• TL12

Corona , är du rädd?

Corona är här nu , är du rädd?

Ingen är död än men snart så kommer troligen de första dödsfallen i Sverige.

Jag tror att beredskapen är dålig med för lite resurser på sjukhusen.

Vad tror du?

Ska man hålla sig ifrån människor nu ?

Eller hur ska man tänka ?

Jag träffar nästan nya människor varje dag och reser inom landet i veckorna.

Är min rädsla överdriven?

Det verkar som det är de sjuka och de äldsta människorna som ligger i riskzonen att riskera livet.

Nej fy , hoppas att det blir ett litet utbrott i Sverige.

• Svar på tråden Corona , är du rädd?
  • Anonym (Sur)

Snart stänger förskola o skola ner. Frågan är bara när...om en vecka två, tre? Vad tror ni?

• Anonym (Anthonia)
    Anonym (Sur) skrev 2020-03-11 22:03:38 följande:

Snart stänger förskola o skola ner. Frågan är bara när...om en vecka två, tre? Vad tror ni?

Sverige borde göra som Danmark. Stänga alla skolor. Men hur blir det med alla stora industrier, typ Scania och liknande?
  • Anonym (op)
    Anonym (Sur) skrev 2020-03-11 22:03:38 följande:

Nästa vecka någon gång gissar jag. 
  • Anonym (Sur)
    Anonym (op) skrev 2020-03-12 07:07:10 följande:

Nästa vecka någon gång gissar jag. 

Hunt fungerar det praktiskt med jobb. Tänker om man ej har föräldradagar kvar. Blir det tjänstledigt då? Eller semester?

Kollar med ag idag men någon som vet kanske?
  • Anonym (nope)

Nej, jag är inte rädd, men det är klart att det är smart att undvika konserter eller andra stora folksamlingar. För oss som inte är i riskgrupp så är det väl mest som en vanlig influensa - feber, förkyld, rostig i andningen osv. Inte kul, men får jag det så tror jag nog att jag överlever. 

Jag är inte mer rädd att få den här än andra influensor. 

• Anonym (op)
    Anonym (nope) skrev 2020-03-12 08:25:40 följande:

Nej, jag är inte rädd, men det är klart att det är smart att undvika konserter eller andra stora folksamlingar. För oss som inte är i riskgrupp så är det väl mest som en vanlig influensa - feber, förkyld, rostig i andningen osv. Inte kul, men får jag det så tror jag nog att jag överlever. 

Jag är inte mer rädd att få den här än andra influensor. 

En kompis har insjuknat i förrgår, han beskriver det som influensa, fast med extra jobbig feber och en konstant torrhosta.
  • Anonym (op)
    Anonym (Sur) skrev 2020-03-12 08:21:56 följande:
    Hunt fungerar det praktiskt med jobb. Tänker om man ej har föräldradagar kvar. Blir det tjänstledigt då? Eller semester?

Kollar med ag idag men någon som vet kanske?
    Regeringen måste gå ut med direktiv när det sker. Tror också att detta är skälet till att skolorna inte redan stängt, tänk alla som jobbar i vården och har barn.
  • Anonym (Läskigt)

Men tycker det är märkligt så stor grej det här.

Att stoppa landsgränser. Det sprids ändå.

Då borde regeringen stoppa folk ha tillfälliga sexförbindelser då kvinnor kan få HPV virus cancer.trots kondom.

• Anonym (op)
    Anonym (Läskigt) skrev 2020-03-12 08:35:16 följande:

Då borde regeringen stoppa folk ha tillfälliga sexförbindelser då kvinnor kan få HPV virus cancer.trots kondom.

Skillnad på en valfri könssjukdom och ett virus man andas in.
  • Anonym (tar ansvar)
    Anonym (Läskigt) skrev 2020-03-12 08:35:16 följande:

Om man minskar spridningen, eller fördröjer den, så dör det ju färre pga viruset tills vi fått fram ett vaccin. Likaså om det blir en långsammare spridning så blir sjukvården inte lika överbelastad.
Svar på tråden Corona , är du rädd?