Anonym (Pär) skrev 2020-05-17 23:06:57 följande:
Jag kanske tycker det är lite extra intressant att även de självgoda feministerna i åratal köpt våldsverkarens pasta. Att göra det är ett ställningstagande för våldet. Och ja, det är precis lika illa att en massa män gjort samma sak, men inte riktigt lika kul. Var tionde man köper ju sex, inte konstigt att det finns en massa backare bland dessa.
Ja, alla vet att hon är ett traffickingoffer. Kan man få Paolo fälld för trafficking så gör jag en pudel. Då är hans brott värre än en misshandel. Men kom ihåg att det finns folk som fått men för livet när de blivit nedsparkade av honom.
Feminister eller ej, jag har väldigt svårt för att våldsverkaren fick tv4 som plattform för att sälja sina produkter.
Alltså jag förstår fortfarande inte varför du jämför misshandel med trafficking.
Jag håller med dig om att misshandel är fruktansvärt och det är hemskt att några av hans offer har men för livet men du verkar förminska hans brott mot denna kvinna.
Vad då göra en pudel? varför ska du jämföra? är hans brott inte lika illa om han inte får en hårdare dom?
Som du skriver kan man faktiskt tyda att du inte tycker att det är något speciellt allvarligt brott utan du framhåller hur hemskt misshandel är precis som om någon inte tycker det.
Förstår du hur många unga kvinnor ibland knappt vuxna som luras eller tom säljs till andra länder där dom ibland låses in och man tar deras pass men annars hamnar i klorna på män som säljer dom och tar dom mesta pengarna och säger att dom får mat och husrum fast kvinnorna kan inte sluta då dom är hotade eller så hotar man deras familjer.
Dom tvingas att ha sex flera gånger per dag, det ÄR grov misshandel och dessa kvinnor får också men för livet.
Varför ens ta upp att det ena brottet skulle vara värre än det andra?
Varför tror du att feminister har köpt hans produkter, det är ju inte det största märket i handeln? som sagt vad har du för belägg på att just feminister skulle köpa hans märke?
Jag tror mer på att det är både män och kvinnor som sett hans matlagning på tv.
Dom som är riktiga feminister som du refererar till har nog koll på Paolo och hur han är, dom gillar inte honom så varför skulle dom vara storköpare av hans produkter?
Jag tror heller inte att det är feministerna som du hela tiden tar upp som har sett till att Paolo fått vara med på tv.
Det känns som du har hakat upp dig på feminister och ja det kan du väl göra men nej jag tror inte att det är deras fel att Paolo synts i tv och fått sälja produkter.
Jag förstår inte vad feminister överhuvudtaget har med Paolos brott att göra