• Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Little piggie) skrev 2020-05-22 17:03:13 följande:
    Tror du på riktigt att du kan utläsa något alls om kvinnan baserat på en bild? (Som vi enbart har ditt påstående som grund för att tro att det är den aktuella människan). Källkritik var det ja...
    Dessutom, om man sysslar med människohandel och trafficking offer, så tror jag inte någon köper om man lägger upp en bild tjejerna man vill sälja i trasiga kläder packade i en container....

Man vill ju sälja en fantasi så man gör såklart fantasi-foton.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Källkritik) skrev 2020-05-22 15:53:31 följande:
    Här är tjejen han köpte sex av,hon ser inte ut att va fattig å rädd. Jag är imot sex köp men stör mig på tidningarnas vinkling. Va ärlig skriv som det är. Men nä tidningarna skriver svenska folket som vanligt köper med hull å hår.
    Källa på att det är den tjejen? Med tanke på ditt nick känns det rätt självklart att ta med.
  • Anonym (Trafficking är hemskt)
    Anonym (Moa) skrev 2020-05-22 18:43:04 följande:

Dessutom, om man sysslar med människohandel och trafficking offer, så tror jag inte någon köper om man lägger upp en bild tjejerna man vill sälja i trasiga kläder packade i en container....

Man vill ju sälja en fantasi så man gör såklart fantasi-foton.

Någon skrev på ett annat forum:

Poliserna som tog fast Paolo Roberto i operation Torsk sa enligt SVT artikeln; Kvinnor i sexköpsrazzia pressas och utnyttjas

Flera av kvinnorna som polisen kom i kontakt med kommer från Europas fattigaste länder. Ofta har de tvingats hit genom hot och utpressning.

En kvinna som vi träffade hade utsatts av två män för en väldigt brutal våldtäkt som filmats, där de hotade henne med att om hon inte sålde sex för dem i Sverige så skulle filmen läggas ut på internet, och hela hennes släkt skulle få se.

Utpressningen gör det svårare för offren att vända sig till svenska myndigheter, eftersom polisen i Sverige sällan kan hjälpa dem med det ursprungliga hotet i hemlandet.

18 sexköpare har gripits i veckan i polisens tillslag mot flera lägenhetsbordeller. Och de drabbade kvinnorna har erbjudits stöd genom bland annat ideella stödboenden. Kvinnorna som kommer till oss mår väldigt dåligt, vi har just nu fullt i våra skyddade boenden i Sverige. De senaste som kom till oss, den ena av dem varken äter eller sover och hon har skador i munnen efter att ha blivit tvingad till oralsex. En annan kvinna hämtade vi på sjukhus, hon var alltså inlagd innan hon kom till oss, säger Josefin Appelqvist till P4 Extra.

Publicerat lördag 16 maj kl 17.40
  • Anonym (Jens)
    Anonym (Källkritik) skrev 2020-05-22 15:53:31 följande:

Här är tjejen han köpte sex av,hon ser inte ut att va fattig å rädd. Jag är imot sex köp men stör mig på tidningarnas vinkling. Va ärlig skriv som det är. Men nä tidningarna skriver svenska folket som vanligt köper med hull å hår.

Inget bevisar att det är rätt person och om det var det skulle bilderna ändå säga noll om personens bakgrund.
  • Anonym (Jens)
    Anonym (Moa) skrev 2020-05-21 12:15:54 följande:

Jag har redan länkat till det #425, men visst jag kan ta det igen för den som inte orkar googla själv. Googlade nu och vad jag kan hitta är det värsta han blivit åtalad för förut är våld mot tjänsteman, vilket han friades från.

"För brottet våld mot tjänsteman är straffet böter eller fängelse i högst två år"

www.lawline.se/answers/tankbart-straff-vid-va...

Tidigare är han dömd för våldsamt motstånd och fick dagsböter:

"Den förre boxaren Roberto fälls för våldsamt motstånd men frias för våld mot tjänsteman. Han döms till dagsböter på sammanlagt 24.800 kronor."

www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/paolo-...

Oaktsam våldtäkt

"oaktsam våldtäkt medför fängelse i lägst fjorton dagar och högst fyra år"

www.domarbloggen.se/sodertorns-tingsratt/den-.../

Han fälldes alltså för våldsamt motstånd men frias för våld mot tjänsteman. Någon åtal eller fällande dom för misshandel kan jag inte hitta.

Ok, tack. Sensmoralen är väl att fundera en gång extra innan man stadgar sig med en man som på något vis har ett våldsamt förflutet? Nu menar jag inte att strö salt i såret på hans stackars ex-flickvän som jag stöttar till 100%..

Men i ett större perspektiv så, man som kvinna var uppmärksam på olika varningssignaler i livet.
  • Anonym (Pär)
    Anonym (Moa) skrev 2020-05-20 17:59:51 följande:
    Jag förminskar inte alls hans våldsbrott!

Jag kan däremot inte hitta att han blivit dömd för misshandel, du får gärna länka.
    Jag har aldrig skrivit att han blivit dömd för misshandel.
  • Anonym (Pär)
    Anonym (fy fan) skrev 2020-05-21 09:52:54 följande:
    Du får tycka som du vill, jag håller inte med dig. Att ha sex utan att vara helt säker på att den andre verkligen vill är våldtäkt.
    Man kan aldrig vara 100% säker på vad en annan människa vill.

Hen kan t.ex använda sex för att komma upp sig i arbetslivet. Hen kommer ju då att vara väldigt "villig", men vill ju egentligen inte ha sex. Är bara ute efter belöningen. Alltså våldtäkt enligt dig.
  • Anonym (Pär)
    Anonym (Jens) skrev 2020-05-22 22:18:13 följande:
    Ok, tack. Sensmoralen är väl att fundera en gång extra innan man stadgar sig med en man som på något vis har ett våldsamt förflutet? Nu menar jag inte att strö salt i såret på hans stackars ex-flickvän som jag stöttar till 100%..

Men i ett större perspektiv så, man som kvinna var uppmärksam på olika varningssignaler i livet.
    Men båda Tilde och Jenny har ju glatt tittat på när paolo kört sina morgonpass. Inga problem att en våldsam man får göra detta i tv4. Men en sexköpare går inte för sig.

Jag kan tycka att våld är tillräckligt för att bli diskad från morgonsoffan.
  • Postman
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-22 23:16:11 följande:

Men båda Tilde och Jenny har ju glatt tittat på när paolo kört sina morgonpass. Inga problem att en våldsam man får göra detta i tv4. Men en sexköpare går inte för sig.

Jag kan tycka att våld är tillräckligt för att bli diskad från morgonsoffan.

Instämmer. Fast Tilde har väl ett förflutet med ett knepigt ex om jag inte minns helt fel. Så hon kanske är avtrubbad.
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-17 23:06:57 följande:
    Kan man få Paolo fälld för trafficking så gör jag en pudel. Då är hans brott värre än en misshandel. Men kom ihåg att det finns folk som fått men för livet när de blivit nedsparkade av honom.

Han kan inte bli åtalad för något  trafficking brott när det gäller detta sex-köp. Däremot Oaktsam våldtäkt, vilket i så fall skulle vara med råge det värsta han åtalats för vad jag kan hitta.

Vilka har fått men för livet av hans misshandel?
Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp