutade tvärt med kaffe igår och har haft ryslig huvudvärk. Ja jag med idag :-/ Om jag hade vetat att kaffe var så rackarns dåligt för fertiliteten hade jag lagt av redan i höstas!

Vad härligt att höra att ni slapp IVF Jag hoppas också på att slippa, men vi får väl se vad utredningen i höst kommer visa. Jag är ju lite äldre, fyller 37 år i höst, så jag förstår att det är liiite sämre odds då för att bli gravid naturligt. Har heller aldrig varit gravid tidigare i livet, så vet inte att jag faktiskt funkar, om du förstår hur jag menar.

Fick ni någon förklaring till varför första graviditeten tog 4 år? Låter ju lovande med att du snabbt blev gravid nu igen, även om det blev missfall. Så himla tråkigt att höra, verkar tyvärr vara rätt vanligt =( 

Hoppas det snart blir ett plus igen för dig!

Ja det låter bra, just när det gäller alkoholen vill jag minnas att det återhämtar sig rätt snabbt när man slutar så det lär väl räcka att han håller upp under den fertila perioden. Vi har aldrig slutat med koffein men har hört att det kan vara dåligt... men fy sån huvudvärk är inte kul, men det borde gå över om ett par dagar! Finns ju dessutom koffeinfritt kaffe som man kan dricka om man vill ha själva känslan av att dricka kaffe åtminstone :P

Jo, dom tror det var sköldkörteln. Hade rätt så kassa värden där och sen tar det tydligen ett bra tag när man börjat medicinera innan kroppen liksom fattar att det är lugnt. Började med medicin i dec 2015 och blev gravid i början på 2018.... gjorde en abort en gång när jag var 22 så hade vart gravid ju men att saker ändras ju när man bli äldre och i mitt fall så var det sköldkörteln som blivit dålig. Är ju jättevänligt med sköldkörtelproblem, var 10e kvinna har det har jag läst!

Ja det är ju rätt så vanligt. Har nästan tänkt att det lär väl hända en någon gång i livet att man får missfall så nu hoppas jag att det var min gång och att det går bättre nästa gång! Håller tummarna för er också såklart!!

Jag hade positivt äl test för 3 dagar sen så nu blir det låååång väntan :P
  • Mylilla86
    Vinter16 skrev 2020-08-04 17:52:42 följande:

Har bim den 7/8 efter ett supersvagt streck igår fick jag det svart på vitt! Det blir en april bebis, vilken lycka!

Wow grattis! :D
  • Mylilla86
    Amidina skrev 2020-08-06 11:16:07 följande:

Ni som varit gravida tidigare och haft mensliknande molvärk som tidigt symtom, har den då varit ihållande eller bara lite då och då?

Nu när jag vart gravid i april som blev MA så minns jag att jag hade rätt ihållande mensvärk innan BIM. Sa till min man ?nä nu har jag mensvärk, kommer få mens inatt eller imorn antagligen så det blir nog ingen bebis denna månaden? så hade jag det ett par dagar utan att få mens så till slut testade jag istället o då var det pos! :) När är din BIM??

Jag fattar förresten inte hur jag ska lägga till mig på den där listan riktigt??? Är på ÄL + 7 så borde ha BIM den 14/8. Känner för övrigt inga symtom jag :/ Men min första grav kände jag iof ingenting heller så det kan ju va olika det där.
  • Mylilla86

1/8 Mangon. 29år. Tredje barnet.

1/8 Enlitentrea2020, 30 år, tredje barnet

3/8,My871,33år,femte barnet

3/8 annikandy, 35år, femte barnet

4/8 Alexandra93, 26 år, tredje barnet

5/8 Norrlänning86, 34 år, tredje barnet

8/8, Cassus, 32 år, första barnet

8/8 Trean2021, 28 år, tredje barnet

9/8, Odlar mamman, 28 år, tredje barnet

9/8 Amidina, 34 år, första barnet

9/8 Jensan88, 32 år, tredje barnet

9/8 NiMi12, 41 år, andra barnet

10/8 saraama, 30 år, andra barnet

10/8, Fruffe, 27 år, första barnet

11/8 Entusiastisk, 31 år, andra barnet

11/8 MsPinnipeds, 29, första barnet

12/8 Srce, 33 år, andra barnet

12/8 Piiigeliiin, 32, första barnet

12/8 Msofie, 24 år, första barnet

12/8 mammatilltvå, 3e barnet

13/8 Mikkans, 27 år, första barnet

13/8 MyLilla86, 34 år, andra barnet

14/8 Hoppas ändå, 35 år, 5e barnet

15/8 Link92, 28 år, första barnet

16/8 Ellen94, 26 år, första barnet

16/8 Myran1234, första barnet

16/8 CvKs, tredje barnet

17/8 Danni83, 36 år, fjärde barnet

18/8 PelloBello, 34 år, andra barnet

19/8 Linjana, 28 år, första barnet

19/8 Epidemiya, 27 år, första barnet

21/8 lariz, 24 år, andra barnet

24/8 apoapo 35 år. Tredje barnet.

25/8 Talanda, 31 år, första barnet

26/8 myownworstenemy, 34 år, andra barnet

28/8 33villbligravid, 36 år, andra barnen

28/8 apan95, 24 år, första barnet

28/8 H0nd3ndär, 35 år, tredje barnet

28/8 Jenzia, 36 år, första barnet

28/8 Kinder 32 år, första barnet

31/8 Canama, 31 år, andra barnet

Nu fick jag in mig själv!

Hur har det gått för alla som haft BIM hittills? Hoppas vi kan starta en plusslista snart :D

• Mylilla86
    CvKs skrev 2020-08-11 06:22:00 följande:

Hej tjejer.

Jag tror att jag ger upp start. Har sedan i torsdags testat svagt positivt med olika tester.

Så det verkar inte ha tagit sig ordentligt denna gång heller. Testade med ett rfsu nu på morgonen. Negativt.

Suck,känner mig så uppgiven.

Brösten ömmar,illamåendet hållet i sig men har ingen som helst molvärk. Jag får nog ringa gyn idag för en kontroll. Kolla så att man inte har någon cysta eller sånt så stör. Man tycker ju att testerna borde ha blivit starkare vid det här laget. Kommer inte mensen innan söndag testar jag såklart igen.

Här är en bild på testet imorse.

Åh nej, så tråkigt :/

Verkar ju tyvärr illavaralande om testerna inte ökar :/ Ja ring gyn och be om en tid <3 Håller såklart tummarna ändå att det skulle kunna gå vägen!
  • Mylilla86
    Anonym (Hoppas ändå) skrev 2020-08-11 13:31:03 följande:

Någon som testat med Predictor Early?

Är det bäst att vänta tills imorgonbitti.

Eller vågar man ta det efter att ha hållt sig i 3-4h?

Är typ på BIM -3 eller - 4.

Ja predictor early har visat fina streck tidigt (3-4 dagar innan BIM) de gånger jag varit gravid. Kör på det!

Tänkte själv testa med ett sånt imorn (2 dgr innan BIM) men nu percis fick jag lite rosa på pappret när jag var på toa så antar att det blir mens istället :,(
  • Mylilla86

Jaha, här kom mensen imorse :/ Hoppas på nästa månad istället... och lycka till alla som är kvar här

Svar på tråden BIM Augusti 2020