• Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp
  • Anonym (WTF)
    Tecum skrev 2020-05-17 22:42:43 följande:
    Ja sexköp är det mest förbjudna. Obegripligt att en man som PR som kan få (nästan) vilken kvinna som helst beter sig så korkat. Nu får det anses bevisat att boxning skadar hjärnan - i synnerhet när den är rudimentär redan innan...
    Skulle Persbrandt ha fler indianer i kanoten än PR menar du??
    Knappast troligt.
  • pyssel
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-17 22:22:22 följande:

Vänta nu. Jag har inte sett någon alls som bagatelliserar PR's sexköp. Tvärtom. Om PR dessutom blir åtalad för trafficking, så inte mig emot. Det torde vara ett värre brott än sexköp, eller vad säger du?

Jo, jag tycker att människohandel är ett grovt brott. Om jag avgör vad jag tycker så avgör du vad du tycker, ok?

Ja, jag skrev att sexköp inte överskrider misshandel. Vad han gjorde  nu vet vi nog inte förrän dom fallit. Grovt brott? Troligen. Misshandel är också ett grovt brott.

Du kanske kan förklara varför våldsverkare ska få tv-tid och kändisskap, är inte det sinnessjukt?

Ja, jag förstår inte varför feminister glatt köpt våldsverkarens pasta i åratal.  Är det inte bättre att vi tar avstånd från sådant pack.

Är du överaskad över att han åkte dit för detta? Jag är det inte.

Ta en titt i hans twitterflöde. Det är nästan jämnt skägg. Tröst och pepp från en massa män av alla de sorter, Bard, inte minst, undrar vad 4an tycker om det. Alldeles för lite antagligen. Men tyvärr är mäns stöd till PR inte oväntat. Inte heller så förvånande, men provocerande, är värmen från ett antal hönshjärnor till kvinnor som f.ö verkar allt annat än feministiska.

Ja, jag hoppas att de som inte tagit avstånd gör det nu. Har aldrig köpt någon av hans sketna såser, träningshelger eller annat BS. Är konsekvent när det gäller.

Ja, du har helt rätt i att det är sinnessjukt att våldsverkare inte fryses bort som en vårta från etern och butikerna.
    #inteensamaldrigglömd
  • Anonym (Pär)
    Anonym (WTF) skrev 2020-05-17 22:34:39 följande:

Den jäveln klarar sig nog ska ni se. Skriv en bok, åk på en föreläsningsrunda och så är allt förlåtet och han är "back-in business" igen.
    Men - hur lurade är inte hans ex, hans nu (då-) varande och framför allt - hans barn!!!
    De ska gå till skolan i morgon. 
    Han har inte bara knullat en oskyldig kvinna - han har knullat hela sin familj i arslet.
    Spännande att han kallat oss vanliga män för syltryggar, "skämtat" om me-too och agerat i macho-stil.
    Sanningen har en förmåga att hoppa upp och bita en i arslet.

Absolut. Konsulterna sitter dygnet runt och filar på den storytelling som krävs för att ta aset tillbaka till scenen. The show must go on.
  • Anonym (LM)
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-17 22:22:22 följande:
    Vänta nu. Jag har inte sett någon alls som bagatelliserar PR's sexköp. Tvärtom. Om PR dessutom blir åtalad för trafficking, så inte mig emot. Det torde vara ett värre brott än sexköp, eller vad säger du?

Jo, jag tycker att människohandel är ett grovt brott. Om jag avgör vad jag tycker så avgör du vad du tycker, ok?

Ja, jag skrev att sexköp inte överskrider misshandel. Vad han gjorde  nu vet vi nog inte förrän dom fallit. Grovt brott? Troligen. Misshandel är också ett grovt brott.

Du kanske kan förklara varför våldsverkare ska få tv-tid och kändisskap, är inte det sinnessjukt?

Ja, jag förstår inte varför feminister glatt köpt våldsverkarens pasta i åratal.  Är det inte bättre att vi tar avstånd från sådant pack.

Är du överaskad över att han åkte dit för detta? Jag är det inte.
    Varför tror du att det feminister som har köpt Paolos produkter?
    Det är väl alla möjliga kvinnor och män, var har du för belägg på att det är just feminister som köper hans produkter?
    Varför blanda in dom överhuvudtaget i diskussionen, är knappast dom som gillar Paolo utan i så fall andra.
    Det är både män och kvinnor som har varit på hans matlagningshelger och både män och kvinnor som varit på hans träningshelger.
    Det är mest män som försvarar honom nu osv.

Nej du skrev att det han gjort nu knappast överskred misshandel. 
    Ändå vet ju alla nu att kvinnan var ett traffickingoffer det kommer inte att ändras.
    Han riskerar fängelse men om det blir det eller ej återstår att se.
    Varför ens jämföra misshandel och trafficking.
    Du verkar väldigt arg på feminister, tror du verkligen att det är dom som gillar och hyllar Paolo, att det är dom som har sett till att han är på tv? Tror du verkligen att feminister hyllar Paolo med den kvinnosyn han har?

Han har begått flera grova brott och det är hans eget fel, varför dra in andra i det?
  • Anonym (Pär)
    Anonym (LM) skrev 2020-05-17 22:52:08 följande:
    Varför tror du att det feminister som har köpt Paolos produkter?
    Det är väl alla möjliga kvinnor och män, var har du för belägg på att det är just feminister som köper hans produkter?
    Varför blanda in dom överhuvudtaget i diskussionen, är knappast dom som gillar Paolo utan i så fall andra.
    Det är både män och kvinnor som har varit på hans matlagningshelger och både män och kvinnor som varit på hans träningshelger.
    Det är mest män som försvarar honom nu osv.

Nej du skrev att det han gjort nu knappast överskred misshandel. 
    Ändå vet ju alla nu att kvinnan var ett traffickingoffer det kommer inte att ändras.
    Han riskerar fängelse men om det blir det eller ej återstår att se.
    Varför ens jämföra misshandel och trafficking.
    Du verkar väldigt arg på feminister, tror du verkligen att det är dom som gillar och hyllar Paolo, att det är dom som har sett till att han är på tv? Tror du verkligen att feminister hyllar Paolo med den kvinnosyn han har?

Han har begått flera grova brott och det är hans eget fel, varför dra in andra i det?
    Jag kanske tycker det är lite extra intressant att även de självgoda feministerna i åratal köpt våldsverkarens pasta. Att göra det är ett ställningstagande för våldet. Och ja, det är precis lika illa att en massa män gjort samma sak, men inte riktigt lika kul. Var tionde man köper ju sex, inte konstigt att det finns en massa backare bland dessa.

Ja, alla vet att hon är ett traffickingoffer. Kan man få Paolo fälld för trafficking så gör jag en pudel. Då är hans brott värre än en misshandel. Men kom ihåg att det finns folk som fått men för livet när de blivit nedsparkade av honom.

Feminister eller ej, jag har väldigt svårt för att våldsverkaren fick tv4 som plattform för att sälja sina produkter.

• Anonym (Signatur)
    Anonym (Moa) skrev 2020-05-17 18:55:52 följande:
    Hon kanske inte ville ge honom den typ av sex han ville ha?
    Han kanske ville bli dominerad av en riktig dominatrix vilket han på grund av sin macho image var rädd att be om hemma.

Snopet om de får lägga ner åtalet för att han bara kom dit för att bli piskad.
  • Anonym (why)
    Anonym (Signatur) skrev 2020-05-17 23:50:16 följande:
    Han kanske ville bli dominerad av en riktig dominatrix vilket han på grund av sin macho image var rädd att be om hemma.

Snopet om de får lägga ner åtalet för att han bara kom dit för att bli piskad.
    Jag hoppas det är som du skrev än så som jag tänkte. Han har våldsamt förflutet. tänk om det är tvärtemot det du skrev att han är dominant och vill vara våldsam och dominant mot tjejer och inte kan vara det hemma. 
  • Xenia
    Anonym (Hmmmmm) skrev 2020-05-16 16:38:08 följande:

Jag tänker inte köpa några av hans produkter i alla fall. Att köpa en fattig kvinna skomärke offer för trafficking är så äckligt lågt. Vilket svin. Det är garanterat inte första gången han gör det.

Jag kände inte ens till hans produkter. Håller med vad du skriver, men förstår inte detta "fattig kvinna skomärke"?
  • Anonym (sghjkghk)
    pyssel skrev 2020-05-17 22:18:17 följande:
    Jag känner då ingen feminist som gillat Paolo nånsin. Han brukar ju dessutom debattera MOT både feminister och ondgöra sig över feminismen som rörelse. Som Bard, fast med rejält decimerat förstånd. Fascinerad av hans våldskapital och tidigare synder, nej. Det tror jag inte jag är ensam om att sky som pesten. Men du får ju fråga resten av feministerna här.

Tror knappast att han hade haft sina uppdrag kvar om han hade skallat någon i torsdags istället - om det läckt ut - Tror du?
    Nu tycker jag att det är rätt att han får kicken från alla jobb för det han gjort. Dock bara för att det ska bli rätt så har han faktiskt kommit undan med att inte direkt skalla men han gav sig på en ungkille och tryckte ner honom i backen. Så för att vara petig så har han kommit undan med att utöva våld och ändå fått behålla sina uppdrag. Det filmades dessutom. Men som sagt var han borde fått gå för länge sedan.

Sen borde man kunna få Paolo fälld för oaktsam våldtäkt eftersom han uppenbarligen visste att det var trafficking offer som han köpte av.
  • Anonym (LM)
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-17 23:06:57 följande:
    Jag kanske tycker det är lite extra intressant att även de självgoda feministerna i åratal köpt våldsverkarens pasta. Att göra det är ett ställningstagande för våldet. Och ja, det är precis lika illa att en massa män gjort samma sak, men inte riktigt lika kul. Var tionde man köper ju sex, inte konstigt att det finns en massa backare bland dessa.

Ja, alla vet att hon är ett traffickingoffer. Kan man få Paolo fälld för trafficking så gör jag en pudel. Då är hans brott värre än en misshandel. Men kom ihåg att det finns folk som fått men för livet när de blivit nedsparkade av honom.

Feminister eller ej, jag har väldigt svårt för att våldsverkaren fick tv4 som plattform för att sälja sina produkter.
    Alltså jag förstår fortfarande inte varför du jämför misshandel med trafficking.
    Jag håller med dig om att misshandel är fruktansvärt och det är hemskt att några av hans offer har men för livet men du verkar förminska hans brott mot denna kvinna. 
    Vad då göra en pudel? varför ska du jämföra? är hans brott inte lika illa om han inte får en hårdare dom?
    Som du skriver kan man faktiskt tyda att du inte tycker att det är något speciellt allvarligt brott utan du framhåller hur hemskt misshandel är precis som om någon inte tycker det.
    Förstår du hur många unga kvinnor ibland knappt vuxna som luras eller tom säljs till andra länder där dom ibland låses in och man tar deras pass  men annars hamnar i klorna på män som säljer dom och tar dom mesta pengarna och säger att dom får mat och husrum fast kvinnorna kan inte sluta då dom är hotade eller så hotar man deras familjer.
    Dom tvingas att ha sex flera gånger per dag, det ÄR grov misshandel och dessa kvinnor får också men för livet.
    Varför ens ta upp att det ena brottet skulle vara värre än det andra?

Varför tror du att feminister har köpt hans produkter, det är ju inte det största märket i handeln? som sagt vad har du för belägg på att just feminister skulle köpa hans märke?
    Jag tror mer på att det är både män och kvinnor som sett hans matlagning på tv.
    Dom som är riktiga feminister som du refererar till har nog koll på Paolo och hur han är, dom gillar inte honom så varför skulle dom vara storköpare av hans produkter?
    Jag tror heller inte att det är feministerna som du hela tiden tar upp som har sett till att Paolo fått vara med på tv.
    Det känns som du har hakat upp dig på feminister och ja det kan du väl göra men nej jag tror inte att det är deras fel att Paolo synts i tv och fått sälja produkter.
    Jag förstår inte vad feminister överhuvudtaget har med Paolos brott att göra
Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp