Anonym (realist) skrev 2020-12-08 16:54:23 följande:
Flockimmunitetsstrategin måste få ett slut!
Peet Tüll tidigare chef för socialstyrelsen smittskyddsenhet varnade Tegnell för flockimmunitetsstrategin! Det kommer att resultera i tusentals döda! Tegnell funderade en stund innan han konstaterade att vi på FHM har landat i alternativ tre, flockimmunitet
Avskeda inkompetensen och sätt in kunnigt folk, NU!'
www.aftonbladet.se/nyheter/a/zgg13r/tegnell-v...Vi har ingen flockimmunitet strategi i Sverige och har aldrig haft.
De strategier vi har/haft, de är den vi har nu som ska hålla nere smittan så sjukvården hinner med.
Och den initiala strategin i början var en smittspårningsstrategi.
Anonym (realist) skrev 2020-12-08 16:47:50 följande:
18820 fall och 133 döda rapporterade idag. Inlagda på sjukhus nu över 2200! Det är lika illa som när det var som värst i våras. Och vår regering talar om att "hålla i och hålla ut"?
Det kommer inte att ta slut, flockimmunitetsstrategin har havererat totalt! Vi behöver få bort FHM och Anders Tegnell nu. Dom pratar om platå trots att alla indikatorer ökar hela tiden. Avskeda dom och sätt in seriöst folk, det dör ju fan flera varje vecka i Sverige än det gjort i Norge och Finland under hela pandemin
Nope, idag hamnar ~10% på IVA mot ~25% innan som fick vårdas på sjukhusen.
Svårt och hitta mer seriöst folk än Tegnell, så hur resonerar du det utan glömma en massa?
Anonym (man) skrev 2020-12-08 17:09:32 följande:
Fast skillnaden är att kritikerklustret sträcker sig över större delen av planeten medan Tegnells fanclub är ganska liten och en lokal företeelse I Sverige och även där begränsad till bara en del av befolkningen. Bara det borde ju säga en hel del för någon med kapacitet att tänka objektivt.
Men det är klart att om man förblindas av nationalism eller kronisk rädsla för att ens "flumrättigheter" att smitta andra som man vill ska begränsas så blir det ju svårt att tänka objektivt
Hur du och övriga fanklubben uppfattar saker tror jag vi alla redan förstått...
Räknar du tummar? Jag trodde det var sånt som främst fjortisar gjorde. Personligen är jag mer intresserad av det som skrivs än antal tummar.
Bryr mig inte ens om Tegnell som person, men förstått sedan länge man vill göra Tegnell till ett invektiv.
Men sen kommer fakta och förstör detta.
AndreaBD skrev 2020-12-08 17:17:25 följande:
För 150nde gången. VI HAR INGEN FLOCKIMMUNITETSSTRATEGI!
Visst är det intressant att man upprepar nått vi aldrig haft.
Och missförstår VARJE ord som är sagt om flockimmunitet.
Och än mer hur man kan missat hundratals upprepningar om vad vår faktiska strategi är, och att hela samhället är viktiga och inte bara de med virus.
Och det är här de börjar jämföra med dessa länder som hade en helt annan initial smitta än oss.