pyssel skrev 2020-05-31 07:58:54 följande:
Var du fick incel ifrån i någon koppling till dig själv har jag ingen aning om, jag känner mig helt oskyldig till att fundera över din förhållandestatus. Men att du gör en rak koppling från det du skriver till hur kvinnor får skylla sig själv när våldsverkarna kommer, vare sig de är kåkfarare eller har kappa och tyskerhjälm, blev då tydligt i alla fall. Du kanske ska ta dig en ordentlig funderare på hur könsbundet det är att surra som bin runt honung vad beträffar bad boys och vilka som har varit de råaste incelmobbarna. Om du nu vill bygga några teser som håller om bad boys' entourage. Du har nog inte heller så stor insyn i vilka på ytan stillsamma och vanliga män som slår kvinnor och barn i hemmet. Det vanliga är svartsjuka och kontroll, även missbruk, oavsett om de är bad boys eller inte i andra sammanhang.
Som en parentes men ändå on topic: De flesta kvinnor tippar jag tänker "Oj, short boy" och inte "Wow, bad boy" när PR syns. Så var det redan när Stockholmsnatt visades i skolan.
Nu drar du jättekonstiga slutsatser. Jag vet vad jag tycker. Jag tycker våldsverkare ska sitta i fängelse tills de lärt sig veta hut. Så länge de belönas kommer eländet att fortsätta. De som är våldsamma personer tar självfallet med sig det beteendet innanför hemmets väggar.
Sen har du rätt i att det är svårt för både dig och mig att vilka som gör vad bakom persiennerna. Det vi kan veta säkert är ju att den som lever ensam inte kan misshandla den som hen lever med.
Du vill ju väldigt gärna att det ska vara "stillsamma vanliga män" som står för misshandel i relationer. Men för det första. Om man misshandlar sin livskamrat så är man faktiskt varken vanlig eller stillsam, det säger ju sig självt. Detta som du skriver bevisar ju det jag skrivit hela tiden. Feministerna har av nån outgrundlig anledning en intention att skydda "bad boys".