• Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp
  • Anonym (Pär)
    Anonym (Peter) skrev 2020-06-01 20:55:30 följande:
    Vilka grupper syftar du på?
    Någon tidigt i tråden nämnde de "taniga datanördarna". Feministernas största dröm är att dessa är överrepresenterade.
  • Anonym (Peter)
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-06-01 21:04:45 följande:
    Det är typ feminister som snackat om att det kan va "oaktsam "våldtäckt".. Vilket jag tycker är bullshit. Nån ny "lag". Våldtäckt är om en tjej säger nej, och nån våldtar. Paolo har INTE våldtagit någon. Det är mest byråkrati och skitsnack detta. Rykten sprids väl sen med om att paolo "våldtagit nån" vilket är skitsnack hela vägen. Det är förmodligen feminazis som börjat med detta. Eller att han satt i en intervju och sa saker om att "hon ville inte vara där" och sånt.. 

Men han har inte våldtagit nån, så det är mer.. Missförstånd och skitsnack mest. 
    Och det är lagligt att sälja , men inet att köpa. Konstigt jag vet.. Jag är för legalisering om dom får bra jobb villkor, men lär inte bli så. Han har i princip vart otrogen. Mest det. Om dom nu va tillsammans och han hade nån han va otrogen emot.. Vet ej.
    Inte en "lag" utan en lag.

www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/brottsbalk-1962700_sfs-1962-700
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Pär) skrev 2020-06-01 21:07:10 följande:
    Någon tidigt i tråden nämnde de "taniga datanördarna". Feministernas största dröm är att dessa är överrepresenterade.
    Vad FÅR du allt ifrån?
    Kan du visa på åtminstone ett par feminister som hävdar detta?
  • Anonym (stupido)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-06-01 08:22:24 följande:
    Mer än dig tydligen.
    Ja, du har större kunskapsluckor om detta än vad jag har. Ja.
    Att vara boxare är inte värre än att vara friidrottare, oavsett om man själv kanske är motståndare till våld så var han en erkänd sportprofil. Du menar att hans bakgrund (även våld utanför ringen) på något sätt skulle signalera att han skulle köpa sex flera decennier senare, så det borde S ha fattat...? Fram med spåkulan igen, den behöver putsas.

Förklara för mig som tydligen inte fattar, exakt vad har PR:s boxning, våldsamma förflutna och S-politiken med hans sexköp att göra??

Dåligt omdöme (för att vara mild) lät honom sparka sönder folk på Stockholms gator och torg. Dåligt omdöme tog honom till en lägenhetsbordell på Östermalm.

Folk har undrat varför han ens tillåts vara känd. Hur kunde en kriminell ligist bli mys-kändis i TV4-soffan? Sossarna och Mona personligen är en stor del av legitimering av honom som kändis och profil. Dåligt omdöme igen.

Frågor på ett mer allmänt plan som ställts i tråden.

Men så länge du tror att det handlar om spåkulor så kommer du att behöva fråga vidare om saken.
  • Anonym (nej, val är val)
    Anonym (Peter) skrev 2020-06-01 21:08:32 följande:
    Inte en "lag" utan en lag.

www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/brottsbalk-1962700_sfs-1962-700
    Ja tydligen.. Men jag ser våldtäckt som dess mening i betydelsen. Ändra namnet på lagen till oaktsam istället! Det är min poäng. Ta bort ordet våldtäckt.. 
    Om nån skulel ha sex med en prostituerad och inte veta omständigheterna och hon säger: "Kom och ta mig, jag vill ha dig nu."
    Men sen får man veta att man vart dömd för "våldtäckt" efter det, även fast hon log och allt. Nej, det är inte rätt för mig. Ordet VÅLD TÄCKT. Låter som nån täcker över nån med våld och tvingar till sex.

Så byt gärna namn på lagen, det är allt. Lätt att blanda ihop och missförstånd kan hända.
  • Anonym (Peter)
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-06-01 22:35:34 följande:
    Ja tydligen.. Men jag ser våldtäckt som dess mening i betydelsen. Ändra namnet på lagen till oaktsam istället! Det är min poäng. Ta bort ordet våldtäckt.. 
    Om nån skulel ha sex med en prostituerad och inte veta omständigheterna och hon säger: "Kom och ta mig, jag vill ha dig nu."
    Men sen får man veta att man vart dömd för "våldtäckt" efter det, även fast hon log och allt. Nej, det är inte rätt för mig. Ordet VÅLD TÄCKT. Låter som nån täcker över nån med våld och tvingar till sex.

Så byt gärna namn på lagen, det är allt. Lätt att blanda ihop och missförstånd kan hända.
    Våldtäkt. Till att börja med.
  • Anonym (Pär)
    Anonym (stupido) skrev 2020-06-01 21:46:16 följande:
    Ja, du har större kunskapsluckor om detta än vad jag har. Ja.
    Att vara boxare är inte värre än att vara friidrottare, oavsett om man själv kanske är motståndare till våld så var han en erkänd sportprofil. Du menar att hans bakgrund (även våld utanför ringen) på något sätt skulle signalera att han skulle köpa sex flera decennier senare, så det borde S ha fattat...? Fram med spåkulan igen, den behöver putsas.

Förklara för mig som tydligen inte fattar, exakt vad har PR:s boxning, våldsamma förflutna och S-politiken med hans sexköp att göra??

Dåligt omdöme (för att vara mild) lät honom sparka sönder folk på Stockholms gator och torg. Dåligt omdöme tog honom till en lägenhetsbordell på Östermalm.

Folk har undrat varför han ens tillåts vara känd. Hur kunde en kriminell ligist bli mys-kändis i TV4-soffan? Sossarna och Mona personligen är en stor del av legitimering av honom som kändis och profil. Dåligt omdöme igen.

Frågor på ett mer allmänt plan som ställts i tråden.

Men så länge du tror att det handlar om spåkulor så kommer du att behöva fråga vidare om saken.
    Det är någonting mysko med den svenska glorifieringen av våldsverkare som "hittat sig själva". Det dåliga omdömet kommer alltid i kapp dem.

Nåde den gode medborgare som inte vill ge våldsverkaren en 347:e chans.

Nåde den som tycker att en stillsam person som rentav har något att säga kan få en plats i morgonsoffan.
  • Anonym (Pär)
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-06-01 22:35:34 följande:

Man vill bredda begreppet. Det ser inte bra ut att nästan alla "klassiska" våldtäkter begås av en homogen minoritet. Breddar man begreppet kan man lura sig själv att "alla män" kan vara våldtäktsmän.

Anonym (Peter) skrev 2020-06-01 22:50:30 följande:
    Våldtäkt. Till att börja med.
    Missa det. Våld täkt. Våldtäkt. Ja... Resten då? Till att börja med, men för det andra?
    Anonym (Pär) skrev 2020-06-01 23:20:10 följande:
    Man vill bredda begreppet. Det ser inte bra ut att nästan alla "klassiska" våldtäkter begås av en homogen minoritet. Breddar man begreppet kan man lura sig själv att "alla män" kan vara våldtäktsmän.
    Det tror jag inte är saken, men dom borde ta bort ordet våldtäkt ur lagen helt klart. Det är missvisande och orättvist tycker jag mot dom som råkar ut för det, när dom upplevde saken som motsatsen kanske.
    Mer att det enbart handla om okunskap (oaktsamhet) när det gällde boende situationen eller annat för den dom haft sex med.

Varför inte bara kalla det oaktsam?
Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp