• Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp
  • pyssel
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-31 08:23:59 följande:

Nu drar du jättekonstiga slutsatser. Jag vet vad jag tycker. Jag tycker våldsverkare ska sitta i fängelse tills de lärt sig veta hut. Så länge de belönas kommer eländet att fortsätta. De som är våldsamma personer tar självfallet med sig det beteendet innanför hemmets väggar.

Sen har du rätt i att det är svårt för både dig och mig att vilka som gör vad bakom persiennerna. Det vi kan veta säkert är ju att den som lever ensam inte kan misshandla den som hen lever med.

Du vill ju väldigt gärna att det ska vara "stillsamma vanliga män" som står för misshandel i relationer. Men för det första. Om man misshandlar sin livskamrat så är man faktiskt varken vanlig eller stillsam, det säger ju sig självt. Detta som du skriver bevisar ju det jag skrivit hela tiden. Feministerna har av nån outgrundlig anledning en intention att skydda "bad boys".

Jag har arbetat med våldsverkare och utsatta, det var alltså det jag baserade mina uttalanden på. Dvs vad utomstående tror är "vanliga och stillsamma"- lika ofta som de är "högljudda och ovanliga" i sina yttre liv. Nej, det korrelerar inte med självklarhet - alltså synligt våld mot andra män och våld mot kvinnor och barn i hemmet. Det finns en hel del könsroller här hos män som slagit på, och ömsesidigt slagits mot, andra män som aldrig skulle slå en kvinna. Så att våldet flyttar in i hemmet - inte med den automatik du tror.

Nu när du förstår sammanhanget du inte förstod innan, berätta hur jag har en intention att skydda bad boys?
    #inteensamaldrigglömd
  • Anonym (Pär)
    pyssel skrev 2020-05-31 08:32:43 följande:
    Jag har arbetat med våldsverkare och utsatta, det var alltså det jag baserade mina uttalanden på. Dvs vad utomstående tror är "vanliga och stillsamma"- lika ofta som de är "högljudda och ovanliga" i sina yttre liv. Nej, det korrelerar inte med självklarhet - alltså synligt våld mot andra män och våld mot kvinnor och barn i hemmet. Det finns en hel del könsroller här hos män som slagit på, och ömsesidigt slagits mot, andra män som aldrig skulle slå en kvinna. Så att våldet flyttar in i hemmet - inte med den automatik du tror.

Nu när du förstår sammanhanget du inte förstod innan, berätta hur jag har en intention att skydda bad boys?
    Men jösses. Du skriver ju själv att våldsamma personer (utåt) inte slår sin kvinna. Att könsroller hindrar detta. Ett tips är att googla lite på den där "the mauler". Sen har nu nu Paolo som är misstänkt för oaktsam våldtäkt. Sen kan du kolla vad det står om Örjan Ramberg på wikipedia.

Bara att du väljer att fokusera på något så dumt som att vålddsamma personer skulle vara underrepresenterade som kvinnomisshandlare - visar ju att du inte har nåt emot att skydda bad boys. Samtidigt går du igång som satan på att vanliga stillsamma män skulle misshandla sin livskamrat. Klart att det existerar. Klart att om man jobbar med kvinnomisshandel så kommer man stöta på många sådana fall. De flesta vill ju ge sken av att vara vanliga och stillsamma, även de som slåss och misshandlar andra män försöker ju ge ettstillsamt intryck till vardags.
  • pyssel
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-31 08:51:01 följande:

Men jösses. Du skriver ju själv att våldsamma personer (utåt) inte slår sin kvinna. Att könsroller hindrar detta. Ett tips är att googla lite på den där "the mauler". Sen har nu nu Paolo som är misstänkt för oaktsam våldtäkt. Sen kan du kolla vad det står om Örjan Ramberg på wikipedia.

Bara att du väljer att fokusera på något så dumt som att vålddsamma personer skulle vara underrepresenterade som kvinnomisshandlare - visar ju att du inte har nåt emot att skydda bad boys. Samtidigt går du igång som satan på att vanliga stillsamma män skulle misshandla sin livskamrat. Klart att det existerar. Klart att om man jobbar med kvinnomisshandel så kommer man stöta på många sådana fall. De flesta vill ju ge sken av att vara vanliga och stillsamma, även de som slåss och misshandlar andra män försöker ju ge ettstillsamt intryck till vardags.

Nej jag skrev att det direkta sambandet du drar inte går att dra på det viset du gör. Och nej det är inte min erfarenhet att män som slår eller slåss med andra män inte gillar att visa sin dominans mot andra män i andra sammanhang också, men det är visst din att de gillar att visa sig stillsamma.

