Anonym (Proctor) skrev 2020-12-02 23:56:56 följande:
Om så vore fallet så skulle du försvara det.
Du får inte ens det rätt efter detta inlägget om de döda, kanske du borde titta närmare på siffrorna.
Man ställer sig frågan vart du hittar din information ifrån, inte är det nått faktabaserat ställe är vi på det klara med.'¨
Aniiee skrev 2020-12-02 23:58:15 följande:
Jag är ju en sån som anser att det är viktigt att vi vet hur det faktiskt är, istället för att hålla på med sensations-mångleri som dåliga click-bait-onlinetidningar och magasin. Rå data har ingen årsikt, och jag föredrar att hålla mig till rå data.
Personen har inget intresse för att diskutera verkligheten, bara en agenda som går hand i hand med h*n som åkte till Turkiet och delade ut flygblad istället tänka på folket och vara med i Riksdagens krisövning.
Aniiee skrev 2020-12-03 00:00:00 följande:
Det var förresten just det som var min poäng, det är så klart inte sant att det dör 0 personer på söndagar, men c19 rapporterar det eftersom det inte kommer in några rapporter på söndagar.
Och det vet vi alla också, det gör det komiskt istället.
Anonym (Proctor) skrev 2020-12-03 00:46:41 följande:
Och det är fortfarande ganska intressant att ta del av veckans toppnotering, samt rullande 7-dagarssnittet.
Dessutom ser vi att det blir värre vecka för vecka. Vi är på väg mot katastrof.
Aniiee har get detta innan av olika slag, och det föll dig inte heller i smaken:
Lite udda att du värjer dig så mycket ifrån FAKTA.
Och när du ska fråga om de döda, så bör du först rikta frågan till varför kommuners äldrevård inte hade en högre basalavårdhygien än 47%, och att regeringen inte har ansvar för kommun, landsting och regioner.
Utan det har folkvalda politiker på dessa nivåer, och ansvar ligger där.
Så om du vill ha en allra minsta poäng, så får du lägga ansvar där ansvar ligger.
Som du förstår, vi har inget ministerstyre i Sverige, och detta lärde jag mig i skolan redan för över 30 år sedan.
Och det roliga i det hela då, de förekom i alla fall ministerstyre lite då och då.