• Pope Joan II

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet. 

• Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
  • klyban
    FuckGoggleAskMe skrev 2020-07-08 17:59:29 följande:
    Tyvärr inget i ditt inlägg som bemöter mitt inlägg, bara upprepningar av det som skrivits många gånger tidigare. 
    Tror du behöver sänka blicken en del, så du ser vad som pågår på jorden. 

Ja, det krävs ju att man tänker efter hur det sen ser ut efteråt, på ett virus som nu sprids okontrollerat i många länder, dock inte Sverige som har en mer jämn spridning och enligt den strategi man berättat om varje PK jag sett.

Ja, jag får sänka blicken och kompartmentalisera om jag ska klara av se den begränsande syn du har.
    Men har inget intresset av tillfälliga och kortsiktiga politiska poänger, frågan är bra större än så.

hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Anonym (man)
    Padirac skrev 2020-07-08 18:22:44 följande:
    hahahaha

Strategier .. hrmmm
    Och med det vill du ha sagt vadå?

Är fakta om att något existerar detsamma som spekulationer kring vilka effekter det haft/kommer ha?
  • Padirac
    FDFMGA skrev 2020-07-08 17:50:34 följande:
    Mm, men den illustrationen avser ju ett genomsnitt av befolkningens åsikter och värderingar - till coronatrådarna har det ju svärmat in nick, oftast anonyma, med värderingar som mer hör hemma i värderingsillustrationens nedre vänstra hörn.

Forumets "nationalister" har hittat ett helt nytt slagfält där de i vanlig ordning avskyr det Sverige står för och i vanlig ordning fokuserar på enskilda representasnter.

Varför blir jag inte förvånadSkrattande
    Ja,  de finns, och var och en är månghövdad  - och hörs ordentligt - om man diskuterar deras invändningar så är man mot demokrati och yttrandefrihet
  • klyban
    Anonym (man) skrev 2020-07-08 18:23:45 följande:
    Japp, det demokrati är allmän kunskap som man får lära sig i skolan

Du menar den där faktan som du själv inte bidrar med och som du själv hela tiden blandar ihop med dina egna spekulationer? I så fall skulle man behöva censurera bort hälften av dina egna inlägg, eller ?

Menar du på fullt allvar att en demokrati bygger på konsensus och att de enda folk får uttrycka är sånt det råder konsensus om klyban? Jag börjar misstänka att du missuppfattat totalt vad demokrati är för det där låter väldigt fascistiskt.

Jasså, men ändå verkar du tycka att andra inte får kritisera Sveriges sk strategi. Är det bara du som får vara kritiskt klyban? Och är det du som avgör vad man får kritisera och i hur hög grad?

Och kritik på att du inte vet hur samhället fungerar är en mycekt befogad en och efter det inlägget.

Fakta, forskning och saklighet med en röd tråd för nå konsensus är min inställning, men skoj att du denna å säger du att jag spekulerar.

JA, jag vet när jag spekulerar och jag vet när jag ger fakta, ett fakta som du hela tiden vill glömma av att vi hade en omfattande tidig initial spridning av COVID-19, så att man rätt omgående sadlade om till den strategin vi har nu, som man i varje PK jag sett upprepat .

Du får kritisera hur mycket du vill, men var gång du glömmer av fakta, så kommer jag där och påminner dig.

Dock saknas det inte kritik, dock aldrig nått du pratar om, du satt huggtänderna i Tegnell och vart det hatet för honom komemr ifrån vet jag inte.

Dock med den okontrollerade spridningen vi nu har i världen, så berättar detta mig att COVID-19 är här för att stanna.
    Enda som kan ändra detta är ett vaccin eller en mirakelmedicin, inte mycket till en spekulation faktiskt.
    Och blir det så att COVDI-19 är hör för att stanna, så ja, då är Sverige en av de få eller enda som valde rätt strategi, dock får vi svar på detta om ett par år.

Så du får hoppas på ett vaccin eller en mirakelmedicin, för annars kommer jag och Tegnell har rätt, och vet inte om du klarar av det ens.

• Dr Nail

En teoretisk fråga:

Damma av era spåkulor, OM WHO går ut imorgon med konstaterandet att smittan är luftburen, kommer FHM erkänna det och anpassa taktiken därefter? Vad tror ni?

• klyban
    FDFMGA skrev 2020-07-08 17:56:35 följande:
    Ja, hatet mot Tegnell på en del högerextrema sociala forum är gränslöst - och ur det perspektivet så är ju pangdemisternas avsky för Tegnell ganska beskedligt här på FL.

Märkligt, det lustiga i det hela hade vi stängt ned landet, så hade hatet varit det samma.
    För detta handlar inte om något sakligt hat, utan om ett hat mot de styrande som inte är deras egna och alla som inte är egna är korrupta.

• Padirac
    Dr Nail skrev 2020-07-08 18:25:58 följande:
    I detta inlägg ska jag bara säga ett ord:

Luftburen.
    aerosol är ordet jag lägger till
  • Anonym (man)
    Padirac skrev 2020-07-08 18:18:35 följande:
    Du läser illa - det tycker jag.

Sen tycker jag också att kritik mot Sveriges strategi inte är samma sak som hatat mot Tegnell.

Jag tycker vidare inte att inlägget i fråga förbjuder kritik mot Sveriges strategi

Vidare tycker jag att det är osakligt att kalla stategi för sk strategi

Jag tycker att din sk kritik är ett klart uttryck för snacket om att kritisk inte ska få debatteras och ges motargument.

I övrigt så lever i ett fritt land och du får kritisera i stort sett vem du vill hur du vill - och du får acceptera att det kommer argument mot din kritik och din sk strategi för hur du kritiserar Flört
    Nähe, så att påstå att kritisera Sveriges strategi är detsamma som att hitta syndabockar menar du inte alls är att propagera mot kritik och ifrågasättande?

ja du får väl tycka som du vill, jag tycker Sveriges sk strategi inte är en strategi utan snarare avsaknaden av verklig strategi. Men visst kan man kalla att låta en smitta löpa fritt för strategi, en väldigt dålig sådan.

Det ena handlar ju om kritik mot att kritisera Sveriges sk strategi medan det andra handlar om kritik mot att kritisera åsiktsfrihet. Du blandar nog ihop äpplen och päron här.

Va bra att vi är överens om att man får kritisera Sveriges sk strategi. Japp jag accepterar absolut att man kritiserar mina åsikter, det är vad vi alla gjort här sen tråden startades. Välkommen in i matchen!
  • klyban
    Dr Nail skrev 2020-07-08 18:25:58 följande:
    I detta inlägg ska jag bara säga ett ord:

Luftburen.

Det är fortfarande aerosoler man pratar om där det är en gigantiskt skillnad mellan en luftburen smitta och en droppsmitta som aerosoler är.
    Och ingen semantik i världen kan ändra på det, dock forskning, dock är den du nog nu tänker på den om aerosoler stannar i luften länge, luftburen smitta stannar mycket längre.

• Anonym (man)
    klyban skrev 2020-07-08 18:41:18 följande:

Märkligt, det lustiga i det hela hade vi stängt ned landet, så hade hatet varit det samma.
    För detta handlar inte om något sakligt hat, utan om ett hat mot de styrande som inte är deras egna och alla som inte är egna är korrupta.

Och hur vet du det klyban?
    Hur var det där med skillnaden mellan fakta och spekulationer?
    Enligt dina egna sk regler så borde du nu genast censurera bort ditt egna inlägg eftersom det är en spekulation och inte fakta.
Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin