• Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp
  • Xenia
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-31 21:50:21 följande:
    Men håll med om att feminister i allmänhet är väldigt glada i att tilldela skulden till vanliga skötsamma män.
    Nej, det håller jag inte alls med om.

Det är skillnad på ansvar och skuld. Fäder har ansvar för att uppfostra sina söner att respektera tjejer (och inte bara ta för sig när en tjej är för full för att säga varken ja eller nej).

Det har visat sig finnas en del "vanliga skötsamma killar" som också våldtagit. Precis som det finns "vanliga skötsamma män" som köper sex.

Jag vet inte vad du snackar om för "feminister i allmänhet". Låter snarare som en högljudd minoritet.

Skulden faller på förövarna och det är de som döms.

Men hur tycker du man ska förebygga våldtäkter? Är det inget som män ska bekymra sig över? 
  • Anonym (stupido)
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-30 13:54:07 följande:
    Håller med. Han är en skitstövel och jag ser ned på honom.

Det är intressant som du skriver att Paolo kunde sälja pasta trots att han var en välkänd våldsverkare. Förmodligen bad-boy-utstrålningen i kombo med att det är kvinnorna som sköter mycket av matinköpen. Funkade utmärkt. Men när han åkte dit för sexköp blev han plötsligt kvinnornas fiende nr1 och absolut ingen vill veta av hans pasta längre. Det är intressant hur det fungerar.
    Fast det är ju inte särskilt bevisat alls. Det är butikerna som inte vill sälja hans pasta. Inte kunderna som sagt att de inte vill köpa.

Det i sin tur har ju med den offentliga hysterin(?) att göra. Det pågår ett rejs för att snabbast möjligt ta så mycket avstånd från Paolo som möjligt. För annars blir man och ens varumärke "shameat" av röststarka grupper. Det handlar bara om politisk korrekthet och positionering och inget om vad Paolo faktiskt gjort.

Referens: beteendet under "MeToo" där folk frystes ut till höger och vänster och minst hälften av dem senare blivit helt friade från alla misstankar, typ: Martin Timell, Lasse Kronér osv

Men det går över med tiden. Kronér är tillbaka i TV-rutan.

Även Paolo kommer att vara tillbaka om några år.
  • Anonym (stupido)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-05-16 11:35:46 följande:
    Aha. Jaa hon med sina Toblerone är ju lika illa som en sexköpare. Vad är din poäng egentligen??
    Anonym (Little piggie) skrev 2020-05-16 11:43:51 följande:
    Är det kanske Monas fel att det blev som det blev? When in doubt: blame Mona och Sossarna!
    Det visar på Paolos väg in i värmen och kändisskapet, trots hans kriminella bakgrund.

Det visar på dåligt omdöme från sossarna som försökte använda honom som någon slags dörröppnare in  "ortens" kretsar och från Paolo som sålde sig till vem som helst bara han fick driva frågan om proffsboxning i Sverige.
    Anonym (Noll) skrev 2020-05-16 11:55:05 följande:
    Den jämförelsen var nog den sämsta jag någonsin råkat på.
    Det är alltså inte ens en jämförelse mellan Monas kriminalitet och Paolos kriminalitet.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (stupido) skrev 2020-06-01 07:44:31 följande:
    Anonym (Little piggie) skrev 2020-05-16 11:43:51 följande:
    Är det kanske Monas fel att det blev som det blev? When in doubt: blame Mona och Sossarna!
    Det visar på Paolos väg in i värmen och kändisskapet, trots hans kriminella bakgrund.

Det visar på dåligt omdöme från sossarna som försökte använda honom som någon slags dörröppnare in  "ortens" kretsar och från Paolo som sålde sig till vem som helst bara han fick driva frågan om proffsboxning i Sverige.Det är alltså inte ens en jämförelse mellan Monas kriminalitet och Paolos kriminalitet.

Vadå "på väg"?? Han har väl varit en etablerad del av kändisskapet i flera decennier nu, och en stor del av den tiden ansetts rumsren dessutom.

Hur kan du påstå att det är dåligt omdöme att S hade samröre med honom långt innan det här sexköpet ens hände?? Tänkte du att de skulle sitta med en spåkula och inse vad han skulle vara kapabel till, många år senare? Du resonerar inte logiskt direkt.
  • Anonym (Totte)

Jag undrar bara lite... varför säger dom att det är våldtäkt? Tjejen skriver på sin sida att hon säljer sex och Paoulo har köpt sex.

Det är förbjudet att köpa sex men tillåtet att sälja ??

Om hon säljer sex, varför är det då våldtäkt?

Jag får inte ihop det? Ni får gärna berätta sammanhanget.

• Anonym (Askedon Roberto)

NEJ, jag är Paolo Robertos son och jag tycker att du ska ta ner din kommentar genast! Jag blir ledsen

• Anonym (stupido)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-06-01 07:51:11 följande:
    Vadå "på väg"?? Han har väl varit en etablerad del av kändisskapet i flera decennier nu, och en stor del av den tiden ansetts rumsren dessutom.

Hur kan du påstå att det är dåligt omdöme att S hade samröre med honom långt innan det här sexköpet ens hände?? Tänkte du att de skulle sitta med en spåkula och inse vad han skulle vara kapabel till, många år senare? Du resonerar inte logiskt direkt.
    Hur mycket känner du till om Paolo egentligen?

Spåkula ... pfft

När Mona och sossarna på 90-talet plockade upp honom som sin poster-boy att flasha på möten i Rinkeby och Tensta så var han redan "berömd" för sin vålds-kriminalitet. Och han var en boxare. Att sparka folk i huvudet på Stockholms gator - det var det som gjorde honom känd till att börja med.

Men Mona ville ha street-credd och han ville legalisera proffsboxning.

Så det kanske inte är jag som "inte resonerar logiskt" utan du som har kunskapsluckor i ämnet?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Totte) skrev 2020-06-01 08:04:21 följande:

Jag undrar bara lite... varför säger dom att det är våldtäkt? Tjejen skriver på sin sida att hon säljer sex och Paoulo har köpt sex.

Det är förbjudet att köpa sex men tillåtet att sälja ??

Om hon säljer sex, varför är det då våldtäkt?

Jag får inte ihop det? Ni får gärna berätta sammanhanget.

Tjejen han köpte sex med är ett traffickingoffer, det spelar ingen roll vad som står på en fejkad hemsida, det som inte lär stå är "Hej jag har sex mot min vilja". Dessutom lär du inte kunna länka till en sådan hemsida heller eftersom det hittills inte gåtts ut med i media vem offret var, och lär aldrig komma ut heller.

PR har blivit anmäld för oaktsam våldtäkt, just för att hon är ett traffickingoffer.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (stupido) skrev 2020-06-01 08:17:21 följande:
    Hur mycket känner du till om Paolo egentligen?

Spåkula ... pfft

När Mona och sossarna på 90-talet plockade upp honom som sin poster-boy att flasha på möten i Rinkeby och Tensta så var han redan "berömd" för sin vålds-kriminalitet. Och han var en boxare. Att sparka folk i huvudet på Stockholms gator - det var det som gjorde honom känd till att börja med.

Men Mona ville ha street-credd och han ville legalisera proffsboxning.

Så det kanske inte är jag som "inte resonerar logiskt" utan du som har kunskapsluckor i ämnet?
    Mer än dig tydligen.

Att vara boxare är inte värre än att vara friidrottare, oavsett om man själv kanske är motståndare till våld så var han en erkänd sportprofil. Du menar att hans bakgrund (även våld utanför ringen) på något sätt skulle signalera att han skulle köpa sex flera decennier senare, så det borde S ha fattat...? Fram med spåkulan igen, den behöver putsas.

Förklara för mig som tydligen inte fattar, exakt vad har PR:s boxning, våldsamma förflutna och S-politiken med hans sexköp att göra??
  • Anonym (Totte)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-06-01 08:17:25 följande:

Tjejen han köpte sex med är ett traffickingoffer, det spelar ingen roll vad som står på en fejkad hemsida, det som inte lär stå är "Hej jag har sex mot min vilja". Dessutom lär du inte kunna länka till en sådan hemsida heller eftersom det hittills inte gåtts ut med i media vem offret var, och lär aldrig komma ut heller.

PR har blivit anmäld för oaktsam våldtäkt, just för att hon är ett traffickingoffer.

Vem man med säkerhet att det är så? Har inte följt precis allt.
Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp