• TL12

Corona , är du rädd?

Corona är här nu , är du rädd?

Ingen är död än men snart så kommer troligen de första dödsfallen i Sverige.

Jag tror att beredskapen är dålig med för lite resurser på sjukhusen.

Vad tror du?

Ska man hålla sig ifrån människor nu ?

Eller hur ska man tänka ?

Jag träffar nästan nya människor varje dag och reser inom landet i veckorna.

Är min rädsla överdriven?

Det verkar som det är de sjuka och de äldsta människorna som ligger i riskzonen att riskera livet.

Nej fy , hoppas att det blir ett litet utbrott i Sverige.

• Svar på tråden Corona , är du rädd?
  • Anonym (JA)
    Anonym (Läskigt) skrev 2020-03-10 21:59:44 följande:

Det märkliga nu jämfört med svininfluensan 2009 är att det var aldrig tal om att stänga ner skolor eller länder.

Varför sådan hysteri nu?

Det hade du vetat om du läst på om virusets spridning och hur det drabbar olika från svininfluensan. Mängden människor var ju inte i närheten då och inte så globalt eller dödligt.
  • Anonymm20
    Anonym (Sur) skrev 2020-03-10 21:34:49 följande:

Har ni uppmärksammat att man på Apotea bara kan inhandla 3 paracetamol paket?

Det som stör mig mest är att jag har svårt att på nätet finna oralt paracetamol till barn. Det första jag gör imorgon är att besöka apoteket för att inhandla det och suppar( dom det dock inte verkar vara brist på).

Undrar hur det är med vuxen suppar... kanske är det man ska satsa på att handla på sig

Alvedom hjälper ändå inte mot Corona, varken tabletter, supp eller brus.
  • Anonym (Anthonia)

Inte så kul att veta att jag troligtvis stryker med, om jag blir smittad eftersom jag har kol. Likadant med min far......

• Anonym (tar ansvar)
    Anonym (JA) skrev 2020-03-10 23:16:34 följande:
    Det hade du vetat om du läst på om virusets spridning och hur det drabbar olika från svininfluensan. Mängden människor var ju inte i närheten då och inte så globalt eller dödligt.
    Svininfluensan spreds snabbt och drabbade 760 miljoner, men ahde bara en dödlighet på 0.03 %, så för en individ var risken inte så stor, men globalt sett var den dödlig.
  • Anonym (tar ansvar)

Lite sent att gå ut med råd hur vi ska sköta oss med smittan nu kanske, men bättre sent än aldrig? Det skulle myndigheterna gjort för flera veckor sedan så kanske vi kunnat stoppa allmän spridning? Men då var det ju hur lugnt som helst och det skulle gå över enligt "experterna". Ändå många noviser på familjeliv som varnade för detta. Hur kan Sverige ha varit så ovetande kring vad som skulle ske? 

• Anonym (JA)
    Anonym (Anthonia) skrev 2020-03-10 23:58:36 följande:

Inte så kul att veta att jag troligtvis stryker med, om jag blir smittad eftersom jag har kol. Likadant med min far......

Usch vad oroande! Preppa er fulla med vitaminer och nyttigheter och tvätta, tvätta tvätta, även mobilerna och undvik folksamlingar. Vi får hoppas på det bästa och att vi får bukt med skiten.
  • Anonym (JA)

Usch vad oroande! Preppa er fulla med vitaminer och nyttigheter och tvätta, tvätta tvätta, även mobilerna och undvik folksamlingar. Vi får hoppas på det bästa och att vi får bukt med skiten.
  • Anonym (JA)

• Anonym (Sur)
    Anonymm20 skrev 2020-03-10 23:25:28 följande:

Alvedom hjälper ändå inte mot Corona, varken tabletter, supp eller brus.

Är du dum lr? Skulle paracetamol inte hjälpa som febernedsättande vid virusinfektion covid 19???
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (op) skrev 2020-03-10 15:56:31 följande:
    Jag som har två barn i riskgrupp har ångest nu. Men inte ens de får stanna hemma.

Jag hade struntat i det.
    Jag är själv i en riskgrupp.
    Chefens/kommunens förståelse för detta?

NOLL!!!!

Svar på tråden Corona , är du rädd?