• Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp
  • Anonym (Pär)

Detta är ju precis vad som händer när man belönar dåligt beteende. Sverige måste vara världsmästare i att dalta med våldsverkare.

• Anonym (Peter)
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-18 22:35:24 följande:

Detta är ju precis vad som händer när man belönar dåligt beteende. Sverige måste vara världsmästare i att dalta med våldsverkare.

Så varför slutar du inte med det? (Eller var det påståendet lika taget ur luften som ditt om feminister?)
  • Anonym (Pär)
    Anonym (Peter) skrev 2020-05-18 22:37:37 följande:
    Så varför slutar du inte med det? (Eller var det påståendet lika taget ur luften som ditt om feminister?)
    Jag kanske väntar på belöningen, hur mycket vill du swischa?
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-18 22:41:58 följande:
    Jag kanske väntar på belöningen, hur mycket vill du swischa?
    LaMotte, är det du?
  • Anonym (Pär)
    Anonym (Peter) skrev 2020-05-18 22:43:52 följande:
    LaMotte, är det du?
    Nix, Gudrun Schyman här.
  • Anonym (Pär)

Med risk för att topplocket går hos vissa signaturer:

Paolo Roberto har tidigare anklagats för sexism.

Förra jämställdhetsministern Åsa Regnér tycker att företag borde brutit med tv-profilen tidigare.

?Tog dom inget intryck av Metoo och berättelser om kvinnors lidande och omvärldens tystnad??, skriver hon i ett långt Facebook-inlägg.

? Mäns förtryck av kvinnor uppstår inte i ett vakuum, säger Åsa Regnér.

• Anonym (Moa)
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-18 21:15:15 följande:
    Han har blivit dömd för våldsamheter. Frågor på det? Försöker du förminska Paolo som våldsverkare?

Har du träffat någon som blivit misshandlad av Paolo?
    Jag förminskar inte alls hans våldsbrott!

Jag kan däremot inte hitta att han blivit dömd för misshandel, du får gärna länka.
  • Anonym (nej, val är val)
    Anonym (Moa) skrev 2020-05-18 18:07:29 följande:
    Oaktsam våldtäkt är det som det skulle kunna vara fråga om.

Jag tycker så verkar vara fallet, men att bevisa det blir nog svårare.

https://www.aklagare.se/om-brottsligheten/olika-brottstyper/sexualbrott/
    Jag håller fortfarande inte med.. Ta bort ordet våldtäckt. I dess orginella betydelse hör man på namnet att det används våld för att nån ska få sex eller våld emot någons vilja för sex. "Oaktsam våldtäckt" kan ni byta ut mot ordet: Otänksam.

Hon sa kanske att han skulle ta henne och välkommna med öppna ben. Sen om nu hon är tvingad är det sorgligt, men hon kanske kan springa ut till polisen eller byta yrke ändå. Jag vet inte hennes situation nu dock, men våldtäckt är det inte. Jag fick också meddelande av någon som missförstått detta, och skrev att Paolo Roberto våldtagit någon. Denne hade hört fel, eller uppfattat fel, så rykten kan spridas fel med!
    Byt ut orden oaktsam våldtäckt emot enbart oaktsam, eller otänksam. Om nån har sex med en tjej och inte vet att hon blir tvingad har denne ej våldtagit någon! Det är dom som förtrycker kvinnans fria val som våldtar hennes frihet då. Inte den som har sex och som är ovetandes.

Jag hade gärna hört hennes historia då jag inte litar på allt som skrivs om andra såhär.
    Jag tycker fortfarande prostitution självklart ska vara lagligt om ingen tvingas och det är dennes val. Självklart! Om dom har bra jobb förhållanden så.
    Sverige borde ta efter danmark och tyskland mera tycker jag.
  • Anonym (nej, val är val)
    nénuphar skrev 2020-05-16 19:58:56 följande:
    Tycker du inte att det finns ett visst mått förnedring i det där?
    Nej, så jag känner... Upp till andra att avgöra, men sverige är inte det varmaste landet direkt så, och radikal feminism hjälper inte till där heller.
    Och sen verkar danmark mer avslappnat än här med så..

Mest trött på den radikala feminismen i detta land ärligt talat.
Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp