• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • Soff

Äsch, jag kunde förstås inte låta bli att testa innan BIM ändå. Hopplös man är :p Och det visade förstås negativt. Men än är det ju tidigt så vem vet... det kan ju ändra sig. Hoppas att mensen inte drar igång imorn/övermorn... usch va besviken man blir då.

• Bäbiiiis
    Canama skrev 2020-08-15 19:44:14 följande:

Hoppas! Du testar med testa-tidigt-test imorgon bitti antar jag? Sååå jobbigt att gå och ha massa symtom och inte vara gravid.. Ett par månader har jag varit så övertygad att jag varit gravid så jag har inte ens tagit test. DÅ blir man besviken när mensen sen dyker upp mitt i allt... Jäklar vad kroppen kan ställa till med saker!

Jag dessa falska symptom är sjukt jobbiga. Jag testade negativt ni på morgonen på Bim men det var med billiga testers vanliga test. Inte något testa tidigt. Min erfarenhet av dessa är att man kan få pluss väldigt tidigt men det kan ju såklart vara så att ett testa tidigt-test hade varit bättre såhär 11 dagar efter äl. Men antingen kommer mensen eller inte så vi får se helt enkelt.
  • Bäbiiiis
    Soff skrev 2020-08-15 23:34:42 följande:

Äsch, jag kunde förstås inte låta bli att testa innan BIM ändå. Hopplös man är :p Och det visade förstås negativt. Men än är det ju tidigt så vem vet... det kan ju ändra sig. Hoppas att mensen inte drar igång imorn/övermorn... usch va besviken man blir då.

Usch så trist med negativa test. Hur många dagar efter äl har du Bim?
  • Soff
    Bäbiiiis skrev 2020-08-16 10:09:06 följande:
    Ja, fy. Och nu känns det verkligen som att mensen ska komma igång :( trots att det bara är tredje försöket för oss så är det så lätt att tankarna börjar.. vad blir det för skillnad nästa gång? varför skulle det bli något då om det inte blev något nu? Men det är väl bara att hämta kraft och på´t igen, och hoppas att det blir annorlunda nästa gång. 
  • Soff
    Bäbiiiis skrev 2020-08-16 10:09:06 följande:
    Glömde svara på din fråga. Det är ganska precis 14 dagar.
  • ellie86

Här kom mensen en dag för tidigt :( Hade inte räknat med att det skulle tagit sig och verkligen ställt in mig på att mensen skulle komma, men det hjälper en ju inte att bli nedslagen ändå... Blir dessutom rätt orolig över att min lutealfas blivit så kort. Men blir en till cykel nu att försöka få lite fason på hormonerna i alla fall. Försöker hitta tillbaka till en positiv känsla, även om det inte är så lätt alltid. 

• Soff
    ellie86 skrev 2020-08-16 10:59:19 följande:

Här kom mensen en dag för tidigt :( Hade inte räknat med att det skulle tagit sig och verkligen ställt in mig på att mensen skulle komma, men det hjälper en ju inte att bli nedslagen ändå... Blir dessutom rätt orolig över att min lutealfas blivit så kort. Men blir en till cykel nu att försöka få lite fason på hormonerna i alla fall. Försöker hitta tillbaka till en positiv känsla, även om det inte är så lätt alltid. 

Näe, fan. Det är inte lätt alltså. Min kom ju igång idag också, blev förstås väldigt besviken. Man får kämpa på och ta nya krafter.. 
  • Bäbiiiis

Ingen mens ännu och jag har precis köpt ett cb testa tidigt som jag ska ta imorgon. Mot bättre vetande tog jag även ett test nu på eftermiddagen. Och jag kanske bara vill för mycket men tycker mig verkligen se ett svagt svagt streck. Är på äl+11 och Bim idag.

• Canama
    Bäbiiiis skrev 2020-08-16 16:28:13 följande:

Ingen mens ännu och jag har precis köpt ett cb testa tidigt som jag ska ta imorgon. Mot bättre vetande tog jag även ett test nu på eftermiddagen. Och jag kanske bara vill för mycket men tycker mig verkligen se ett svagt svagt streck. Är på äl+11 och Bim idag.

Jag tycker faktiskt jag kan se förnimmelsen till ett streck?! Och då drar ju FL ner kvaliten ganska avsevärt.. Fast ibland undrar man ju om ens ögon bara hittar på... Oj vad spännande! När jag var gravid testade jag svaaag svaaagt på ÄL+11 med ett testa tidigt test, syntes ingenting på ett vanligt.
  • Soff

Tycker också mig se en svaaag förnimmelse på nedre bilden.. men svårt att se..

Bäbiiiis skrev 2020-08-16 16:28:13 följande:

Svar på tråden BIM Augusti 2020