• Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Totte) skrev 2020-06-01 09:22:14 följande:
    Vem man med säkerhet att det är så? Har inte följt precis allt.
    Ja man har ju gått ut med den informationen offentligt, inte svårt att hitta med några sekunders sök online.
  • Xenia
    Anonym (Peter) skrev 2020-05-30 21:28:57 följande:
    Vad baserar du det på?
    Man brukar storhandla/veckohandla tillsammans. Tror du att mannen då är förbjuden att lägga varor i vagnen?
  • Anonym (Peter)
    Xenia skrev 2020-06-01 14:47:34 följande:

Man brukar storhandla/veckohandla tillsammans. Tror du att mannen då är förbjuden att lägga varor i vagnen?

Svarade du fel person nu?
  • Xenia
    Anonym (Peter) skrev 2020-06-01 17:23:18 följande:
    Ja, jag vet inte vad som hände. Jag skulle svara Anonym (Pär) nr 572.
  • Xenia
    Anonym (Peter) skrev 2020-06-01 17:23:18 följande:
  • Anonym (Peter)
    Xenia skrev 2020-06-01 19:09:19 följande:

Trodde nog det.
  • Anonym (Pär)
    Xenia skrev 2020-06-01 01:39:19 följande:
    Nej, det håller jag inte alls med om.

Det är skillnad på ansvar och skuld. Fäder har ansvar för att uppfostra sina söner att respektera tjejer (och inte bara ta för sig när en tjej är för full för att säga varken ja eller nej).

Det har visat sig finnas en del "vanliga skötsamma killar" som också våldtagit. Precis som det finns "vanliga skötsamma män" som köper sex.

Jag vet inte vad du snackar om för "feminister i allmänhet". Låter snarare som en högljudd minoritet.

Skulden faller på förövarna och det är de som döms.

Men hur tycker du man ska förebygga våldtäkter? Är det inget som män ska bekymra sig över? 
    Jag tror att det är skadligt att fokusera på de grupper som är underrepresenterade i våldtäktsstatistiken. Denna grupp hjälper troligen gärna till att minska våldtäkter, men tappar troligen intresset om de attackeras av en massa pk-folk.

Nr1 är ju att straffskalan måste användas. Våldtäkt är riktigt allvarliga saker och bör därmed ge långa fängelsestraff. I de fall gärningsmannen ej är svensk medborgare måste denne såklart utvisas på livstid. Ska vi komma tillrätta med problemet måste vi visa att vi menar allvar.

Alla som kommer in i landet bör skriftligen skriva på att de tagit del av en del basala lagar som gäller i vårt land.

Hela befolkningen borde i samband med deklarationen tvingas klara ett enkelt test som säkerställer att alla förstår att våldtäkt är fullständigt oacceptabelt.

• Anonym (Peter)
    Anonym (Pär) skrev 2020-06-01 20:46:32 följande:
    Jag tror att det är skadligt att fokusera på de grupper som är underrepresenterade i våldtäktsstatistiken. Denna grupp hjälper troligen gärna till att minska våldtäkter, men tappar troligen intresset om de attackeras av en massa pk-folk.
    Vilka grupper syftar du på?
  • Anonym (nej, val är val)
    Anonym (Askedon Roberto) skrev 2020-06-01 08:10:13 följande:

NEJ, jag är Paolo Robertos son och jag tycker att du ska ta ner din kommentar genast! Jag blir ledsen

Va? Vem och vilken kommentar? Om det nu är så, kan du inte kontrollera vad andra tycker och tänker killen.. Det är bara så att alla har yttrandefrihet och du kan inte kontrollera det. Ha det fint.
  • Anonym (nej, val är val)
    Anonym (Totte) skrev 2020-06-01 08:04:21 följande:

Jag undrar bara lite... varför säger dom att det är våldtäkt? Tjejen skriver på sin sida att hon säljer sex och Paoulo har köpt sex.

Det är förbjudet att köpa sex men tillåtet att sälja ??

Om hon säljer sex, varför är det då våldtäkt?

Jag får inte ihop det? Ni får gärna berätta sammanhanget.

Det är typ feminister som snackat om att det kan va "oaktsam "våldtäckt".. Vilket jag tycker är bullshit. Nån ny "lag". Våldtäckt är om en tjej säger nej, och nån våldtar. Paolo har INTE våldtagit någon. Det är mest byråkrati och skitsnack detta. Rykten sprids väl sen med om att paolo "våldtagit nån" vilket är skitsnack hela vägen. Det är förmodligen feminazis som börjat med detta. Eller att han satt i en intervju och sa saker om att "hon ville inte vara där" och sånt.. 

Men han har inte våldtagit nån, så det är mer.. Missförstånd och skitsnack mest. 
    Och det är lagligt att sälja , men inet att köpa. Konstigt jag vet.. Jag är för legalisering om dom får bra jobb villkor, men lär inte bli så. Han har i princip vart otrogen. Mest det. Om dom nu va tillsammans och han hade nån han va otrogen emot.. Vet ej.
Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp