• Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp
  • Anonym (Lägg ner)
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-23 17:56:19 följande:

Har du tänkt på att hjonpannor som Paolo är de som gör dessa kriminella möjliga.

Lagstiftningen. Om vi legaliserade prostitution och hade statliga bordeller med kollektivavtal, larm och övervakningskameror i varje rum, anställda vakter, reglerad arbetstid, betald semester osv så skulle kriminella inte ha med saken att göra. Inte heller skulle det längre vara riskfyllt eller otryggt.
  • Anonym (Little piggie)
    Anonym (Lägg ner) skrev 2020-05-24 07:36:14 följande:

DIN kunskap är begränsad, jag har sett dokumentärer, läst intervjuer osv. Vad vet du som inte jag vet? Vad du läst att vita medelklassfeminister skrivit i kommentarsfältet på Gardets instagram eller? Länka dina källor annars.

Eller så länkar du dina källor...

Gardets? Vad är det?

Du får helt enkelt suga i dig att verkligheten inte är så rosenskimrande för prostituerade som du vill inbilla sig, trots de dokumentärer och intervjuer du säger dig ha sett. Jag litar mer på vad polisen samt diverse stöd- och hjälporganisationer har för erfarenheter i frågan.
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Lägg ner) skrev 2020-05-23 14:06:51 följande:
    Poliser är inte direkt raketforskare. Det finns inga belägg för trafficking i detta fall och verkligheten är inte så ensidig som Feminister gör gällande. Det handlar om prostituerade som redan VAR prostituerade i hemlandet och FRIVILLIGT åkt till Sverige för att tjäna mer här. De inleder FRIVILLIGT samarbete med svenska kriminella på de här bordellerna. Dom är liksom inte random tjejer som shoppat mjölk i Moldavien, kidnappats och sen tvingas sälja sex i Sverige.
    Har du någon källa på allt du skriver?
  • Anonym (Signatur)
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-05-24 01:36:14 följande:
    Jag tror faktiskt också att dom har sex frivilligt.
    Vilket bara har betydelse om man anser att kvinnor har rätten att bestämma över sin egen kropp. Vilket lagstiftarna inte anser.
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-17 23:06:57 följande:
    Kan man få Paolo fälld för trafficking så gör jag en pudel. Då är hans brott värre än en misshandel. Men kom ihåg att det finns folk som fått men för livet när de blivit nedsparkade av honom.

Vad är det för pudel du ska göra?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Lägg ner) skrev 2020-05-24 07:38:35 följande:
    Lagstiftningen. Om vi legaliserade prostitution och hade statliga bordeller med kollektivavtal, larm och övervakningskameror i varje rum, anställda vakter, reglerad arbetstid, betald semester osv så skulle kriminella inte ha med saken att göra. Inte heller skulle det längre vara riskfyllt eller otryggt.
    Herregud så naivt. Inbillar du dig verkligen att bara för att något är lagligt så försvinner kriminaliteten omkring??

Hört talas om hembränt förresten? Är du medveten om den enormt stora marknaden för svarta vapen som finns i Usa, där var och varannan människa har rätt att bära vapen lagligt?
  • Anonym (Lägg ner)
    Anonym (Little piggie) skrev 2020-05-24 08:33:04 följande:

Eller så länkar du dina källor...

Gardets? Vad är det?

Du får helt enkelt suga i dig att verkligheten inte är så rosenskimrande för prostituerade som du vill inbilla sig, trots de dokumentärer och intervjuer du säger dig ha sett. Jag litar mer på vad polisen samt diverse stöd- och hjälporganisationer har för erfarenheter i frågan.

Du får ju länka till var jag skrivit att det är rosenskimrande,

För nu ljuger du.

Stödorganisationer är lite som sekter eller politiska partier. Dom har alla bestämt en bild som ska vara sann och tar in det som bekräftar, ignorerar det som motsäger.

Jag har själv pratat med flera prostituerade, dom kan ju vara från alla möjliga bakgrunder.

Det är DU som har en orealistisk bild baserat på vad intresseorganisationer sprider för propaganda. Visst är det så att du skiter i vad sexarbetare själva säger och tycker? Bekräftar dom inte din ensidiga Lilja 4-ever-bild så ignorerar/tystar du dom.
  • Anonym (Lägg ner)
    Anonym (Moa) skrev 2020-05-24 10:44:51 följande:

Har du någon källa på allt du skriver?

Ja Media. Polisen har sagt att kvinnan mår mycket dåligt av razzian och inte vill bli av med sin försörjning (sina kunder). Hon är inte nån som kidnappats i Moldavien och hålls fastkedjad. Hon är absolut inte 13 år heller för då hade Roberto åtalats för våldtäkt mot barn.
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Lägg ner) skrev 2020-05-24 10:54:06 följande:

Ja Media. Polisen har sagt att kvinnan mår mycket dåligt av razzian och inte vill bli av med sin försörjning (sina kunder). Hon är inte nån som kidnappats i Moldavien och hålls fastkedjad. Hon är absolut inte 13 år heller för då hade Roberto åtalats för våldtäkt mot barn.

Kan du länka till det uttalandet av polisen?
Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp