• TL12

Corona , är du rädd?

Corona är här nu , är du rädd?

Ingen är död än men snart så kommer troligen de första dödsfallen i Sverige.

Jag tror att beredskapen är dålig med för lite resurser på sjukhusen.

Vad tror du?

Ska man hålla sig ifrån människor nu ?

Eller hur ska man tänka ?

Jag träffar nästan nya människor varje dag och reser inom landet i veckorna.

Är min rädsla överdriven?

Det verkar som det är de sjuka och de äldsta människorna som ligger i riskzonen att riskera livet.

Nej fy , hoppas att det blir ett litet utbrott i Sverige.

• Svar på tråden Corona , är du rädd?
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (jösses) skrev 2020-03-08 21:37:55 följande:

Fan nu står det om skolorna att flera elever är smittade men man får inte veta vilka skolor!!

Campus Manilla (skolan prinsessan Estelle går på) hade fått en smittad grundskoleelev, så de stängde före helgen läste jag på texttv. De andra skolorna vet jag ej namnet på.

Hur många skolor har stängt pgr av smittade elever eller personal?
  • Anonym (xxx)
    Anonym (jösses) skrev 2020-03-08 22:13:20 följande:
    Men Uppsala skriver vilka skolor ...
    Och?
  • Glinda från Oz
    Anonym (Kag) skrev 2020-03-08 16:44:49 följande:

Alltså jag är skiträdd.

Tillhör du ingen riskgrupp finns det ingen anledning till att vara rädd för din egen del. Du
  • Anonym (jösses)
    Glinda från Oz skrev 2020-03-08 23:34:49 följande:

Tillhör du ingen riskgrupp finns det ingen anledning till att vara rädd för din egen del. Du

Om man inte är i någon riskgrupp men har en hosta och luftvägsinfektion då? Jag och min sambo har haft rethosta nu sen efter influensan. Den kan ju sitta i länge. Känns fortfarande sårigt i halsen. Är man mer mottaglig då? I och med att man redan är hostig menar jag?
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (jösses) skrev 2020-03-08 23:42:02 följande:

Om man inte är i någon riskgrupp men har en hosta och luftvägsinfektion då? Jag och min sambo har haft rethosta nu sen efter influensan. Den kan ju sitta i länge. Känns fortfarande sårigt i halsen. Är man mer mottaglig då? I och med att man redan är hostig menar jag?

Jag vet inte svaret på din fråga, men jag tror man kan ringa 113 13 eller 1177 och fråga om detta.
  • Anonym (Kag)

Jag vet inte om jag tillhör en riskgrupp. Men har njurproblem och är dålig på att äta och är rätt undernärd. Känner mig ofta yr och svag. Men jag är väl inte så rädd för min egen del utan för mina nära och kära.

• Anonym (Orolig)

Vi har nu över 200 smittade i Sverige.

Myndigheterna ska hålla pressträff idag vid 14 ang Coronaläget i Sverige, kan ses på tv och svtplay.

• hawthorne
    Drottningen1970 skrev 2020-03-08 16:44:35 följande:
    Det är väl jättebra att köpa sig tid så att läkemedel och vaccin får en chans att utvecklas...
    Anonym (de) skrev 2020-03-08 16:59:50 följande:
    Och att man hinner kanske får fram ett vaccin under den tiden. 
    Det tar minst ett år så nej. Det är inte av den anledningen.

Anledningen man använder sig av masskarantän är att förhindra hysteri och masspsykos. Det är den allra största risken idag och många användare på familjeliv gör allt för att uppnå detta, anarki...

• Anonym (op)
    Anonym (jösses) skrev 2020-03-08 23:42:02 följande:
    Du är troligtvis i alla fall mer mottaglig för komplikationer.
  • Anonym (Orolig)

60 nya Coronafall i Stockholm

Ytterligare 60 nya fall av coronasmittade har konstaterats i region Stockholm. Nu är över 200 personer drabbade där, och totalt 325 personer i Sverige.

Risken för coronavirus i Sverige har höjts till nåvån mycket hög, uppger Folkhälsomyndigheten.

Det baseras på att ett flertal smittade personer har identifierats där det inte går att vara säker på var smittan kommer ifrån, i två områden i Sverige, Stockholm och Västra Götaland.

Läs mer på texttv samt se Presskonferensen "Så ser coronaläget ut just nu" på svtplay (visat idag tisdag).

Svar på tråden Corona , är du rädd?