• Anonym (LM)

Paolo Roberto arresterad för sexköp

KKarate skrev 2020-05-17 18:22:24 följande:
    Så länge hon sålde sex av egen fri vilja är det ingen som har med deras sexakt att göra överhuvudtaget!!!

Bägge två är myndiga.
    Fast nu har dom ju gått ut med att hon är ett trafficking offer.
    Vet inget om just henne men många kvinnor ifrån fattiga länder luras ju till att komma genom löften om olika typer av jobb typ barnflicka och annat och men sen tvingas dom till prostitution, deras pass beslagtas och ibland blir dom inlåsta. Även om dom inte blir det kan dom inte ta sig därifrån, ofta tar hallickarna de mesta pengarna och kallar det att tjejerna får mat och husrum och sen lite fickpengar. Tjejerna får inte mycket av dom pengarna torskarna betalar.
    Till och med Paolo sa ju att han förstod att hon inte ville ha sex med honom.
    Hon är en av många som fallit offer för trafficking, hur kan någon tycka att människohandel är ok?
    Det pågår i många länder tyvärr ofta med kvinnor ifrån fattiga länder eller utsatta områden precis som dessa människor är mindre värda.
    Hur skulle man tänka om det var ens egna kvinnliga släkting som råkade ut för detta?
  • Anonym (LM)
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-17 20:22:07 följande:
    Vet inte. Har aldrig sett nån feminist kritisera att våldsamme Paolo får så mycket utrymme i media. Men jag förstår att feministerna inte har tid att kritisera allt som är fel.

Tycker bara det är konstigt när en käns våldverkare plötsligt blir av med alla uppdrag, för ett brott som inte direkt överskrider tidigare brott i allvarlighet.
    Har du sett många män kritisera att Paolo synts i rutan?
    Om många män eller kvinnor för den delen hade kritiserat att han synts i rutan hade han inte varit kvar där. Jag har inte hört att kvinnor vill ha honom i rutan men att män inte vill han honom i rutan, har du?

Ingen försvarar hans våldsbrott men nu när han begår ett brott gällande trafficking verkar det som många vill bagatellisera det brottet.

Du tycker inte att människohandel är ett grovt brott, att någon tvingas dagligen ha sex mot sin vilja?
    Du skriver att det inte överskrider misshandelsbrott, du tycker alltså det han gjorde nu inte var något grovt brott?
    Du tror inte att mot sin vilja tvingas ha sex flera gånger dagligen är misshandel?
    Varför måste man sätta dom brotten mot varandra som om det vore en tävling om vilket som är värst?
    Misshandel är fruktansvärt men det förminskar väl inte trafficking brott?

Varför vänder du det han har gjort till att kritisera feminister? 
    Helt plötsligt ska dom kritiseras för att dom inte kritiserat Paolo tidigare, hur kunde det han gjort mot kvinna utsatt för trafficking vändas mot feminister som om det är deras fel att Paolo utsatt kvinnan för det han gjorde? 

Är det feministernas fel att Paolo begått brott?
    Tycker inte du att det han har gjort är ett speciellt märkvärdigt brott?
    Är trafficking inte ett grovt brott?
    Så otroligt nervärderande mot dessa kvinnor som blir utsatta för trafficking när folk inte ser det som ett grovt brott.
  • Anonym (LM)
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-17 22:22:22 följande:
    Vänta nu. Jag har inte sett någon alls som bagatelliserar PR's sexköp. Tvärtom. Om PR dessutom blir åtalad för trafficking, så inte mig emot. Det torde vara ett värre brott än sexköp, eller vad säger du?

Jo, jag tycker att människohandel är ett grovt brott. Om jag avgör vad jag tycker så avgör du vad du tycker, ok?

Ja, jag skrev att sexköp inte överskrider misshandel. Vad han gjorde  nu vet vi nog inte förrän dom fallit. Grovt brott? Troligen. Misshandel är också ett grovt brott.

Du kanske kan förklara varför våldsverkare ska få tv-tid och kändisskap, är inte det sinnessjukt?

Ja, jag förstår inte varför feminister glatt köpt våldsverkarens pasta i åratal.  Är det inte bättre att vi tar avstånd från sådant pack.

Är du överaskad över att han åkte dit för detta? Jag är det inte.
    Varför tror du att det feminister som har köpt Paolos produkter?
    Det är väl alla möjliga kvinnor och män, var har du för belägg på att det är just feminister som köper hans produkter?
    Varför blanda in dom överhuvudtaget i diskussionen, är knappast dom som gillar Paolo utan i så fall andra.
    Det är både män och kvinnor som har varit på hans matlagningshelger och både män och kvinnor som varit på hans träningshelger.
    Det är mest män som försvarar honom nu osv.

Nej du skrev att det han gjort nu knappast överskred misshandel. 
    Ändå vet ju alla nu att kvinnan var ett traffickingoffer det kommer inte att ändras.
    Han riskerar fängelse men om det blir det eller ej återstår att se.
    Varför ens jämföra misshandel och trafficking.
    Du verkar väldigt arg på feminister, tror du verkligen att det är dom som gillar och hyllar Paolo, att det är dom som har sett till att han är på tv? Tror du verkligen att feminister hyllar Paolo med den kvinnosyn han har?

Han har begått flera grova brott och det är hans eget fel, varför dra in andra i det?
  • Anonym (LM)
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-17 23:06:57 följande:
    Jag kanske tycker det är lite extra intressant att även de självgoda feministerna i åratal köpt våldsverkarens pasta. Att göra det är ett ställningstagande för våldet. Och ja, det är precis lika illa att en massa män gjort samma sak, men inte riktigt lika kul. Var tionde man köper ju sex, inte konstigt att det finns en massa backare bland dessa.

Ja, alla vet att hon är ett traffickingoffer. Kan man få Paolo fälld för trafficking så gör jag en pudel. Då är hans brott värre än en misshandel. Men kom ihåg att det finns folk som fått men för livet när de blivit nedsparkade av honom.

Feminister eller ej, jag har väldigt svårt för att våldsverkaren fick tv4 som plattform för att sälja sina produkter.
    Alltså jag förstår fortfarande inte varför du jämför misshandel med trafficking.
    Jag håller med dig om att misshandel är fruktansvärt och det är hemskt att några av hans offer har men för livet men du verkar förminska hans brott mot denna kvinna. 
    Vad då göra en pudel? varför ska du jämföra? är hans brott inte lika illa om han inte får en hårdare dom?
    Som du skriver kan man faktiskt tyda att du inte tycker att det är något speciellt allvarligt brott utan du framhåller hur hemskt misshandel är precis som om någon inte tycker det.
    Förstår du hur många unga kvinnor ibland knappt vuxna som luras eller tom säljs till andra länder där dom ibland låses in och man tar deras pass  men annars hamnar i klorna på män som säljer dom och tar dom mesta pengarna och säger att dom får mat och husrum fast kvinnorna kan inte sluta då dom är hotade eller så hotar man deras familjer.
    Dom tvingas att ha sex flera gånger per dag, det ÄR grov misshandel och dessa kvinnor får också men för livet.
    Varför ens ta upp att det ena brottet skulle vara värre än det andra?

Varför tror du att feminister har köpt hans produkter, det är ju inte det största märket i handeln? som sagt vad har du för belägg på att just feminister skulle köpa hans märke?
    Jag tror mer på att det är både män och kvinnor som sett hans matlagning på tv.
    Dom som är riktiga feminister som du refererar till har nog koll på Paolo och hur han är, dom gillar inte honom så varför skulle dom vara storköpare av hans produkter?
    Jag tror heller inte att det är feministerna som du hela tiden tar upp som har sett till att Paolo fått vara med på tv.
    Det känns som du har hakat upp dig på feminister och ja det kan du väl göra men nej jag tror inte att det är deras fel att Paolo synts i tv och fått sälja produkter.
    Jag förstår inte vad feminister överhuvudtaget har med Paolos brott att göra
  • Anonym (LM)
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-18 07:38:25 följande:
    Det blir lite fel när du ska tala om vad jag tycker. Jag tycker det är jättekul att Paolo åkte dit för sexköp. Har du något stöd för det överhuvudtaget?

Jag tycker att det är ett allvarligt brott att utnyttja trafficking-offer genom att köpa sex. Trafficking-offret får men för livet. Du slår in öppna dörrar. Man behöver absolut inte jämföra brotten, båda borde vara tillräckligt grova för att man inte ska få en massa tv-tid.

Det stör mig ganska mycket att denne patetiske figur har fått stå i tv och "briljera" med sina mediokra kunskaper. Varför det? Räckte det inte med vad han gjort tidigare i sitt liv? Nu slipper vi honom ett tag. Jag är ganska säker på att han snart "hittar sig själv" och får "en andra chans".

Du har nog rätt i det är alla möjliga som fortfarande ser upp till honom.

Om feministerna (män och kvinnor) vägrat köpa Paolos produkter så hade han inte haft så mycket tv-tid.
    Jag har inte sagt vad du ska tycka utan jag frågade dig vad du tyckte.
    Vi är överens om att både misshandel och trafficking är grova brott men du hänvisar hela tiden till misshandel och att OM han döms för trafficking kommer du att göra en pudel och det var det jag frågade om. Du skriver ju att han gjort värre saker än just detta brottet och då menar jag att man inte kan jämföra.
    Man kan inte säga till ett trafficking offer som mot sin vilja har haft män som haft sex med henne flera gånger dagligen och ofta (inte alla) har grövre sex med just prostituerade än med sin fruar osv, dom lever ut sexdrömmar, många prostituerade berättar ju också att det förekommer våld att då säga till dom tjejerna att ja men han har har ju begått värre brott än detta dvs misshandel.
    Det känns lite som en skymf mot dessa tjejer.
    Nu säger jag inte att det är så du menar men det är ganska vanligt att man ofta tonar ner både trafficking eller våldtäkt och inte tycker att det är lika illa som misshandel.

En grov misshandel är förstås värre än sexuellt ofredande osv.
    Men en våldtäkt är misshandel och en grov våldtäkt är värre än "normal" misshandel.
    Allt beror ju på hur grovt själva brottet är.
    Men vid sexuella brott finns ju också en förnedring och skam som ofta är större än vid misshandel därav anmäler man mer sällan sådana brott än t ex misshandel.

När det gäller trafficking fälls väldigt få.
    De  flesta som åker fast säger bara att jag visste inte att hon gjorde det mot sin vilja och fälls då bara för att köpt sex och får då böter.

Paolo var inte speciellt smart, han sa i intervjun att tjejen troligen inte var med på det och därför riskerar han nu straff för våldtäkt.
    Men det räcker alltså med att han säger nej jag visste inte att hon inte var med på det, jag svamlade under intervjun.
    Ett exempel är att om en kvinna är ett trafficking offer och t ex bara pratar ryska kan alltså mannen säga att vi pratade inte samma språk och därför förstod jag inte att hon inte ville ha sex och gjorde det mot sin vilja.
    Så illa är det.
    Så Paolo skulle kunna åka dit för våldtäkt men troligtvis blir det inte det då han kan säga vad han vill precis som så många andra och därför är det svårt att sätta dit män som utnyttjar kvinnor i utsatta positioner även om man tycker att dom borde förstå. Därav bli dom bara fällda för köp av sex men det gör ju inte brottet mindre illa än om dom hade dömts för sexköp av kvinnan mot hennes vilja och då fått t ex fängelse.
    Senast i morse berättade dom att männen som köper sex av trafficking offer helst vill att dom ska vara så unga som möjligt dvs vara så sårbara som möjligt.

Jag förstår att du tycker att både misshandel och trafficking är hemska brott
    men min poäng var att dom inte går att jämföra.
    Misshandel är fruktansvärt speciellt om det är grovt.
    Trafficking där man tvingas till sex flera gånger dagligen kanske varje dag, varje vecka varje månad är ett väldigt grovt brott.

Vi kan vara överens om att Paolo begått många grova brott.
  • Anonym (LM)
    Anonym (Moa) skrev 2020-05-18 10:46:11 följande:
    För detta kan han inte åka dit för våldtäkt eller trafficking brott.

Han kan däremot åtalas för oaktsam våldtäkt, men troligen kommer han inte ens åtalas. Angående intervjun kan han säga att det var först i efterhand, när polisen plockade honom som han förstod att hon troligen inte ville. Under själva brottet kanske han inte alls hade förstått att hon inte ville..., dvs finns inga som helst bevis för oaktsam våldtäkt trots intervjun.
    Precis det jag säger, det han sa i intervjun kan han ta tillbaka och då får han bara böter, det man vet just nu är att han kommer att få 25 000 kr i böter sen kan han komma att dömas men så blir det troligen inte, det är inte ofta någon döms för oaktsam våldtäkt eftersom man kan säga att man inte förstod det, som då t ex att kvinnan inte pratade svenska eller engelska.
  • Anonym (LM)
    Anonym (LM) skrev 2020-05-18 11:09:46 följande:
    Precis det jag säger, det han sa i intervjun kan han ta tillbaka och då får han bara böter, det man vet just nu är att han kommer att få 25 000 kr i böter sen kan han komma att dömas men så blir det troligen inte, det är inte ofta någon döms för oaktsam våldtäkt eftersom man kan säga att man inte förstod det, som då t ex att kvinnan inte pratade svenska eller engelska.
    Och självklart är det inte traffickingbrottet i sig han åker dit för, det är ju inte han som organiserar det men jag menade var förstås att han kan åtalas för att ha utnyttjat ett trafficking offer.
  • Anonym (LM)
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-18 18:58:49 följande:
    Nej, jag har inte skrivit att han gjort värre saker innan detta brott.
    Du har ju skrivit detta:

Inlägg 399:
    Tycker bara det är konstigt när en käns våldverkare plötsligt blir av med alla uppdrag, för ett brott som inte direkt överskrider tidigare brott i allvarlighet.

Inlägg 403:
    Ja, jag skrev att sexköp inte överskrider misshandel. 

Jag uppfattade det som att du tyckte att han begått värre brott innan.
  • Anonym (LM)
    Anonym (Tom) skrev 2020-05-21 07:23:20 följande:
    Kvinnors grundsyn är att det alltid är mest synd om kvinnor.
    Och att män våldtar. För män är en grupp.
    Dansken i klippet sa att han inte är en grupp, utan han är sig själv.
    Kanske nåt för kvinnor att tänka på?
    Men klumpar du inte ihop kvinnor nu då?
    Du skriver kvinnors grundsyn är ........
    Kvinnor kan tänka på ...
    Kvinnor är heller inte en grupp precis som män.

Tycker att det ganska ofta är både män och kvinnor som klumpar ihop män och kvinnor som att alla vore likadana här på FL något som jag inte upplever är likadant i verkligheten ute i samhället, i alla fall inte bland folk jag umgås med.
    Tråkig att folk måste vara så kategoriserande.  
  • Anonym (LM)
    Anonym (Jens) skrev 2020-05-21 11:30:45 följande:
    Klarade han inte sig undan med en hårsmån när han var i blåsväder insamlandet med nåt krogbråk eller vad det var för några år sedan? Eller blev han dömd?
    Jo han dömdes för krogbråk.

Från svt nyheter:

Paolo Roberto döms
    UPPDATERAD 25 AUGUSTI 2015PUBLICERAD 25 AUGUSTI 2015
    Paolo Robertos åtalades på två punkter efter ett krogbråk i Umeå. Nu har domen kommit och han både frias och fälls.

Under tisdagen kom domen efter det uppmärksammade bråket på Renmarkstorget i Umeå. Paolo Roberto misstänktes för våldsamt motstånd och våld mot tjänsteman och nu har domen fallit.

Den förre boxaren Roberto fälls för våldsamt motstånd men frias för våld mot tjänsteman. Han döms till dagsböter på sammanlagt 24.800 kronor.

• Anonym (LM)
    Anonym (Lägg ner) skrev 2020-05-23 14:06:51 följande:
    Poliser är inte direkt raketforskare. Det finns inga belägg för trafficking i detta fall och verkligheten är inte så ensidig som Feminister gör gällande. Det handlar om prostituerade som redan VAR prostituerade i hemlandet och FRIVILLIGT åkt till Sverige för att tjäna mer här. De inleder FRIVILLIGT samarbete med svenska kriminella på de här bordellerna. Dom är liksom inte random tjejer som shoppat mjölk i Moldavien, kidnappats och sen tvingas sälja sex i Sverige.
    Fast om du har hängt med i vad som har hänt vid dom senaste tillslagen vid bordeller dom senaste veckorna i operation torsk har du säker hört att vid två av tillslagen  fann  dom 7 resp 6 st unga både flickor och pojkar  under 18 år som jobbade med prostitution varav den yngsta var 13 år.
    Tror knappast att dom unga tycker att det är så himla roligt att ha sex med äldre personer.

Det finns dom som är tvingade och det finns dom som gör det för pengars skulle dvs dom gör det för att kunna försörja sin familj hemma, det är oftast dom fattigaste familjerna.

Det är inte många prostituerade som gör det för att det är så roligt utan dom ser ingen annan utväg. Väldigt få gillar att ha sex med främlingar 10-15 ggr dagligen och dom får ju inte ens behålla så mycket av pengarna då det mesta går till hallickarna.

Paolo borde ha insett att när han är en känd person kommer det att pratas och skrivas om honom, inte för ett ögonblick verkar han ha tänkt på sin ganska så nya flickvän/ sambo inte heller att hans barn ska få höra att han går till bordell, Han borde ha förstått att han skulle förlora många jobbuppdrag om allt kom fram.
    Visst får han ta mer stryk än dom andra som också åkte fast men så är det när man är känd, hans familj får ta konsekvenserna av hans val på ett helt annat sätt dom andras familjer.
    Dom andras fruar/sambos och flickvänner kanske väljer att lämna men ingen behöver veta varför, Paolos flickvän får leva med att alla vet att hennes pojkvän gått till bordell, han verkar inte ha tänkt på hur det känns för henne.
  • Anonym (LM)
    Anonym (riktig man) skrev 2021-05-16 13:26:27 följande:
    Media är ju bara en del av den s.k "marknaden". Intresset för Paolo är så pass stort att han kommer fortsätta odla sitt kändisskap. Men kan säga att allmänheten är lika korkad som lille Paolo och kvinnorna har ju sällan nåt emot en våldsverkare.

Snaer står han i tv4 och lagar mat igen i nåt meningslöst inslag. Vill folk ha skit så ska de få skit.
    Menar du att det är kvinnorna som vill ha honom i tv osv, nja visst finns det kvinnor som gillar honom men det är väldigt många män som sett upp till honom genom åren och varit på hans föreläsningar om träning och boxning osv, många män som gillat honom och inte tyckt att hans sexköp varit något speciellt.
    Han är en sådan man som gått hem hos både kvinnor och män på samma sätt som både män och kvinnor tagit avstånd ifrån honom.
    Tror det är fler kvinnor som  tagit avstånd i från honom  än män efter att han åkte fast för sexköp.
Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp