Inlägg från: Anonym (Peter) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Peter)

Paolo Roberto arresterad för sexköp

Anonym (Pär) skrev 2020-05-18 07:38:25 följande:
    Det blir lite fel när du ska tala om vad jag tycker.

-
    -
    -

Om feministerna (män och kvinnor) vägrat köpa Paolos produkter så hade han inte haft så mycket tv-tid.
    Det blir ju lite kul när du blir förnärmad över att folk gör en tolkning efter vad du skriver här, medan man samtidigt bara ska köpa ditt uttalande som fakta baserat på... ja, vad egentligen?
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-18 21:08:12 följande:
    Förnärmad? Har jag sagt att du ska köpa mitt uttalande?

Baserat på vad? Hört talas om marknadsekonomi?
    Varifrån får du det till att det är feminister som köper Paolos produkter?
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-18 21:13:19 följande:
    Är det inte uppenbart att både feminister och icke feminister köpt produkterna som han gör reklam för? Eller tror du på fullt allvar att det enbart är icke feminister som köper?
    Varför tror du feminister -som är de enda du riktat in dig på -köper produkter från en uttalad militant anti-feminist?
    Förklara logiken är du snäll, för jag följer inte med i dina tankehopp.
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-18 21:29:04 följande:
    Tro mig, jag undrar också.
    Illa när du inte kan reda ut dina egna tankar.
    Du kanske ska dra dem för dig själv en gång innan du skriver spaltmeter av dravel nästa gång?
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-18 21:35:46 följande:
    Om du sköter dina tankar så sköter jag mina. Ok?

Jag har ingen aning om hur man som feminist (eller som vanlig människa) kan köpa produkter som en våldverkare gör reklam för. För mig är det obegripligt. Varför tror du att folk sett upp till Paolo? För att han är bra på att slåss?
    Det är du som påstår att feminister stöttar PR. Vad får du dessa förvirrade tankar från?
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-18 21:35:46 följande:
    Varför tror du att folk sett upp till Paolo? För att han är bra på att slåss?
    Vad är din teori här?
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-18 21:41:07 följande:
    Ingen alls
    Trist.
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-18 22:35:24 följande:

Detta är ju precis vad som händer när man belönar dåligt beteende. Sverige måste vara världsmästare i att dalta med våldsverkare.

Så varför slutar du inte med det? (Eller var det påståendet lika taget ur luften som ditt om feminister?)
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-18 22:41:58 följande:
    Jag kanske väntar på belöningen, hur mycket vill du swischa?
    LaMotte, är det du?
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Lägg ner) skrev 2020-05-24 10:54:06 följande:

Ja Media. Polisen har sagt att kvinnan mår mycket dåligt av razzian och inte vill bli av med sin försörjning (sina kunder). Hon är inte nån som kidnappats i Moldavien och hålls fastkedjad. Hon är absolut inte 13 år heller för då hade Roberto åtalats för våldtäkt mot barn.

Kan du länka till det uttalandet av polisen?
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-30 19:23:20 följande:

Var och en kan naturligtvis tro vad denne vill, men det vore totalt osannolikt då det till stor del är kvinnan i ett förhållande som styr inköpen.

Vad baserar du det på?
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-31 21:50:21 följande:

Men håll med om att feminister i allmänhet är väldigt glada i att tilldela skulden till vanliga skötsamma män.

Vad menar du?
  • Anonym (Peter)
    Xenia skrev 2020-06-01 14:47:34 följande:

Man brukar storhandla/veckohandla tillsammans. Tror du att mannen då är förbjuden att lägga varor i vagnen?

Svarade du fel person nu?
  • Anonym (Peter)
    Xenia skrev 2020-06-01 19:09:19 följande:

Ja, jag vet inte vad som hände. Jag skulle svara Anonym (Pär) nr 572.

Trodde nog det.
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Pär) skrev 2020-06-01 20:46:32 följande:
    Jag tror att det är skadligt att fokusera på de grupper som är underrepresenterade i våldtäktsstatistiken. Denna grupp hjälper troligen gärna till att minska våldtäkter, men tappar troligen intresset om de attackeras av en massa pk-folk.
    Vilka grupper syftar du på?
  • Anonym (Peter)
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-06-01 21:04:45 följande:
    Det är typ feminister som snackat om att det kan va "oaktsam "våldtäckt".. Vilket jag tycker är bullshit. Nån ny "lag". Våldtäckt är om en tjej säger nej, och nån våldtar. Paolo har INTE våldtagit någon. Det är mest byråkrati och skitsnack detta. Rykten sprids väl sen med om att paolo "våldtagit nån" vilket är skitsnack hela vägen. Det är förmodligen feminazis som börjat med detta. Eller att han satt i en intervju och sa saker om att "hon ville inte vara där" och sånt.. 

Men han har inte våldtagit nån, så det är mer.. Missförstånd och skitsnack mest. 
    Och det är lagligt att sälja , men inet att köpa. Konstigt jag vet.. Jag är för legalisering om dom får bra jobb villkor, men lär inte bli så. Han har i princip vart otrogen. Mest det. Om dom nu va tillsammans och han hade nån han va otrogen emot.. Vet ej.
    Inte en "lag" utan en lag.

www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/brottsbalk-1962700_sfs-1962-700
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Pär) skrev 2020-06-01 21:07:10 följande:
    Någon tidigt i tråden nämnde de "taniga datanördarna". Feministernas största dröm är att dessa är överrepresenterade.
    Vad FÅR du allt ifrån?
    Kan du visa på åtminstone ett par feminister som hävdar detta?
  • Anonym (Peter)
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-06-01 22:35:34 följande:
    Ja tydligen.. Men jag ser våldtäckt som dess mening i betydelsen. Ändra namnet på lagen till oaktsam istället! Det är min poäng. Ta bort ordet våldtäckt.. 
    Om nån skulel ha sex med en prostituerad och inte veta omständigheterna och hon säger: "Kom och ta mig, jag vill ha dig nu."
    Men sen får man veta att man vart dömd för "våldtäckt" efter det, även fast hon log och allt. Nej, det är inte rätt för mig. Ordet VÅLD TÄCKT. Låter som nån täcker över nån med våld och tvingar till sex.

Så byt gärna namn på lagen, det är allt. Lätt att blanda ihop och missförstånd kan hända.
    Våldtäkt. Till att börja med.
  • Anonym (Peter)
    Anonym (stupido) skrev 2020-06-20 18:38:32 följande:

Det var inte ditt stavfel jag avsåg utan det faktum att du nedvärderade, och fortsätter, att nedvärdera en kvinna baserat på att hon gör ett annat val och har ett annat synsätt än vad du har.

"Självbedrägeri" och "låta sig luras" är ju bara något som uppstått i din hjärna baserat på dina känslor, fördomar och värderingar.Jag har inte träffat din bekant, antar jag, så hur ska jag kunna veta om hon är en förebild och inspiration?

Känner du Elin alltså?
Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp