• Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-18 07:38:25 följande:
    Det blir lite fel när du ska tala om vad jag tycker.

-
    -
    -

Om feministerna (män och kvinnor) vägrat köpa Paolos produkter så hade han inte haft så mycket tv-tid.
    Det blir ju lite kul när du blir förnärmad över att folk gör en tolkning efter vad du skriver här, medan man samtidigt bara ska köpa ditt uttalande som fakta baserat på... ja, vad egentligen?
  • pyssel
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-18 18:32:26 följande:

Tror du han blev "kungen av kungsan" utan att slå någon? Gapskratt

Nu var det ju inte han som var "Kungen". Gapskratt. Men en misshandlare likaväl i någon ännu värres entourage.
    #inteensamaldrigglömd
  • Anonym (LM)
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-18 18:58:49 följande:
    Nej, jag har inte skrivit att han gjort värre saker innan detta brott.
    Du har ju skrivit detta:

Inlägg 399:
    Tycker bara det är konstigt när en käns våldverkare plötsligt blir av med alla uppdrag, för ett brott som inte direkt överskrider tidigare brott i allvarlighet.

Inlägg 403:
    Ja, jag skrev att sexköp inte överskrider misshandel. 

Jag uppfattade det som att du tyckte att han begått värre brott innan.
  • Postman
    Anonym (svenska blodet kan det också vara...) skrev 2020-05-18 14:48:33 följande:

Det är som sagt bevisat att det inte går, så fort du gör dessa kvinnor till kriminella så hamnar de i en ännu mer utsatt situation än vad de är idag. Det finns massor av forskning på ämnet. Så nej det är aldrig en lösning. 

Det är därför tex som Sverige valde att ändra lagen här... Det var ju förut olagligt även att sälja sex här i Sverige... 1 jan 99 ändrades den lagen här, just för att man kom fram till att det var fel att kriminalisera kvinnorna i denna situation https://www.regeringen.se/artiklar/2016/10/den-svenska-sexkopslagen-har-varit-framgangsrik/

Nej som sagt jag tror inte det har någon verkan utan man borde kunna förbjuda försäljningen av sex. Jag tror inte man har varit så framgångsrik som man själv tror i din länk. Jag tror att prostitutionen bara har hittat andra vägar att få sina kunder. En katt och råttalek. Så förbjud försäljning av sex är min bestämda åsikt. 

• Anonym (Moa)
    Anonym (LM) skrev 2020-05-18 19:53:59 följande:
    Du har ju skrivit detta:

Inlägg 399:
    Tycker bara det är konstigt när en käns våldverkare plötsligt blir av med alla uppdrag, för ett brott som inte direkt överskrider tidigare brott i allvarlighet.

Inlägg 403:

Så har jag också uppfattat Pär's inlägg.

Han har också antytt att P. R. blivit dömd för misshandel jag har efterfrågat om när det var? Men natruligtvis inte fått något svar...
  • Anonym (Pär)
    Anonym (Peter) skrev 2020-05-18 19:33:38 följande:
    Det blir ju lite kul när du blir förnärmad över att folk gör en tolkning efter vad du skriver här, medan man samtidigt bara ska köpa ditt uttalande som fakta baserat på... ja, vad egentligen?
    Förnärmad? Har jag sagt att du ska köpa mitt uttalande?

Baserat på vad? Hört talas om marknadsekonomi?
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-18 21:08:12 följande:
    Förnärmad? Har jag sagt att du ska köpa mitt uttalande?

Baserat på vad? Hört talas om marknadsekonomi?
    Varifrån får du det till att det är feminister som köper Paolos produkter?
  • Anonym (Pär)
    Anonym (LM) skrev 2020-05-18 19:53:59 följande:
    Du har ju skrivit detta:

Inlägg 399:

Inlägg 403:

Men det tyckte jag inte, och skrev inte.
  • Anonym (Pär)
    Anonym (Peter) skrev 2020-05-18 21:10:40 följande:
    Varifrån får du det till att det är feminister som köper Paolos produkter?
    Är det inte uppenbart att både feminister och icke feminister köpt produkterna som han gör reklam för? Eller tror du på fullt allvar att det enbart är icke feminister som köper?
  • Anonym (lillatyngden)

Höhö Kungen av kungsan tog en promenad på 400 m och blev kungen av Malmskillnadsgatan istället :D

Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp