• Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp
  • Anonym (Pär)
    Anonym (Lägg ner) skrev 2020-05-23 14:06:51 följande:
    Poliser är inte direkt raketforskare. Det finns inga belägg för trafficking i detta fall och verkligheten är inte så ensidig som Feminister gör gällande. Det handlar om prostituerade som redan VAR prostituerade i hemlandet och FRIVILLIGT åkt till Sverige för att tjäna mer här. De inleder FRIVILLIGT samarbete med svenska kriminella på de här bordellerna. Dom är liksom inte random tjejer som shoppat mjölk i Moldavien, kidnappats och sen tvingas sälja sex i Sverige.
    Har du tänkt på att hjonpannor som Paolo är de som gör dessa kriminella möjliga.
  • Anonym (WTF)
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-23 17:51:30 följande:
    Någon skrev i tråden att han har en vän som fortfarande har men efter att ha fått tänderna utsparkade av Paolo. Tror du han blev "kungen av kungsan" utan att misshandla någon?

Låt oss hoppas han blir fälld för oaktsam våldtäkt och att såväl tv4 som melodifestivalen slutar lyfts fram våldsverkare.
    Att ha varit våldsverkare, brottsling, horkarl och på annat sätt inte kunnat sköta sig är en historia man får släpa på hela livet - MEN det finns ju faktiskt de (inte många) som tagit kommando över sina liv och nu faktiskt funkar i samhället.
    Alla har en rätt till en chans till ..... men - om man inte tar den och fortsätter så kanske man passar bättre i fängelse och ska inte gå ute bland hyggligt folk.
    Han har ju en historia bakom sig.......... typ.
  • Anonym (Signatur)

För att blåsa lite nytt liv i elden:

• Anonym (Pär)
    Anonym (WTF) skrev 2020-05-23 17:58:43 följande:
    Att ha varit våldsverkare, brottsling, horkarl och på annat sätt inte kunnat sköta sig är en historia man får släpa på hela livet - MEN det finns ju faktiskt de (inte många) som tagit kommando över sina liv och nu faktiskt funkar i samhället.
    Alla har en rätt till en chans till ..... men - om man inte tar den och fortsätter så kanske man passar bättre i fängelse och ska inte gå ute bland hyggligt folk.
    Han har ju en historia bakom sig.......... typ.
    Har inte lille Paolo fått fler chanser än han förtjänar?

I min bok kunde Paolo tagit jobb på ett lager typ. Inget ont om lagerarbetare dock.
  • Xenia
    Anonym (Lägg ner) skrev 2020-05-23 13:59:05 följande:
    *inte kvinnors, jag är också en kvinna och många med mig hatar den sjuka offerkoftan.

Men absolut, det är västerländsk feminism och den är hjärndöd.
    Jag tycker kvinnor som du är hjärndöda, Saknar empati gör ni iaf.

Skit i traffickingoffren, solidaritet med andra kvinnor är tydligen ingenting för dig.
  • Anonym (nej, val är val)
    Anonym (Lägg ner) skrev 2020-05-23 14:06:51 följande:
    Poliser är inte direkt raketforskare. Det finns inga belägg för trafficking i detta fall och verkligheten är inte så ensidig som Feminister gör gällande. Det handlar om prostituerade som redan VAR prostituerade i hemlandet och FRIVILLIGT åkt till Sverige för att tjäna mer här. De inleder FRIVILLIGT samarbete med svenska kriminella på de här bordellerna. Dom är liksom inte random tjejer som shoppat mjölk i Moldavien, kidnappats och sen tvingas sälja sex i Sverige.
    Jag tror du kan ha rätt ärligt talat. Det kan vara deras VAL. Jag behöver bevis för detta med trafficking helt klart. På bilden såg hon frisk ut tyckte jag iallafall. Och om hon berättat allt kanske det inte vart lika hemskt som svgenska media som bara visar ena sidan...
    Jag tror faktiskt också att dom har sex frivilligt. Jag hoppas iallafall det. =)

Om det inte finns belägg så tror jag som du skrev. Och då var han mest otrogen bara Paolo. Var såklart inte våldtäkt som vissa radikal feminister skrek ut. Inte en chans. Var otrohet i princip. 
  • Anonym (nej, val är val)
    Anonym (LM) skrev 2020-05-23 16:15:52 följande:
    Fast om du har hängt med i vad som har hänt vid dom senaste tillslagen vid bordeller dom senaste veckorna i operation torsk har du säker hört att vid två av tillslagen  fann  dom 7 resp 6 st unga både flickor och pojkar  under 18 år som jobbade med prostitution varav den yngsta var 13 år.
    Tror knappast att dom unga tycker att det är så himla roligt att ha sex med äldre personer.

Det finns dom som är tvingade och det finns dom som gör det för pengars skulle dvs dom gör det för att kunna försörja sin familj hemma, det är oftast dom fattigaste familjerna.

Det är inte många prostituerade som gör det för att det är så roligt utan dom ser ingen annan utväg. Väldigt få gillar att ha sex med främlingar 10-15 ggr dagligen och dom får ju inte ens behålla så mycket av pengarna då det mesta går till hallickarna.

Paolo borde ha insett att när han är en känd person kommer det att pratas och skrivas om honom, inte för ett ögonblick verkar han ha tänkt på sin ganska så nya flickvän/ sambo inte heller att hans barn ska få höra att han går till bordell, Han borde ha förstått att han skulle förlora många jobbuppdrag om allt kom fram.
    Visst får han ta mer stryk än dom andra som också åkte fast men så är det när man är känd, hans familj får ta konsekvenserna av hans val på ett helt annat sätt dom andras familjer.
    Dom andras fruar/sambos och flickvänner kanske väljer att lämna men ingen behöver veta varför, Paolos flickvän får leva med att alla vet att hennes pojkvän gått till bordell, han verkar inte ha tänkt på hur det känns för henne.
    Jaha.. Om det är så. Vart kan man läsa mer om operation torsk? Hemskt om det är så.. Hmm.
  • Anonym (Lägg ner)
    Anonym (LM) skrev 2020-05-23 16:15:52 följande:

Fast om du har hängt med i vad som har hänt vid dom senaste tillslagen vid bordeller dom senaste veckorna i operation torsk har du säker hört att vid två av tillslagen  fann  dom 7 resp 6 st unga både flickor och pojkar  under 18 år som jobbade med prostitution varav den yngsta var 13 år.

Tror knappast att dom unga tycker att det är så himla roligt att ha sex med äldre personer.

Det finns dom som är tvingade och det finns dom som gör det för pengars skulle dvs dom gör det för att kunna försörja sin familj hemma, det är oftast dom fattigaste familjerna.

Det är inte många prostituerade som gör det för att det är så roligt utan dom ser ingen annan utväg. Väldigt få gillar att ha sex med främlingar 10-15 ggr dagligen och dom får ju inte ens behålla så mycket av pengarna då det mesta går till hallickarna.

Paolo borde ha insett att när han är en känd person kommer det att pratas och skrivas om honom, inte för ett ögonblick verkar han ha tänkt på sin ganska så nya flickvän/ sambo inte heller att hans barn ska få höra att han går till bordell, Han borde ha förstått att han skulle förlora många jobbuppdrag om allt kom fram.

Visst får han ta mer stryk än dom andra som också åkte fast men så är det när man är känd, hans familj får ta konsekvenserna av hans val på ett helt annat sätt dom andras familjer.

Dom andras fruar/sambos och flickvänner kanske väljer att lämna men ingen behöver veta varför, Paolos flickvän får leva med att alla vet att hennes pojkvän gått till bordell, han verkar inte ha tänkt på hur det känns för henne.

Har PAULO gått till en 13-årig slav?! Knappast. Han har gått till en vuxen kvinna som väljer att prostituera sig och som inte VILL att polisen ska förstöra hennes jobb.

Paulos flickvän verkar vara hans ex, verkar som att hon gjorde slut. Han var otrogen, då brukar många göra slut.

Däremot tycker jag inte det är MER omoraliskt att vara otrogen med en prostituerad än annars, snarare MINDRE omoraliskt.

Vid prostitution har den ?andra kvinnan? själv valt att det bara ska vara en tillfällig sexuell förbindelse och hon får BETALT, en summa som HON har valt. Pengar hon sparar, shoppar för, betalar räkningar osv.

Vid ?vanlig? otrohet är ofta ?den andra kvinnan? förälskad i mannen och tror att det betyder något mer än sex. Hon blir svartsjuk på frun och tror att han ska lämna frun för henne.

Hon börjar hoppas. Tillslut inser hon att det aldrig kommer hända och blir vansinnig.

Kanske har hon själv riskerar sin egen relation/äktenskap.

Vid prostitution är iaf reglerna klara och den som blir sviken är sexköparens partner.
  • Anonym (Lägg ner)
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-23 21:41:14 följande:

Har inte lille Paolo fått fler chanser än han förtjänar?

I min bok kunde Paolo tagit jobb på ett lager typ. Inget ont om lagerarbetare dock.

Verkligen inte. Fattar inte varför just kulturarbetare och personer inom media ska bli utsatta för den här dygd-moralismen från 1800-talet. Jag skiter i om Anders Timell tafsat på någon bakom kulisserna (som för f gav sitt samtycke enligt sin egen historia, aldrig sa ifrån eller på nåt sätt visade att hon inte ville, var bästa vän med honom och hade dagligen tät kontakt), han ska få vara programledare om han är en bra programledare!

Paulo Roberto är en underhållande mediapersonlighet jag vill ha kvar i rampljuset. Vad han gör privat skiter jag i, det är hans jobb som är offentligt.

Så jävla fattigt samhälle ni skapar där varenda kulturarbetare/offentlig person måste ha klarat sig igenom det puritanska pk-nålsögat. Nästan alla bra författare, musiker, politiker, uppfinnare, programledare osv i historien har gjort saker privat som ni hade kunnat dreva om.

Så fattig världen varit utan alla dom om ni fått bestämma genom historien.
  • Anonym (Lägg ner)
    Anonym (Little piggie) skrev 2020-05-23 16:55:59 följande:

Din kunskap om detta är ytterst begränsad, det är tydligt.

Nej det är kvinnor som manipulerats och lurats in i prostitution. Ibland kanske de var prostituerade redan i hemlandet men ofta blir de lurade att tro att de ska få ett bra jobb i ett annat land. Sen hamnar de i skuld de aldrig kan ta sig ur. Ofta helt vanliga tjejer (vad fan det nu är, prostituerade är också vanliga tjejer) som inte haft en tanke på att bli våldtagna av främmande vider till män dagarna i ända.

DIN kunskap är begränsad, jag har sett dokumentärer, läst intervjuer osv. Vad vet du som inte jag vet? Vad du läst att vita medelklassfeminister skrivit i kommentarsfältet på Gardets instagram eller? Länka dina källor annars.
Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp