Inlägg från: Abrakadbra |Visa alla inlägg
  • Abrakadbra

BIM Augusti 2020

Vad tror ni? Ägglossningstest tagna tisdag, onsdag och idag torsdag morgon. Strecket Är inte fullt starkt ännu... Ska ta ett till ikväll och då tror Jag stegringen är på topp! Bör vi ligga ikväll eller imorgon för att maxa chanserna? Vad Jag förstått är det väl 24-48h till ägglossning efter återigen visar sig? Vill absolut inte missa denna månaden. Har även testat rosenrot denna månad, bör jag avstå från dom från och med idag?

Kram till er

BIM: 28/8
  • Abrakadbra
    Anonym (Nyfiken) skrev 2020-08-13 23:10:45 följande:

Förlåt för mörk bild

Vad tror ni?

Åå jag vågar mig på ett lätt grattis. Ser ett streck!
  • Abrakadbra

Å behöver hjälp att tyda dessa igen...

Första är från i förrgår, andra igår morse, tredje igår kväll, och fjärde är nu på morgon.

Tolkar jag det rätt att jag troligen hade stegring kanske natten till igår? I och med att mitt starkaste streck (än om inte fullt starkt) blev svagare under dagen?

Dvs, bör vara ägglossning tidigast inatt och troligtvis idag under dagen?

Låg igår och bör väl även vara bra att ligga ikväll? Kanske även imorgon? Det är något med detta liggande för barn som blir lite påfrestande för vårat sexualliv. "Älskling nu är det dax" XD blir såå stelt ibland haha. Hur brukar ni göra? Säger ni till partnern att det är dags eller bara going for it?
  • Abrakadbra
    Anonym (Nyfiken) skrev 2020-08-14 08:14:43 följande:

Åå tack, jag hoppas så mycket att om några dagar är så starkt att de inte går att ta miste på =D

När ska du ta nästa test? :D
  • Abrakadbra
    Msofie skrev 2020-08-14 08:18:24 följande:

Så skulle jag tyda det med! Jag personligen dock kan få flera stegringar under en cykel, då kan det vara svårt att veta när ÄL är. Har du möjlighet hade jag börjat tempa, så man kan se när ÄL har varit. Eftersom ÄLen brukar vara 12-24 timmar efter peaken hade jag försökt att få till fe varje fall en gång till!

Tack för tipset! Jag ska tempa nästa månad om det inte går vägen denna månad:) vi fick till det en gång till ikväll. Men karln använde glidmedel och mitt i akten fick jag panik och tänkte "ånej. Det där dödar simmarna! XD"

Så nu ligger jag plötsligt och har ångest samtidigt som jag börjar fundera på om jag börjat bli psyko.

Någon med erfarenhet av att bli gravid med glidmedel? Vi hade ett från rfsu från apoteket...
  • Abrakadbra
    Ehlda skrev 2020-08-17 22:12:31 följande:

Så otroligt jobbigt nu dagarna före BIM. Tycker mig känna mensvärk och sen skifta till Nej det känns annorlunda! Och tänker att Kan inte mensen komma bara så det är gjort, till att hålla hoppet i handen lite ändå. Åh, så tröttsamt. Vill tänka på annat men kan inte.

Visst är det sjukt! Finns absolut inget annat man kan tänka på då biologiska klockan kommit igång xD

Har känt så i snart ett års tid... EVIGT väntande fram till BIM och när mensen kommit blir man nerslagen men samtidigt en tröst att man hinner tänka på annat i ungefär två veckor. Haha.

Äl+3 så här hela 11 dagars väntan kvar...SUCK!
  • Abrakadbra

Nu 5-6 dagar efter äl har jag fått förändrad flygning. Brukar sällan ha flytningar men nu kom det en tjock lotionsflytning. Kanske jag överanalyserar som man brukar göra såhär mellan ÄL och BIM.

Är det någon av er som plussat tidigare som fått förändrade flytningar? :)

• Abrakadbra
    Mamamamamama skrev 2020-08-19 14:45:16 följande:

Jag har haft massor av lotion flytningar. Har aldrig det annars. Mina test ligger längre upp. Kan det va pluss?

Åå jag ser också! Lägg gärna upp ditt nästa test också så jag får säga ett ordentligt grattis !
  • Abrakadbra
    Msofie skrev 2020-08-19 19:42:46 följande:

Tog precis ett ÄL test som i princip gav de ljusaste utslaget jag har sett haha, är på ÄL +11. Då kan man väl i princip anta att man inte är gravid va? Någon som har någon erfarenhet?

Det gav ett utslag ändå?:) tror det kan visa på graviditet samt att mens är påväg... ska du ta ett gravtest?
Svar på tråden BIM Augusti 2020