Anonym (LM) skrev 2020-05-17 21:52:20 följande:
Har du sett många män kritisera att Paolo synts i rutan?
Om många män eller kvinnor för den delen hade kritiserat att han synts i rutan hade han inte varit kvar där. Jag har inte hört att kvinnor vill ha honom i rutan men att män inte vill han honom i rutan, har du?
Ingen försvarar hans våldsbrott men nu när han begår ett brott gällande trafficking verkar det som många vill bagatellisera det brottet.
Du tycker inte att människohandel är ett grovt brott, att någon tvingas dagligen ha sex mot sin vilja?
Du skriver att det inte överskrider misshandelsbrott, du tycker alltså det han gjorde nu inte var något grovt brott?
Du tror inte att mot sin vilja tvingas ha sex flera gånger dagligen är misshandel?
Varför måste man sätta dom brotten mot varandra som om det vore en tävling om vilket som är värst?
Misshandel är fruktansvärt men det förminskar väl inte trafficking brott?
Varför vänder du det han har gjort till att kritisera feminister?
Helt plötsligt ska dom kritiseras för att dom inte kritiserat Paolo tidigare, hur kunde det han gjort mot kvinna utsatt för trafficking vändas mot feminister som om det är deras fel att Paolo utsatt kvinnan för det han gjorde?
Är det feministernas fel att Paolo begått brott?
Tycker inte du att det han har gjort är ett speciellt märkvärdigt brott?
Är trafficking inte ett grovt brott?
Så otroligt nervärderande mot dessa kvinnor som blir utsatta för trafficking när folk inte ser det som ett grovt brott.
Vänta nu. Jag har inte sett någon alls som bagatelliserar PR's sexköp. Tvärtom. Om PR dessutom blir åtalad för trafficking, så inte mig emot. Det torde vara ett värre brott än sexköp, eller vad säger du?
Jo, jag tycker att människohandel är ett grovt brott. Om jag avgör vad jag tycker så avgör du vad du tycker, ok?
Ja, jag skrev att sexköp inte överskrider misshandel. Vad han gjorde nu vet vi nog inte förrän dom fallit. Grovt brott? Troligen. Misshandel är också ett grovt brott.
Du kanske kan förklara varför våldsverkare ska få tv-tid och kändisskap, är inte det sinnessjukt?
Ja, jag förstår inte varför feminister glatt köpt våldsverkarens pasta i åratal. Är det inte bättre att vi tar avstånd från sådant pack.
Är du överaskad över att han åkte dit för detta? Jag är det inte.