• Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp
  • pyssel
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-06-19 23:44:24 följande:

Nej nej!

Det var inte våldtäkt! Våld täkt. Man täcker en kvinna med våld och tvingar henne till sex låter ordet som?

Oaktsam = visste inte. Logik..

Hon kanske ligger där kåt och säger "kom och knulla mig NU. Vill ha hela dig."

Nån tar henne, och dom får orgasm! skönt! Går iväg med leende.

Sen får han reda på att hon har en skum situation och en boss säger vi. Hur fan är det "våldtäkt"? Helvete heller. Våldtäkt är grovt. Inte ovetande. Döp om till... Hmm. "Samvilligt sex, ena ovetandes om andras situation"

Eller! Oaktsam Samvilligt sex! Det går jag med på!

Tur att det inte är du som ska gå med på saker.
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Anonym (stupido) skrev 2020-06-19 16:30:25 följande:

"Självbedrag"?

Hon säger det själv i podden.

Hon vet att hon kommer att provocera just för att hon inte följer den mall som andra människor kräver att hon ska följa. 

Hon talar om hatet och det negativa som skrivs om henne i sociala medier också.

Podden här:

poddtoppen.se/podcast/1517794170/assefa-schlingmann/2-hur-finner-man-ljuset-i-morkret

Svårt att hitta en starkare och mer inspirerande förebild - man som kvinna.

Ursäkta min brytning. "Självbedrägeri" är det förstås på svenska. För särskilt insiktsfull om son pojkvän är hon ju inte med korten på bordet heller. Eller ett kort, för resten av leken blundar hon för. Hon bedrar sig själv och försöker upprätthålla både självbilden och bilden av förhållandet, genom att intala sig hans lögner om ett självskadebeteende. Det är inte provocerande att inte "följa mallen". Det är provocerande med personer som låter sig luras av avslöjade idioter genom att kopiera idioters ursäkter och göra en omskrivning att de "inte följer mallen" när de är ihop med idioter som skadar andra. Att använda sitt eget självskadebeteende som förståelse för torskande är en spottloska mot traffickingoffer eller de som dragits in i prostitution genom självskadebeteende. Vid närmare eftertanke passar de väl rätt så bra ihop då i denna "magi" [av självskador], eller vad hon kallar det.
    Pope Joan II skrev 2020-06-18 18:01:50 följande:

Ja, det blir säkert en vända till med de där två. Å andra sidan står det väl fler på kö för att trösta honom, kanske kan inte Elin konkurrera med dem. 

Tecum skrev 2020-06-19 16:47:43 följande:

Inte oväntat alls. Män som PR blir alltid förlåtna av kvinnor. Frågan är hur länge hon duger åt honom, inte tvärtom.

Ja, hon kommer förstås fortsätta att bli utbytt. Antingen bakom ryggen, som hittills, eller i fullt dagsljus.
    #inteensamaldrigglömd
  • Anonym (Moa)
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-06-19 23:44:24 följande:
    Nej nej!
    Det var inte våldtäkt! Våld täkt. Man täcker en kvinna med våld och tvingar henne till sex låter ordet som?
    Oaktsam = visste inte. Logik..
    Hon kanske ligger där kåt och säger "kom och knulla mig NU. Vill ha hela dig."
    Nån tar henne, och dom får orgasm! skönt! Går iväg med leende.
    Sen får han reda på att hon har en skum situation och en boss säger vi. Hur fan är det "våldtäkt"? Helvete heller. Våldtäkt är grovt. Inte ovetande. Döp om till... Hmm. "Samvilligt sex, ena ovetandes om andras situation"
    Eller! Oaktsam Samvilligt sex! Det går jag med på!
    Vem är du att bestämma vad som är våldtäkt och inte?

Jag förstår inte hur så många män kan försvara Paolos handlingar.
    Hur gammal är du?
  • Ignoramus

Jag har en bekant som blev lämnad av sin pojkvän för en annan kvinna. Ett halvår senare var han tillbaka och ville börja om från början. Efter några månader tog hon honom på bar gärning när han var otrogen med samma kvinna igen. Och nu har han slutat höra av sig men kommer han - mot förmodan - tillbaka en tredje gång så kommer hon att välkomna det.

Det måste ju nästan vara en ännu starkare och mer inspirerande förebild, eller? Hon går ju verkligen också emot den mall vi andra tycker att hon borde följa.

Eller?

Anonym (stupido) skrev 2020-06-19 16:30:25 följande:

"Självbedrag"?

Hon säger det själv i podden.

Hon vet att hon kommer att provocera just för att hon inte följer den mall som andra människor kräver att hon ska följa. 

Hon talar om hatet och det negativa som skrivs om henne i sociala medier också.

Podden här:

poddtoppen.se/podcast/1517794170/assefa-schlingmann/2-hur-finner-man-ljuset-i-morkret

Svårt att hitta en starkare och mer inspirerande förebild - man som kvinna.

• Anonym (stupido)
    pyssel skrev 2020-06-20 08:40:28 följande:
    Ursäkta min brytning. "Självbedrägeri" är det förstås på svenska. För särskilt insiktsfull om son pojkvän är hon ju inte med korten på bordet heller. Eller ett kort, för resten av leken blundar hon för. Hon bedrar sig själv och försöker upprätthålla både självbilden och bilden av förhållandet, genom att intala sig hans lögner om ett självskadebeteende. Det är inte provocerande att inte "följa mallen". Det är provocerande med personer som låter sig luras av avslöjade idioter genom att kopiera idioters ursäkter och göra en omskrivning att de "inte följer mallen" när de är ihop med idioter som skadar andra. Att använda sitt eget självskadebeteende som förståelse för torskande är en spottloska mot traffickingoffer eller de som dragits in i prostitution genom självskadebeteende. Vid närmare eftertanke passar de väl rätt så bra ihop då i denna "magi" [av självskador], eller vad hon kallar det.

Ja, hon kommer förstås fortsätta att bli utbytt. Antingen bakom ryggen, som hittills, eller i fullt dagsljus.
    Det var inte ditt stavfel jag avsåg utan det faktum att du nedvärderade, och fortsätter, att nedvärdera en kvinna baserat på att hon gör ett annat val och har ett annat synsätt än vad du har.

"Självbedrägeri" och "låta sig luras" är ju bara något som uppstått i din hjärna baserat på dina känslor, fördomar och värderingar.
    Ignoramus skrev 2020-06-20 11:31:48 följande:
    Jag har en bekant som blev lämnad av sin pojkvän för en annan kvinna. Ett halvår senare var han tillbaka och ville börja om från början. Efter några månader tog hon honom på bar gärning när han var otrogen med samma kvinna igen. Och nu har han slutat höra av sig men kommer han - mot förmodan - tillbaka en tredje gång så kommer hon att välkomna det.

Det måste ju nästan vara en ännu starkare och mer inspirerande förebild, eller? Hon går ju verkligen också emot den mall vi andra tycker att hon borde följa.

Eller?
    Jag har inte träffat din bekant, antar jag, så hur ska jag kunna veta om hon är en förebild och inspiration?
  • Anonym (Peter)
    Anonym (stupido) skrev 2020-06-20 18:38:32 följande:

Det var inte ditt stavfel jag avsåg utan det faktum att du nedvärderade, och fortsätter, att nedvärdera en kvinna baserat på att hon gör ett annat val och har ett annat synsätt än vad du har.

"Självbedrägeri" och "låta sig luras" är ju bara något som uppstått i din hjärna baserat på dina känslor, fördomar och värderingar.Jag har inte träffat din bekant, antar jag, så hur ska jag kunna veta om hon är en förebild och inspiration?

Känner du Elin alltså?
  • pyssel
    Anonym (stupido) skrev 2020-06-20 18:38:32 följande:

"Självbedrägeri" och "låta sig luras" är ju bara något som uppstått i din hjärna baserat på dina känslor, fördomar och värderingar.

Jag kallar det självbedrägeri att rationalisera hans otrohet och torskande som "självskadebeteende" och t.o.m identifiera sig med det. Hon inser nog inte vilken människosyn på riktiga offer hon ger prov på med sådana ursäkter. Men framförallt är det synd om henne att hon låtit sig duperas av sin gamle älskare att tro att det är ett självskadebeteende för att hon betyder så mkt att han måste förstöra det. En sorglig historia om en ung tjej som framstår som dum men antagligen inte alls är det utan sårbar och lättmanipulerad. Ingen ung, normalt funtad tjej med egen försörjning vill ha en dubbelt så gammal torsk som pojkvän.
    #inteensamaldrigglömd
  • Anonym (nej, val är val)
    pyssel skrev 2020-06-20 08:13:51 följande:

Tur att det inte är du som ska gå med på saker.

Va? Jag skulle aldrig gå med på något jag inte vill. Det är självrespekt så..Och om några försökt tvinga mig att ha sex teoretiskt säger vi, hade jag mördat dom i självförsvar och tagit mig därifrån. Överlevnad. Men jag tror inte tjejer är under sånna situationer där nån har pistol hot i annat rum eller va man ska säga. Finns inget sjukare än sånt. Sex ska vara frivilligt..

Men iallafall. Ingen skulle kunna tvinga mig till något. Jag hade lyckats flytt eller mördat dom tror jag.. Under hot eller tvång med vapen. Jag går inte med på något jag inte vill så fattar inte va du menar..
  • Anonym (nej, val är val)

Fast jag har noll bevis för att denna tjej var tvingad. Om hon hade profil och hon på bilden lär det vart frivilligt.. Men jag vet inte. Hundra procent emot trafficking såklart. Men fortfarande för laglig prostitution om dom väljer själva och vill det. Om dom har bra förhållanden i deras yrke.

• Anonym (Little piggie)
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-06-21 01:24:03 följande:

Va? Jag skulle aldrig gå med på något jag inte vill. Det är självrespekt så..Och om några försökt tvinga mig att ha sex teoretiskt säger vi, hade jag mördat dom i självförsvar och tagit mig därifrån. Överlevnad. Men jag tror inte tjejer är under sånna situationer där nån har pistol hot i annat rum eller va man ska säga. Finns inget sjukare än sånt. Sex ska vara frivilligt..

Men iallafall. Ingen skulle kunna tvinga mig till något. Jag hade lyckats flytt eller mördat dom tror jag.. Under hot eller tvång med vapen. Jag går inte med på något jag inte vill så fattar inte va du menar..

Men snacka om naiv... det är nästan så man blir lite glad att den godtrogenheten finns kvar i världen idag.

Om någon har tagit ditt pass, du är i ett främmande land där du inte kan språket, du sägs vara skyldig din ?chef? en massa pengar som du måste jobba ihop och du bevakas dygnets samtliga timmar. Men du skulle inte gå med på det och istället ta dig fri trots att du vet att de som håller dig fången inte ser sig mer värd än skräpet på gatan och inte skulle tveka att slå dig sönder och samman eller till och med avrätta dig. Märkligt att inte alla dessa män och kvinnor som befinner sig i den situationen i detta nu inte gör det eftersom det är så enkelt...
Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp