Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Ja, det krävs ju att man tänker efter hur det sen ser ut efteråt, på ett virus som nu sprids okontrollerat i många länder, dock inte Sverige som har en mer jämn spridning och enligt den strategi man berättat om varje PK jag sett.
Ja, jag får sänka blicken och kompartmentalisera om jag ska klara av se den begränsande syn du har.
Men har inget intresset av tillfälliga och kortsiktiga politiska poänger, frågan är bra större än så.
Och kritik på att du inte vet hur samhället fungerar är en mycekt befogad en och efter det inlägget.
Fakta, forskning och saklighet med en röd tråd för nå konsensus är min inställning, men skoj att du denna å säger du att jag spekulerar.
JA, jag vet när jag spekulerar och jag vet när jag ger fakta, ett fakta som du hela tiden vill glömma av att vi hade en omfattande tidig initial spridning av COVID-19, så att man rätt omgående sadlade om till den strategin vi har nu, som man i varje PK jag sett upprepat .
Du får kritisera hur mycket du vill, men var gång du glömmer av fakta, så kommer jag där och påminner dig.
Dock saknas det inte kritik, dock aldrig nått du pratar om, du satt huggtänderna i Tegnell och vart det hatet för honom komemr ifrån vet jag inte.
Dock med den okontrollerade spridningen vi nu har i världen, så berättar detta mig att COVID-19 är här för att stanna.
Enda som kan ändra detta är ett vaccin eller en mirakelmedicin, inte mycket till en spekulation faktiskt.
Och blir det så att COVDI-19 är hör för att stanna, så ja, då är Sverige en av de få eller enda som valde rätt strategi, dock får vi svar på detta om ett par år.
Så du får hoppas på ett vaccin eller en mirakelmedicin, för annars kommer jag och Tegnell har rätt, och vet inte om du klarar av det ens.
En teoretisk fråga:
Damma av era spåkulor, OM WHO går ut imorgon med konstaterandet att smittan är luftburen, kommer FHM erkänna det och anpassa taktiken därefter? Vad tror ni?
Märkligt, det lustiga i det hela hade vi stängt ned landet, så hade hatet varit det samma.
För detta handlar inte om något sakligt hat, utan om ett hat mot de styrande som inte är deras egna och alla som inte är egna är korrupta.
Det är fortfarande aerosoler man pratar om där det är en gigantiskt skillnad mellan en luftburen smitta och en droppsmitta som aerosoler är.
Och ingen semantik i världen kan ändra på det, dock forskning, dock är den du nog nu tänker på den om aerosoler stannar i luften länge, luftburen smitta stannar mycket längre.
Märkligt, det lustiga i det hela hade vi stängt ned landet, så hade hatet varit det samma.
För detta handlar inte om något sakligt hat, utan om ett hat mot de styrande som inte är deras egna och alla som inte är egna är korrupta.