• Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp
  • Ignoramus

Men hallå, är du en biffig man har du ett helt annat våldskapital att röra dig med än en obeväpnad kvinna som väger hälften så mycket som sina förövare. Hon har aldrig ens haft lyxen att fantisera om att hon är John McClane, något som du - av allt att döma - spenderat veckor eller tom månader åt.

Du har förresten inga barn gissar jag?

Anonym (nej, val är val) skrev 2020-06-28 23:28:55 följande:

Vad har det med saken att göra? Kvittar väl? Du drog en liknelse.. Jag vet inte helt hur jag hade gjort, men jag hade tänkt på min egna frihet iallafall och försökt skydda andra så mycket jag kunde, men tänkt på min frihet som sagt. Men självklart jobbigt om nån skulle hotat min släkt.

Åldern kvittar så. Men jag är vuxen.

• Anonym (nej, val är val)
    Ignoramus skrev 2020-06-30 01:52:13 följande:

Men hallå, är du en biffig man har du ett helt annat våldskapital att röra dig med än en obeväpnad kvinna som väger hälften så mycket som sina förövare. Hon har aldrig ens haft lyxen att fantisera om att hon är John McClane, något som du - av allt att döma - spenderat veckor eller tom månader åt.

Du har förresten inga barn gissar jag?

Nej. Jag är singel, vill inte ha barn, jag vill vara fri...

Men hade säkert kunna blivit en bra pappa om det var målet, men jag vill inte ha barn som sagt. Skulle ta för mycket tid och allt.. Plus att vetenskap säger att man inte blir lyckligare av att skaffa barn heller. Lite tvärtom t.om..
  • Ignoramus

NEJ det är inte ett yrke precis som vilket yrke som helst. Hittar du alla dina argument i ?idiotiska män som resonerar idiotiskt?-kompendiet eller? Såna som dig verkar hålla fast vid den här åsikten till dess att din mamma, syster, dotter, fru eller sambo börjar sälja sex. Då ser det där städjobbet helt plötsligt mycket mer attraktivt ut. Innan man gör det personligt så tycks ni sakna förmågan att sätta er in i andra kvinnors situation; då är de liksom inte människor för er utan något annat. Något oviktigt.

Anonym (Nothing is true everyting is permitted) skrev 2020-06-30 01:50:58 följande:

Att vara prostituerad är trots allt ett yrke. Vissa dagar/nätter är säkert bättre eller sämre än andra. Precis som vilket yrke som helst. Att säga att all form av prostitution är våldtäkt, är som att säga att alla som till exempel som jobbar som städare är slavar.

• Anonym (Nothing is true everyting is permitted)
    Ignoramus skrev 2020-06-30 09:04:59 följande:

NEJ det är inte ett yrke precis som vilket yrke som helst. Hittar du alla dina argument i ?idiotiska män som resonerar idiotiskt?-kompendiet eller? Såna som dig verkar hålla fast vid den här åsikten till dess att din mamma, syster, dotter, fru eller sambo börjar sälja sex. Då ser det där städjobbet helt plötsligt mycket mer attraktivt ut. Innan man gör det personligt så tycks ni sakna förmågan att sätta er in i andra kvinnors situation; då är de liksom inte människor för er utan något annat. Något oviktigt.

Jo det är världens äldsta yrke. Det finns till exempel nymfomaner som säljer sex, eftersom de tänker att de lika gärna kan få betalt för att göra det de gillar. Sen finns det de som inte gillar det särskilt mycket, men väler ändå att göra det för pengarna. Jag gillar inte att städa, men behöver jag pengarna så kan jag absolut tänka mig att jobba som städare.
  • Ignoramus

Jag gillar inte heller att städa, men hade också kunnat göra det om jag behövde pengarna. Jag hade däremot aldrig kunnat sälja sex.

Hade du själv kunnat sälja analsex till andra män för pengar? Hellre det än ett städjobb?

Anonym (Nothing is true everyting is permitted) skrev 2020-06-30 10:20:41 följande:

Jo det är världens äldsta yrke. Det finns till exempel nymfomaner som säljer sex, eftersom de tänker att de lika gärna kan få betalt för att göra det de gillar. Sen finns det de som inte gillar det särskilt mycket, men väler ändå att göra det för pengarna. Jag gillar inte att städa, men behöver jag pengarna så kan jag absolut tänka mig att jobba som städare.

Ignoramus skrev 2020-06-30 10:32:56 följande:

Jag gillar inte heller att städa, men hade också kunnat göra det om jag behövde pengarna. Jag hade däremot aldrig kunnat sälja sex.

Hade du själv kunnat sälja analsex till andra män för pengar? Hellre det än ett städjobb?

Jag personligen hade inte gjort det nej. Men det finns ju män som gör det, och det är samma där. Vill de erbjuda den tjänsten mot betalning ser jag inget problem med det, så länge det är samtycke från båda hållen i den affärsuppgörelsen. Alexander Bard har ju till exempel lånat ut sitt fishål mot betalning, och verkar inte ångra det speciellt mycket.
  • Ignoramus

Så du hade städat men inte sålt sex? Vad konstigt, yrke som yrke! Eller?

Anonym (Nothing is true everyting is permitted) skrev 2020-06-30 10:54:55 följande:

Jag personligen hade inte gjort det nej. Men det finns ju män som gör det, och det är samma där. Vill de erbjuda den tjänsten mot betalning ser jag inget problem med det, så länge det är samtycke från båda hållen i den affärsuppgörelsen. Alexander Bard har ju till exempel lånat ut sitt fishål mot betalning, och verkar inte ångra det speciellt mycket.

• pyssel
    Anonym (Nothing is true everyting is permitted) skrev 2020-06-30 10:20:41 följande:

"Världens äldsta yrke", vilken klyscha. Världens äldsta yrke är väl snarare att plocka bär.
    #inteensamaldrigglömd
    Ignoramus skrev 2020-06-30 11:30:42 följande:

Så du hade städat men inte sålt sex? Vad konstigt, yrke som yrke! Eller?

Nej det är inte alls konstigt. Det finns andra yrken jag aldrig skulle söka också. Som telefonförsäljare till exempel. Men det betyder inte att jag vill förbjuda det yrket.
    pyssel skrev 2020-06-30 11:54:23 följande:
    "Världens äldsta yrke", vilken klyscha. Världens äldsta yrke är väl snarare att plocka bär.
    På stenåldern var det nog många kvinnor som villigt särade på benen mot mat, beskydd, och värme. 
Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp