• Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp
  • Anonym (Moa)
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-06-28 00:38:58 följande:
    Oavsett så tvivlar jag starkt på att denna tjej skulle ha detta scenario! Detta hjälper inte Paolo ens! Jag tror inte på att hon inte hade självvalt sex först en intervju med henne personligen! Inte ens chans!
    Hon hade frivilligt sex och inte tvingad såhär. Det är min syn. Och Paolo är oskyldig!
    Resten får ni bevisa med intervju med henne. Annars tror jag inte eller respekterar inte prat och tomma ord. Skitsnack kan va skitsnack.
    https://www.svt.se/nyheter/inrikes/forundersokning-inleds-mot-tv-profilen-misstanke-om-oaktsam-valdtakt

De män som tvingat henne blev alltså gripna.

Hade du kunnat fly även om du fått en helt annan uppväxt än där tanken om frihet är så stor som i Sverige?
    Hade du kunnat fly även om du visste att de skulle straffa din flykt genom att döda dina släktingar i ditt hemland?
  • Anonym (nej, val är val)
    Anonym (Moa) skrev 2020-06-28 10:01:11 följande:

www.svt.se/nyheter/inrikes/forundersokning-inleds-mot-tv-profilen-misstanke-om-oaktsam-valdtakt

De män som tvingat henne blev alltså gripna.

Hade du kunnat fly även om du fått en helt annan uppväxt än där tanken om frihet är så stor som i Sverige?

Hade du kunnat fly även om du visste att de skulle straffa din flykt genom att döda dina släktingar i ditt hemland?

Skönt att läsa. Bra jobbat av poliserna då eller alla som tog dom!

Jag vet inte om jag tänkt så i annat land, men jag tänker så nu här och jämför mig inte med någon annan. Och jag hade flytt oavsett om dom döda släktingar ja! Garanterat. Jag hade dragit. Resten är bortom min kontroll.. Men sen hade jag tagit reda på info om dom och deras släktingar, men inte dödat. Utan jag hade samlat bevis och skickat till dom alla så dom inte ville ha kontakt med personen när dom visste deras hemliga liv. Något sånt hade jag säkert kört på..

Jag lever för min skull och inte för släktingar skull så jag hade dragit och varnat släktingar och sånt om deras säkerhet. Resten hade vart bortom min kontroll, min frihet skulle vara värt mer.
  • Anonym (Moa)
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-06-28 15:45:15 följande:
    Skönt att läsa. Bra jobbat av poliserna då eller alla som tog dom!
    Jag vet inte om jag tänkt så i annat land, men jag tänker så nu här och jämför mig inte med någon annan. Och jag hade flytt oavsett om dom döda släktingar ja! Garanterat. Jag hade dragit. Resten är bortom min kontroll.. Men sen hade jag tagit reda på info om dom och deras släktingar, men inte dödat. Utan jag hade samlat bevis och skickat till dom alla så dom inte ville ha kontakt med personen när dom visste deras hemliga liv. Något sånt hade jag säkert kört på..
    Jag lever för min skull och inte för släktingar skull så jag hade dragit och varnat släktingar och sånt om deras säkerhet. Resten hade vart bortom min kontroll, min frihet skulle vara värt mer.
    Hur gammal är du?
  • Anonym (nej, val är val)
    Anonym (Moa) skrev 2020-06-28 19:17:20 följande:

Hur gammal är du?

Vad har det med saken att göra? Kvittar väl? Du drog en liknelse.. Jag vet inte helt hur jag hade gjort, men jag hade tänkt på min egna frihet iallafall och försökt skydda andra så mycket jag kunde, men tänkt på min frihet som sagt. Men självklart jobbigt om nån skulle hotat min släkt.

Åldern kvittar så. Men jag är vuxen.
  • Anonym (Nothing is true everyting is permitted)

Betala för sex och du är en torsk.

Betala en tjej för att ha sex med dig och du filmar det, du spelar in porr.

Bjud på en drink eller en middag för att du hoppas på sex, du är en gentleman.

• Anonym (Anymoos)
    Anonym (Nothing is true everyting is permitted) skrev 2020-06-30 01:19:07 följande:

Flera olika sätt att betala en tjej för sex, fast endast ett sätt är olagligt..
    Anonym (Anymoos) skrev 2020-06-30 01:23:26 följande:
    Flera olika sätt att betala en tjej för sex, fast endast ett sätt är olagligt..
    Exactly my point.
  • Ignoramus

Wow, man häpnar verkligen över mäns slutledningsförmåga ibland.

Ok hade alla sexsäljare gjort det fullständigt frivilligt hade det väl varit en sak - för mig hade det fortfarande varit totalt obegripligt att en man skulle kunna tänka sig att betala för ?samtycket? och tillgången till en annans kropp, och inte anse att allt annat än en precis lika tänd och villig sexpartner är otänkbart... men jaja, that aside.

I nuläget bevisar män (inkl PR) om och om och om och om igen att de antingen är fullständigt blinda för vad samtycke egentligen innebär och vilka som verkligen är där HELT frivilligt, eller så skiter de totalt i det. Jag vet inte vad som är värst. Men jag är glad att oaktsam våldtäkt numera finns som begrepp, för man ska inte längre kunna säga ?jag visste inte att hon egentligen inte ville?. Nu är det bara att hoppas att såna som PR - som tom själv erkänner att kvinnan knappast vad där frivilligt - åker dit så att det stänker om det, så att lagen inte blir helt tandlös.

Anonym (Nothing is true everyting is permitted) skrev 2020-06-30 01:19:07 följande:

Ignoramus skrev 2020-06-30 01:46:14 följande:

Wow, man häpnar verkligen över mäns slutledningsförmåga ibland.

Ok hade alla sexsäljare gjort det fullständigt frivilligt hade det väl varit en sak - för mig hade det fortfarande varit totalt obegripligt att en man skulle kunna tänka sig att betala för ?samtycket? och tillgången till en annans kropp, och inte anse att allt annat än en precis lika tänd och villig sexpartner är otänkbart... men jaja, that aside.

I nuläget bevisar män (inkl PR) om och om och om och om igen att de antingen är fullständigt blinda för vad samtycke egentligen innebär och vilka som verkligen är där HELT frivilligt, eller så skiter de totalt i det. Jag vet inte vad som är värst. Men jag är glad att oaktsam våldtäkt numera finns som begrepp, för man ska inte längre kunna säga ?jag visste inte att hon egentligen inte ville?. Nu är det bara att hoppas att såna som PR - som tom själv erkänner att kvinnan knappast vad där frivilligt - åker dit så att det stänker om det, så att lagen inte blir helt tandlös.

Att vara prostituerad är trots allt ett yrke. Vissa dagar/nätter är säkert bättre eller sämre än andra. Precis som vilket yrke som helst. Att säga att all form av prostitution är våldtäkt, är som att säga att alla som till exempel som jobbar som städare är slavar.
Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp