Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
För mig ser det ut som den vanliga "klyban-faktan" och den ger jag inte mycket för.
JA, under 4 veckor.
Hur många Norrmän?
JA, under 4 veckor.
Hur många Norrmän?
Ja, flockimmunitet har fallerat totalt, pandeminstrategin har fungerat till ~100% och efter man initialt.
Du verkar ha missat vad strategin går ut på, och det är inte flockimmunitet.
Den saken är solklar, då strategin går ut på mer än bara de med virus, då det är mer som drabbas än bara de som får viruset.
Men det ska vi inte tala högt om förstår jag på dig.
Som du förstår, det är kommuner, landsting och regioner som har det operativa arbetet och ansvaret.
Och där får vi rikta in på folkvalda inom dessa grenar, och då riktas blicken emot M och KD tex i Stockholm.
Det är dock sant att tro fungerar inte på ett fakta baserat ämne.
Och fakta är att vi hade massor av resande ifrån ställen där vi inte ens visste om eller trodde viruset fanns vid den tidpunkten, det var fel vet vi nu.
Och vi vet även att vi tryckte tillbaka Italien-strainen, innan vi insåg att smittspåra så många människor var helt omöjligt.
Om vi hade fått samma resande till nästa sportlov, så skulle vi inte ens då med massor av test att tillgå klara av så många resande och testa och sen smittspåra.
Och det är just därför vi ändrade vår strategi till den att tänka på hela samhället, och inte bara de smittade.
Pyssel ifrågasatte mina föräldrars dåliga val, och med rätta.(dock är knappast sista ordet sagt där, och jag ger det 10 dagar till innan jag börjar luta åt ett håll, fakta inväntas, men svårt och se dessa ändrar sig såpass mycket att det blir en Jul för mig.)
Det hindrar dock inte att jag som individ kan ta egna beslut.
Skäms inte heller för berätta detta, då en del kanske inser att de tar dåliga val med denna informationen.
Jag tar ansvar för mina handlingar, aldrig andras.
Om vi räknar överdödlighet mot andra virus och influensor, så är de extra döda inte direkt många till.
Men rädda livet på en som är ung, yngre och äldre utan pension och drabbad av sekundära pandemiåtgärder, får inte ens en pension om när de dör.
Som du förstår, vi har ingen flockimmunitet, utan tar hänsyn till alla skador/död ett virus kan göra i en pandemi och inte bara de med virus.
Du verkar vilja glömma bort den detaljen.
Men om minska pensionsutbetalningarna, så har vi fallerat miserabelt.
Och just för ingen flockimmunitet ens existerar som strategi.
Nej, det är sant, mina föräldrar hade inget med dig att göra.
Det var 100% korrekt, dock en situation jag ställs inför och ett ansvar jag måste ta.
Oavsett hur det blir så kommer jag laga mat och dela med mig av.
Mat som aldrig kommer ha ett virus i, och med 100% säkerhet på själva maten.
Då viruset inte överlever den värmen.
Bra du tar det ansvaret, för det gör jag med.
Smittas på jobbet är en klar risk, det råder ingen tvivel om.
Mitt jobb är det till 95% enkelt att hålla avstånd, och alla på mitt jobb upp tills nu tar det på allvar.
Jag hoppas du inte får ett positivt test, för risken att få skador kan ske.
Och det vill jag inte att någon ska få.
Lustig sak jag polaren berättade, och en tjej han träffar.
Hon haft två positiva test, ett tidigt i mars, och ett i somras och nu har symtomen IGEN som pekar lätt mot COVID-19.
Hon är nu orolig, och ont i bröstet och allmänt hängig, och smakförsämringar som fortfarande kvarstår.
Och sjukvården i direktkontakter vill inte riktigt ta in henne.
Jag sa till han att det viktigaste i detta läge att få koll över syresättningen, hon överväger ringa ambulans.
Då det verkade var det enda alternativet, är det verkligen så?
Flockimmunitet utan vaccin, då pratar vi om ett par år.
regeringen har inte det ansvaret du pratar om, utan det ligger på kommun, landsting och regionen främst, då vi inget ministerstyre har.
Ledsen för din skulle, ingen har sett Tegnell eller FHM som hjältar, bara en källa för fakta.
Statsministern har inte det ansvar du tror, då vi inget ministerstyre har.
Ja, i pandemier är flockimmunitet det som tar bort den i andra änden.
Det i sig betyder inte vi har en flockimmunitets strategi, för om vi hade det vore det den sämst genomförda strategin någonsin.
Och den faktiska strategin är faktiskt ~100% lyckad, då vi med bred marginal upp tills nu har IVA-platser kvar och efter den initiala utbyggnaden av IVA-platser.
Där var där du trodde du kunde droppa en länk ifrån Mars, och fast du hade tagit den ur sitt sammanhang utan källa.
Det var det lilla abret som du förstår.
Glöm inte av resandet som fick oss att få en kraftig initial smitta tidigt och redan innan vi ens visste viruset var så vitt spritt som det var.
Men visst är det så lever man nära, så har ett virus större möjligheter att göra sin sak.
DU vet ju redan EXAKT vem som sade detta, och vad det betydde.
Perplexande faktiskt.
Det var ju precis nyss också du förklarade detta och med tanke på att ingen citering kom tillbaka.
Så var pope även till 100% klar med det också, man kan frågan sig vad syftet var.
En sak är säker, det hade inget med COVID-19 och göra.
Dock är det exakt vad som sker med vaccination, man tar riskgrupper och sjukvården först.
Om du tycker det är fel att riskgrupper får vaccinet först och att det är ett nytt vaccin.
Så får du väl låta bli och ta vaccinet då, det är liksom det enda du kan göra.
Riskgrupper de får ta sina egna beslut, och de beslutat har du inget med att göra .
Om de har dåliga lärare på mellanstadiet och uppåt, och ändå berättar dom exakt vad som sker och nått som VI alla är medvetna om.
SÅ kan du utveckla ditt resonemang att riskgrupper inte ska få vaccin och få ta beslutet?
Är det för du vill ha det först, eller att du vill ingen ska få vaccin?
Vet du om att man redan testat det på 30-40000 personer redan?(kanske tom är mer om man räknar med alla vaccin)
Det var ett udda resonemang om ad hominem om att en person inte är utbildad och sen berättar personen exakt hur det är, undrar då det tyder på det precis omvända om det du sa.
Ad hominem är inte argument för sak, utan bara ett argument för personen, det vill säga inget sakligt argument alls.
Perplexande helt klart.
Det har jag inte sagt, det jag sagt är att strategin har fugerat till ~100% efter den initial utbyggnaden av IVA-platser blev klar.
Tycker du mina sakliga texter nu är så jobbiga för dig, att du måste ge dom en annan betydelse?
Vi ligger lätt över medel i Europa, vinnare är ett så galet felaktigt använt ord i sammanhanget, kanske just varför du använder ordet.
Din syn är extremt udda, och med tanke på att vi inte har flockimmunitet och ändå försöker du påstår detta ofta.
Du försöker påstå vi har ministerstyre, och sen kommer du och berättar hur lagar kommer till, som det vore ministerstyre.
Du försökte påstå att vaccin går bara lagra i -80 grader, medan verkligheten säger att det räcker med -70 grader för långtidsförvaring, fast än det går förvara i kylkåp en längre tid, och till och med i rumstemp så är hållbarheten på vaccinet 12h.
Så ja, vi är väldigt frågande varför du återberätta fakta så fel och så ofta och vad som triggar dig att skriva dessa fel.
Perplexande är det helt klart, och frågan är berättigad.