Du har en rätt ful debatteknik som direkt påstår felaktigheter om vad jag skrivit när jag kommenterade på vad Du påstått om vilja som självklart slår hemma också. Kom tillbaka när du kan föra en ärlig debatt om det som står och när du är påläst om vilka drivkrafter som finns bakom att slå kvinnor och barn i hemmet.

Jag har full koll på kända slagskämpar som slår hemma men vänder mig emot att du försöker klistra på mig att de inte skulle göra det. Det jag skrev var att det finns en blandning av män som slår hemma och att det inte finns absoluta samband mellan nävar på stan och nävar hemma, möjligen pga könsroller om våld, möjligen pga av att drivkrafterna att slåss på stan skiljer sig från de att slå sin partner. Mammor som slår sina barn, och i förekommande fall sin partner, är knappast mer kända för att slåss och bråka på stan och på jobbet än andra. Det är ofta andra krafter i görningen när man slår sin familj än ett för allmänheten känt våldskapital.

Förklara du var jag har något till övers för kända våldsverkare, som jag fullkomligt avskyr, och ännu mer när de står på någon jävla plattform tilldelad av media och allmänheten som "vänder blad" eller minimerar våldets skadeverkningar.
    #inteensamaldrigglömd
  • Anonym (Tips...)

Jag har ett tips till Paolo Roberto. Byt namn till Abdallah. Feministerna har varit tysta som möss angående alla våldtäkter utrikesfödda begår mot kvinnor.

• Xenia
    Anonym (Tips...) skrev 2020-05-31 11:55:43 följande:

Jag har ett tips till Paolo Roberto. Byt namn till Abdallah. Feministerna har varit tysta som möss angående alla våldtäkter utrikesfödda begår mot kvinnor.

Herregud, vilken bullshit!

Alla fördömer våldtäkter. Hur många våldtäktsmän finns det som är kändisar?

Feministerna fördömer också alla våldtäkter, givetvis oberoende av vilka som utför dem.

Var har du läst att feminister skriver att våldtäkter av utlandsfödda är ok? Just det, ingenstans, de finns bara i din förvirrade hjärna.
  • Anonym (nej, val är val)
    Anonym (Tips...) skrev 2020-05-31 11:55:43 följande:

Jag håller med. Bullshit. Klart det är fel om någon våldtar. Nu har inte Paolo våldtagit någon, men dom invandrare som våldtar eller har gjort ska utvisas direkt! Omgående! Sen är jag för återvandring av invandrare som vill med.. Jag är långt ifrån rasist, men går på statistik nu enbart! Det är alldeles för många invandrare i sverige nu och det är faktiskt dom som våldtar mest enligt statistiken.. Då ska dom utvisas direkt, men jag förmodar att sverige redan jobbar så poliserna.. Om inte vore det idioti. Men såklart feminister också är emot invandrare som våldtar! Vem är inte det? Ut med dom bara.
  • Anonym (Tips...)
    Xenia skrev 2020-05-31 13:22:16 följande:

Feministerna fördömer också alla våldtäkter, givetvis oberoende av vilka som utför dem.

Var har du läst att feminister skriver att våldtäkter av utlandsfödda är ok? Just det, ingenstans, de finns bara i din förvirrade hjärna.

Då lever vi tydligen inte på samma planet. Minns du för några år sedan när uppdrag granskning visade en undersökning att 58% av alla våldtäktmän är utrikesfödda och merparten av dem var från mena-länderna. Då blev det ramaskri från godhetsvänstern. Eller när brå förra året presenterade sin undersökning om att det inte fanns någon koppling mellan ursprung och brott, en arikel som var väldigt felaktig. Den undersökningen lyftes fram som en helig skrift av samma personer som fördömde uppdrag granskning. Invandrare och brottslighet är ett vansinnigt tabubelagt ämne i Sverige.

Kan du nämna ett drev som riktats mot en ick-vit våldtäktsman. Det blev till exempel inget drev mot den kurdiska/feministiska komikern i och med #metoo.
  • Anonym (Pär)
    Xenia skrev 2020-05-31 13:22:16 följande:

Men håll med om att feminister i allmänhet är väldigt glada i att tilldela skulden till vanliga skötsamma män.

• Anonym (Peter)
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-31 21:50:21 följande:

Men håll med om att feminister i allmänhet är väldigt glada i att tilldela skulden till vanliga skötsamma män.

Vad menar du?
  • Anonym (Pär)
    Anonym (Peter) skrev 2020-05-31 23:36:03 följande:
    Vad menar du?
    Vad menar du?
Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp