• Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp
  • Anonym (Tom)
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-05-21 00:19:45 följande:
    Nej, så jag känner... Upp till andra att avgöra, men sverige är inte det varmaste landet direkt så, och radikal feminism hjälper inte till där heller.
    Och sen verkar danmark mer avslappnat än här med så..

Mest trött på den radikala feminismen i detta land ärligt talat.
    Kvinnors grundsyn är att det alltid är mest synd om kvinnor.
    Och att män våldtar. För män är en grupp.
    Dansken i klippet sa att han inte är en grupp, utan han är sig själv.
    Kanske nåt för kvinnor att tänka på?
  • Anonym (fy fan)
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-05-21 00:15:17 följande:

Jag håller fortfarande inte med.. Ta bort ordet våldtäckt. I dess orginella betydelse hör man på namnet att det används våld för att nån ska få sex eller våld emot någons vilja för sex. "Oaktsam våldtäckt" kan ni byta ut mot ordet: Otänksam.

Hon sa kanske att han skulle ta henne och välkommna med öppna ben. Sen om nu hon är tvingad är det sorgligt, men hon kanske kan springa ut till polisen eller byta yrke ändå. Jag vet inte hennes situation nu dock, men våldtäckt är det inte. Jag fick också meddelande av någon som missförstått detta, och skrev att Paolo Roberto våldtagit någon. Denne hade hört fel, eller uppfattat fel, så rykten kan spridas fel med!

Byt ut orden oaktsam våldtäckt emot enbart oaktsam, eller otänksam. Om nån har sex med en tjej och inte vet att hon blir tvingad har denne ej våldtagit någon! Det är dom som förtrycker kvinnans fria val som våldtar hennes frihet då. Inte den som har sex och som är ovetandes.

Jag hade gärna hört hennes historia då jag inte litar på allt som skrivs om andra såhär.

Jag tycker fortfarande prostitution självklart ska vara lagligt om ingen tvingas och det är dennes val. Självklart! Om dom har bra jobb förhållanden så.

Sverige borde ta efter danmark och tyskland mera tycker jag.

Springa ut till polisen? Hur skulle hon kunnat veta att de var där? Om någon i lägenheten vetat att polisen hade span på dem hade de förmodligen stängt ner verksamheten och försökt fly.

Du får tycka som du vill, jag håller inte med dig. Att ha sex utan att vara helt säker på att den andre verkligen vill är våldtäkt. Att köpa sex, av en människa som man själv vet är tvingad av någon annan, är våldtäkt.

Man kan intala sig själv att den människan egentligen vill och är där frivilligt, blunda för sanningen för att själv slippa må dåligt över att bidra till att förstöra den personens liv, men jag anser att det ändå är våldtäkt.

Skulle du själv vilja vara inlåst och bli våldtagen flera gånger per dag, varje dag, år ut och år in av olika män? Skulle du tycka det var frivilligt om det var din dotter, syster, mamma, son, kusin, kompis som var inlåst?
  • Anonym (LM)
    Anonym (Tom) skrev 2020-05-21 07:23:20 följande:
    Kvinnors grundsyn är att det alltid är mest synd om kvinnor.
    Och att män våldtar. För män är en grupp.
    Dansken i klippet sa att han inte är en grupp, utan han är sig själv.
    Kanske nåt för kvinnor att tänka på?
    Men klumpar du inte ihop kvinnor nu då?
    Du skriver kvinnors grundsyn är ........
    Kvinnor kan tänka på ...
    Kvinnor är heller inte en grupp precis som män.

Tycker att det ganska ofta är både män och kvinnor som klumpar ihop män och kvinnor som att alla vore likadana här på FL något som jag inte upplever är likadant i verkligheten ute i samhället, i alla fall inte bland folk jag umgås med.
    Tråkig att folk måste vara så kategoriserande.  
  • Anonym (Moa)
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-05-21 00:15:17 följande:
    Jag håller fortfarande inte med.. Ta bort ordet våldtäckt. I dess orginella betydelse hör man på namnet att det används våld för att nån ska få sex eller våld emot någons vilja för sex. "Oaktsam våldtäckt" kan ni byta ut mot ordet: Otänksam.

Hon sa kanske att han skulle ta henne och välkommna med öppna ben. Sen om nu hon är tvingad är det sorgligt, men hon kanske kan springa ut till polisen eller byta yrke ändå. Jag vet inte hennes situation nu dock, men våldtäckt är det inte. Jag fick också meddelande av någon som missförstått detta, och skrev att Paolo Roberto våldtagit någon. Denne hade hört fel, eller uppfattat fel, så rykten kan spridas fel med!
    Byt ut orden oaktsam våldtäckt emot enbart oaktsam, eller otänksam. Om nån har sex med en tjej och inte vet att hon blir tvingad har denne ej våldtagit någon! Det är dom som förtrycker kvinnans fria val som våldtar hennes frihet då. Inte den som har sex och som är ovetandes.

Jag hade gärna hört hennes historia då jag inte litar på allt som skrivs om andra såhär.
    Jag tycker fortfarande prostitution självklart ska vara lagligt om ingen tvingas och det är dennes val. Självklart! Om dom har bra jobb förhållanden så.
    Sverige borde ta efter danmark och tyskland mera tycker jag.
    "Oaktsam våldtäkt" en juridisk term, den kan du ju bara inte ändra.

