• Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp
  • Postman
    Xenia skrev 2020-05-17 15:56:08 följande:
    Det är ju inte relevant i detta fall. Påstår du att Paulo Roberto hade svårt att få sex? Han hade ju en sambo som var hälften så gammal som han.

Det skulle inte finnas så många prostituerade och trafickingoffer om det bara var de som hade svårt att få ex med vanliga kvinnor som köpte sex.
    Jag kommenterade en tidigare tråd, därav mitt inlägg. Hur PR samliv ser ut vet inte jag, troligen fick han inte det han önskade av sin sambo eftersom han var tvungen att köpa.
  • persikofjaril

Jag hoppas både PR och alla andra torskar, som åkt och åker dit, efter att ha köpt sex av en kvinna som de inte till 100% vet är där frivilligt, döms för oaktsam våldtäkt. Det kanske får andra torskar att tänka efter och inse vad de gör mot en annan människa och vilka svin de är.

• Postman
    persikofjaril skrev 2020-05-17 16:30:18 följande:

Jag hoppas både PR och alla andra torskar, som åkt och åker dit, efter att ha köpt sex av en kvinna som de inte till 100% vet är där frivilligt, döms för oaktsam våldtäkt. Det kanske får andra torskar att tänka efter och inse vad de gör mot en annan människa och vilka svin de är.

Förbjud att sälja sex också. Så länge det finns tillgång kommer det finnas köpare, jag tror inte att straffen avskräcker.
  • Anonym (Eh)
    Postman skrev 2020-05-17 16:33:22 följande:

Förbjud att sälja sex också. Så länge det finns tillgång kommer det finnas köpare, jag tror inte att straffen avskräcker.

Du menar att kvinnorna som tvingas sälja sex ska riskera att straffas av domstol också?
  • Postman
    Anonym (Eh) skrev 2020-05-17 17:33:13 följande:
    Du menar att kvinnorna som tvingas sälja sex ska riskera att straffas av domstol också?
    I de fall man kan anta att kvinnor tvingas kan det inte vara svårt att ta hänsyn till det i lagen, i de fall man gör ett medvetet val och säljer så tycker jag det, ja.

Straff verkar ju inte avskräcka köparna och så länge det finns de som säljer kommer det också finnas köpare.
  • Xenia
    Postman skrev 2020-05-17 16:24:25 följande:
    Hur PR samliv ser ut vet inte jag, troligen fick han inte det han önskade av sin sambo eftersom han var tvungen att köpa.
    Vilket konstigt ordval! Skulle du också skriva "fick inte det han önskade av sin sambo eftersom han var tvungen att våldta"?

PR tvingades inte att köpa sex, han valde att göra det.
  • Postman
    Xenia skrev 2020-05-17 18:03:31 följande:
    Vilket konstigt ordval! Skulle du också skriva "fick inte det han önskade av sin sambo eftersom han var tvungen att våldta"?

Tycker du? Av någon anledning som vi inte vet så valde han att köpa sex, jag spånade i om han gjorde det för att han fick inte sex tillräckligt av sin sambo men jag har inga belägg för det.

Jag har aldrig skrivit att han tvingades, vart får du det ifrån? Av någon anledning fick han ju för sig att köpa sex.
  • Postman
    Xenia skrev 2020-05-17 18:03:31 följande:

Jag svarade dessutom på ett tidigare inlägg om han sökte en annan form av sex än han fick hemma.
  • Xenia

Det är sällan man är "tvungen" att begå att brott. T ex att utnyttja ett trafficking-offer. Om han ansåg sig "tvungen" har han verkligen en unken kvinnosyn. Han anser sig ha rätt att uppfylla nån sexfantasi han sett i porrfilm.

Att göra nåt sånt när man har sambo och barn, det är extra lågt. Inte bara sambon som får lida utan hans barn också.

Hur mycket covid-19 sprids pga alla kåta män som går till prostituerade? 

Men att få uppfylla sina sexfantasier, det går förstås före alla andra hänsyn.

• KKarate
    Xenia skrev 2020-05-17 18:17:10 följande:
    Det är sällan man är "tvungen" att begå att brott. T ex att utnyttja ett trafficking-offer. Om han ansåg sig "tvungen" har han verkligen en unken kvinnosyn. Han anser sig ha rätt att uppfylla nån sexfantasi han sett i porrfilm.

Att göra nåt sånt när man har sambo och barn, det är extra lågt. Inte bara sambon som får lida utan hans barn också.

Hur mycket covid-19 sprids pga alla kåta män som går till prostituerade? 

Men att få uppfylla sina sexfantasier, det går förstås före alla andra hänsyn.
    Så länge hon sålde sex av egen fri vilja är det ingen som har med deras sexakt att göra överhuvudtaget!!!

Bägge två är myndiga.
Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp