• TL12

Corona , är du rädd?

Corona är här nu , är du rädd?

Ingen är död än men snart så kommer troligen de första dödsfallen i Sverige.

Jag tror att beredskapen är dålig med för lite resurser på sjukhusen.

Vad tror du?

Ska man hålla sig ifrån människor nu ?

Eller hur ska man tänka ?

Jag träffar nästan nya människor varje dag och reser inom landet i veckorna.

Är min rädsla överdriven?

Det verkar som det är de sjuka och de äldsta människorna som ligger i riskzonen att riskera livet.

Nej fy , hoppas att det blir ett litet utbrott i Sverige.

• Svar på tråden Corona , är du rädd?
  • Bejje
    mandelskrutten skrev 2020-03-06 21:25:38 följande:

Vågar ni boka weekend resor till London nu när viruset härjar?

Hur gör affärsresenärer tro?

Våra du gå på Ica Maxu, Coop Forum eller andra stora butiker?
    Jag var idag på Ica Maxi och skrämmande många gick omkring och hostade som om de hade rökt 3 ciggpaket nyligen... lät inte bra. Kan säkert vara vanlig förkylning, men man vet ju inte.
  • Bejje
    Bejje skrev 2020-03-06 21:35:15 följande:
    Jag var idag på Ica Maxi och skrämmande många gick omkring och hostade som om de hade rökt 3 ciggpaket nyligen... lät inte bra. Kan säkert vara vanlig förkylning, men man vet ju inte.
    Och återigen , för att familjeliv inte har editera funktion som andra forum hade för 20 år sedan, så kan jag bara konstatera att jag återigen, som ofta, skrev fort och fel och kan inte göra något åt det, för familjeliv inte tillåter editering som typ 99% av resten av forumen på nätet gör.
  • Anonym (Läskigt)
    Bejje skrev 2020-03-06 21:35:15 följande:

Ja lever exakt som vanligt men är mycket ute i friska luften i skogen.

Är på ICA, en man nös rakt ut på en buss igår. Så äckligt men men. Folk hostar men orkar inte bry mig.

Lever mycket sunt och sportar.

Undrar bara om resa till London är tokigt nu när viruset peakar.
  • Anonym (de)
    Anonym (Läskigt) skrev 2020-03-06 21:57:52 följande:
    Det är väl inte mer där än i Sverige?
  • Bejje
    Anonym (Läskigt) skrev 2020-03-06 21:57:52 följande:
    Ja lever exakt som vanligt men är mycket ute i friska luften i skogen.

Är på ICA, en man nös rakt ut på en buss igår. Så äckligt men men. Folk hostar men orkar inte bry mig.

Lever mycket sunt och sportar.

Spelar ingen roll hur sportig eller nyttig du är. En 200 kilos person som aldrig lämnar hemmet kan lika gärna bli smittad som du om den personen lyckas lämna hemmet som dig som går och sportar och rör på dig. Skillnaden är att det är högre chans för dig att smittas som då troligen rör dig runt mer personer. Den som mest är hemma för att han är överviktig och lat, ja han kommer nog inte träffa så mycket folk som du gör, så troligen blir du sjuk först.
  • Anonym (Orolig)

Jag var på ica Maxi igår och alla hyllor med konservburkar var tomma där också, även vetemjöl och socker var det ont om. Däremot toapapper fanns det.

Lyckades få tag på Alvedon också.

Jag läste igår på texttv att just toapapper blivit hårdvaluta i vissa länder, och att toapappret hade fått kedjas fast på offentliga toaletter i Japan....

Förutom kryssningsfartyget Diamond Princess som drabbades av flera hundra Coronasmittade, så har nu även kryssningsbåten Grand Princess drabbats av Coronasmitta. Minst 21 av personerna ombord är smittade, de har bara testat 46 personer än än så länge. Totalt är det 3500 passagerare ombord, varav 3 är svenskar, Fartyget finns nu utanför San Francisco i USA.

Ytterligare 43 nya smittade bekräftade här i fredags,

137 Covid-19 fall totalt är nu bekräftade i Sverige.

Stockholmsbörsen föll med 3.3 procent och har därmed tappat 13 procent på två veckor.

-Marknaden börjar i högre grad prisa in ett scenario där Coronaviruset får världsekonomin i recession, säger Elisabet Kopelman, makroekonom på SEB till TT.

• Anonym (Orolig)
    mandelskrutten skrev 2020-03-06 21:25:38 följande:

Vågar ni boka weekend resor till London nu när viruset härjar?

Hur gör affärsresenärer tro?

Affärsresenärerna ställer nog in sina resor till stor del nu och byter ut dem mot Skypemöten, om det går. Det var en affärsman som blev intervjuad på P1 igår och han sa att de gjorde så på hans företag.

Köpandet av Sistaminutenbiljetter hade minskat mycket men de som bokade resor längre fram bokar med avbeställningsskydd sa en resebyråanställd som blev intervjuad på radio.

Har du redan bokat en resa eller funderar du på att göra det?
Svar på tråden Corona , är du rädd?