Sen förstår jag inte alla män som försvarar P. R.
  • Anonym (Jens)
    Anonym (Moa) skrev 2020-05-20 17:59:51 följande:

Jag förminskar inte alls hans våldsbrott!

Jag kan däremot inte hitta att han blivit dömd för misshandel, du får gärna länka.

Klarade han inte sig undan med en hårsmån när han var i blåsväder insamlandet med nåt krogbråk eller vad det var för några år sedan? Eller blev han dömd?
  • Anonym (LM)
    Anonym (Jens) skrev 2020-05-21 11:30:45 följande:
    Klarade han inte sig undan med en hårsmån när han var i blåsväder insamlandet med nåt krogbråk eller vad det var för några år sedan? Eller blev han dömd?
    Jo han dömdes för krogbråk.

Från svt nyheter:

Paolo Roberto döms
    UPPDATERAD 25 AUGUSTI 2015PUBLICERAD 25 AUGUSTI 2015
    Paolo Robertos åtalades på två punkter efter ett krogbråk i Umeå. Nu har domen kommit och han både frias och fälls.

Under tisdagen kom domen efter det uppmärksammade bråket på Renmarkstorget i Umeå. Paolo Roberto misstänktes för våldsamt motstånd och våld mot tjänsteman och nu har domen fallit.

Den förre boxaren Roberto fälls för våldsamt motstånd men frias för våld mot tjänsteman. Han döms till dagsböter på sammanlagt 24.800 kronor.

• Anonym (Moa)
    Anonym (Jens) skrev 2020-05-21 11:30:45 följande:
    Jag har redan länkat till det #425, men visst jag kan ta det igen för den som inte orkar googla själv.

Googlade nu och vad jag kan hitta är det värsta han blivit åtalad för förut är våld mot tjänsteman, vilket han friades från.

"För brottet våld mot tjänsteman är straffet böter eller fängelse i högst två år"
    www.lawline.se/answers/tankbart-straff-vid-va...

Tidigare är han dömd för våldsamt motstånd och fick dagsböter:
    "Den förre boxaren Roberto fälls för våldsamt motstånd men frias för våld mot tjänsteman. Han döms till dagsböter på sammanlagt 24.800 kronor."
    www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/paolo-...

Oaktsam våldtäkt
    "oaktsam våldtäkt medför fängelse i lägst fjorton dagar och högst fyra år"
    www.domarbloggen.se/sodertorns-tingsratt/den-.../

Han fälldes alltså för våldsamt motstånd men frias för våld mot tjänsteman. Någon åtal eller fällande dom för misshandel kan jag inte hitta.

• Anonym (Källkritik)

Här är tjejen han köpte sex av,hon ser inte ut att va fattig å rädd. Jag är imot sex köp men stör mig på tidningarnas vinkling. Va ärlig skriv som det är. Men nä tidningarna skriver svenska folket som vanligt köper med hull å hår.

• Ninnnie

Hur kan NÅGON vara förvånad över att, har man som Sverige haft i decennier, en kultur där man "tycker synd om" förövare, våldsverkare, människor som använder våld som sitt modus operandi....... så får man ett samhälle där sådana våldsverkare tror att de kan fortsätta!

Jag menar, de blir ju belönade med västindienresor, filmskådespelarroller, tv-program, kändisskap, pengar och dumma kvinnor som svansar efter dem.

VARFÖR ska de förändra sitt, enligt svenska, skeva normer, "vinnande koncept" att utöva olika slags våld mot människor och bete sig som svin?

Det är ju ENBART för att de betett sig vidrigt de fått mediaplats.

För att "Det är synd om" våldsverkare, förövare, svin.

Det är, enligt svensk mesighetsnorm, sååååååååå synd om alla som "tvingas ta till våld" mot oskyldiga...... MAN SKÖRDAR DET MAN SÅR.

Låter vi våldsverkare få kändisskap och medieplattformar, kommer de att fortsätta bete sig som svin.

De som utövar våld mot andra människor ska låsas in och inte få en millisekund tv-tid.

Det finns så många bra personer som borde få mer utrymme.

Hårt arbetande, goda människor som aldrig använder våld. Varför ska de skyfflas ut i periferin medan våldsverkare får vältra sig i tv-tid, kändisskap och pengar?

Det är nog nu. Sluta ge våldsamma människor utrymme. Ta fram bra förebilder istället, som inte har mobbat, förnedrat och slagit sig fram. Utan som kämpat för att göra bra saker. De finns, de har bara inte fått något utrymme i media.

• Anonym (Little piggie)
    Anonym (Källkritik) skrev 2020-05-22 15:53:31 följande:

Här är tjejen han köpte sex av,hon ser inte ut att va fattig å rädd. Jag är imot sex köp men stör mig på tidningarnas vinkling. Va ärlig skriv som det är. Men nä tidningarna skriver svenska folket som vanligt köper med hull å hår.

Tror du på riktigt att du kan utläsa något alls om kvinnan baserat på en bild? (Som vi enbart har ditt påstående som grund för att tro att det är den aktuella människan). Källkritik var det ja...
Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp