• Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp
  • Anonym (Visst en orsak.)
    Anonym (Visst en orsak.) skrev 2020-05-17 14:02:32 följande:

Paolo Roberto köpte sex mycket av ett traffickingoffer. Det är ju mycket allvarligare än andra sexköp. Diskutionen borde handla om sexköp av personer som blir tvunga att sälja sex av människohandlare, inte andra sexköp.

Hab köpte sex mycket troligen av ett traffickingoffer
  • Anonym (Vanligt)
    Anonym (Visst en orsak.) skrev 2020-05-17 14:02:32 följande:

Paolo Roberto köpte sex mycket av ett traffickingoffer. Det är ju mycket allvarligare än andra sexköp. Diskutionen borde handla om sexköp av personer som blir tvunga att sälja sex av människohandlare, inte andra sexköp.

Hur gammal var tjejen som han köpte sex av?
  • Anonym (Hj)
    Anonym (Vanligt) skrev 2020-05-17 14:07:08 följande:

Hur gammal var tjejen som han köpte sex av?

22 enligt Stoppa Pressarna , men vet såklart inte hur pålitlig källan är.
  • Anonym (Signatur)
    Dr Nail skrev 2020-05-16 21:07:47 följande:

Förresten, okej, han förtjänar att lynchas. Inte f-n använde han SOCIAL DISTANSERING när han köpte sex. Av en kvinna från ett land där smittan förmodligen gör kaos. Denna förakt för allt vad folkvett är ger jag en fet dislike.

Tänk på avståndet. Ingen hängning bara stening från ett avstånd av minst två meter.
  • Anonym (Pär)
    nénuphar skrev 2020-05-17 09:17:49 följande:
    Det skulle i och för sig vara intressant att ta in en sån 8-17-torsk och höra vad han tycker om utsatta kvinnor situation. Jag gissar att vi skulle få höra samma bölhistoria om me, myself and I där.
    Är inte din torsk.

Jag tycker samhället borde säkerställa att ingen kvinna behöver utsätta sig för sånt här. Att tro att Paolo med anhang ska sluta är nog att hoppas på för mycket.

Fråga mig vad du vill i ärendet och jag ska svara ärligt.
  • Xenia
    Postman skrev 2020-05-17 11:30:31 följande:
    Ja och plus att det är många män som på grund av en eller flera orsaker inte får sex. Så länge det finns ett utbud så kommer det vara en efterfrågan och tvärt om. Hur man ska komma till rätta med det är en svårare nöt att knäcka.
    Det är ju inte relevant i detta fall. Påstår du att Paulo Roberto hade svårt att få sex? Han hade ju en sambo som var hälften så gammal som han.

Det skulle inte finnas så många prostituerade och trafickingoffer om det bara var de som hade svårt att få ex med vanliga kvinnor som köpte sex.
  • Anonym (Pär)
    Anonym (Moa) skrev 2020-05-17 10:53:15 följande:
    Visst men då är det inte ett feministiskt drag hos den personen. Läs på lite om vad feminism handlar om. Det handlar inte om att premiera män med våldstendenser.
    Kan du då förklara varför män med våldstendenser belönas med en massa tv-tid?
  • Anonym (Hmmmmm)
    pyssel skrev 2020-05-17 12:43:04 följande:

Oaktsam, enligt experter, vad jag läser nu.

Ja, det krävs tyvärr uppsåt för att kunna dömas för våldtäkt av normalgraden. Man kan ju tycka att det finns ett visst uppsåt när man vet att tjejen är traffickingoffer och ändå utnyttjar henne,men tydligen inte. Undrar hur det skulle bli för Paolo i fängelset. Är fångar lika negativt inställda till kändisar som utnyttjar traffickingoffer som de är till pedofiler?
  • Anonym (Hmmmmm)
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-17 15:57:47 följande:

Kan du då förklara varför män med våldstendenser belönas med en massa tv-tid?

Därför att det inte är feminister som sitter i ledningen på TV-bolagen.
  • nattuw
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-17 09:04:51 följande:
    Jag skulle vilja att tv4 förklarar varför det är en merit att sparka ut tänderna på någon, klart lille Paolo kan få för sig att även sexköp är en grej. Men si, då reagerade plötsligt Jenny Strömstedt.
    Det är onekligen intressant att så många har lättare att bortse från misshandel än sexköp.
Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp