• Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Nothing is true everyting is permitted) skrev 2020-07-01 11:22:19 följande:
    Jag är övertygad om att det finns horor som är nöjda med sina liv. Det finns nymfomaner som studerar eller jobbar och säljer endast sex som en sidoinkomst. 
    Tror du att det normala är den lyckliga horan? Hur många procent av de som prostituerar sig tror du är en lycklig hora?

Tror du att torskar känner igen en lycklig hora eller en som prostituerar sig av annan anledning?
  • Anonym (Nothing is true everyting is permitted)
    Anonym (Moa) skrev 2020-07-01 12:50:08 följande:

Tror du att det normala är den lyckliga horan? Hur många procent av de som prostituerar sig tror du är en lycklig hora?

Tror du att torskar känner igen en lycklig hora eller en som prostituerar sig av annan anledning?

Du har rätt i att som det ser ut nu så är det nog svårt att se skillnaden. Det är just därför man bör legalisera det för att få mer kontroll på det. Hur många procent det är vet jag inte. Men det heter ju att man ska ha rätt att få bestämma över sin egen kropp. Så att sälja sex borde ju innefatta det.
  • Ignoramus

På vilket sätt tror du legalisering skulle hjälpa? Det skulle väl om något normalisera det; att pojkar kommer växa upp i tron att det är något helt normalt att köpa någon annans kropp.

Anonym (Nothing is true everyting is permitted) skrev 2020-07-01 13:09:19 följande:

Du har rätt i att som det ser ut nu så är det nog svårt att se skillnaden. Det är just därför man bör legalisera det för att få mer kontroll på det. Hur många procent det är vet jag inte. Men det heter ju att man ska ha rätt att få bestämma över sin egen kropp. Så att sälja sex borde ju innefatta det.

Ignoramus skrev 2020-07-01 13:33:18 följande:

På vilket sätt tror du legalisering skulle hjälpa? Det skulle väl om något normalisera det; att pojkar kommer växa upp i tron att det är något helt normalt att köpa någon annans kropp.

Jo men det är ju så att om man ska prata om marknadsvärde när det gäller sex. Så är det.så att tjejer är mer eftertraktade när det gäller sex. Varför tror du till exempel att arabiska män är beredda att betala 40 kameler för att en man ska gifta sig med deras dotter?
  • Ignoramus

Eller så är det något som är extremt skevt med kvinnosynen man ens tänker tanken på att köpa (eller sälja) någon annans kropp. Det har inte med marknadsvärde att göra; tvärtom. Att inte kunna se människovärdet.

Anonym (Nothing is true everyting is permitted) skrev 2020-07-01 15:33:17 följande:

Jo men det är ju så att om man ska prata om marknadsvärde när det gäller sex. Så är det.så att tjejer är mer eftertraktade när det gäller sex. Varför tror du till exempel att arabiska män är beredda att betala 40 kameler för att en man ska gifta sig med deras dotter?

Ignoramus skrev 2020-07-01 15:46:03 följande:

Eller så är det något som är extremt skevt med kvinnosynen man ens tänker tanken på att köpa (eller sälja) någon annans kropp. Det har inte med marknadsvärde att göra; tvärtom. Att inte kunna se människovärdet.

Din tanke är god i grunden. Men tror att många tjejer ser det som lättförtjänta pengar att att suga av en kille i 10-15 minuter för 500 kr. Mot att städa för 125 kr i timmen.
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Nothing is true everyting is permitted) skrev 2020-07-01 15:33:17 följande:
    Vill du tillbaka till ett sådant samhälle? För sådär var det ju i Sverige förut också.
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Nothing is true everyting is permitted) skrev 2020-07-01 16:02:46 följande:
    Din tanke är god i grunden. Men tror att många tjejer ser det som lättförtjänta pengar att att suga av en kille i 10-15 minuter för 500 kr. Mot att städa för 125 kr i timmen.
    Om det vore så skulle väl var och varannan kvinna prostituera sig.

Jag är kvinna och jag skulle aldrig prostituera mig frivilligt.
    Anonym (Moa) skrev 2020-07-01 18:57:33 följande:
    Vill du tillbaka till ett sådant samhälle? För sådär var det ju i Sverige förut också.
    Nej det vill jag inte. Även om jag finner traditionella kvinnor mer attraktiva. Det jag tycker är synd däremot är att många kvinnor fortfarande ratar män som är under dem själva i status. Men det gynnar väl dem själva, och det är väl så att alla i slutändan gör det som gynnar dem själva i första hand. 
    Anonym (Moa) skrev 2020-07-01 19:05:06 följande:
    Om det vore så skulle väl var och varannan kvinna prostituera sig.

Jag är kvinna och jag skulle aldrig prostituera mig frivilligt.
    Nej men det finns ju även andra värden än pengar att ta hänsyn till.
Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp